یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نسخه سنتی درمان خارش پوست و گلو و عطسه بهاری

عکس, نسخه سنتی درمان خارش پوست و گلو و عطسه بهاری

متاسفانه با آمدن فصل بهار برخی از افراد دچار عطسه های بهاره ، خارش پوست بدن ، کهیر ، خارش گلو ، آبریزش چشم و بینی یا حتی تلخی دهان می شوند. راه چاره در طب سنتی چیست ؟

درمان کلی حساسیت بهاره:

اگر با آغاز فصل بهار، دچار حساسیت‌ها و آلرژی‌های فصل می‌شوید، به مدت ۳ روز تنها از ماءالشعیر طبی سنتی استفاده کنید و در این مدت، غذای دیگری نخورید در پایان این رژیم غذایی ۳ روزه نیز بیمار باید تا چند روز از سبزی‌های پخته، بدون ادویه و کم‌حجم به عنوان غذا استفاده کند.

درمان خارش های بهاره :

خوردن گیاه خرفه به عنوان سبزی خوردن در وعده‌های غذایی تاثیر بسیار زیادی در درمان خارش‌های فصل بهار و از بین رفتن تلخی دهان در این فصل دارد.نوشیدن آب این سبزی نیز در کاهش عوارض و خارش‌های ناشی از حساسیت‌های فصلی بسیار موثر است.

درمان عطسه‌های بهاره :

برای درمان عطسه‌های زیاد ناشی از حساسیت فصلی، می‌توانید روزی ۲ بار، با روغن بنفشه درون حفره‌های بینی و روی پیشانی خود را چرب کنید.همچنین لازم است مصرف انواع ادویه، غذا‌های سرح کردنی، شکلات و قهوه را در فصل بهار به حداقل برسانید.

درمان خارش گلو در بهار:

برای درمان این عارضه حساسیت‌های فصلی، می‌توانید چند گرم گل بنفشه و شکر تیغال را در ۲ لیوان آب ریخته و روی حرارت ملایم بجوشانید تا یک لیوان آن باقی بماند.سپس آن را صاف کرده و شب پیش از خواب میل کنید. افرادی که خارش گلوی‌شان خیلی زیاد است می‌توانند صبح ناشتا نیز یک لیوان دیگر از این دمنوش گیاهی بنوشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر