یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نسخه سنتی درمان ورم صورت

عکس, نسخه سنتی درمان ورم صورت

ورم کردن صورت یکی از مشکلاتی است که معمولا با خارش همراه است البته در برخی موارد نیز بدون خارش است . در صورت داشتن خارش ورم می تواند ناشی از عفونت صفرا باشد که درمان آن نوشیدن آب هندوانه است.

زمان خوردن آب هندوانه برای درمان ورم همراه با خارش :

دو ساعت بعد از صرف غذایی که تند، شور، تلخ و چرب و شیرین نباشد میتوانید شروع به نوشیدن کنید، به گونه‌ایکه هر نیم ساعت یک لیوان آب هندوانه میل کنید.

درمان ورم صورت بدون خارش:

اگر ورم صورت شما بدون خارش بود می تواند دلایل زیادی داشته باشید و نباید آب هندوانه میل کنید. برخی از دلایل ورم بدون خارش صورت :

۱- عفونت دندان ، لثه ، غدد بذاقی یا عفونت پوست

۲- آلرژی غذایی ، محیطی یا دارویی…

۳- کم آبی بدن

۴- مصرف داروهای کورتون دار

۵- برخی شرایط پزشکی مانند عدم تعادلات هورمونی می‌توانند موجب ورم صورت شوند. سایر علائمی که شاید در مواردی با ورم صورت در ارتباط باشند عبارت‌اند از خستگی، عدم تحمل گرما، خشکی پوست، افزایش وزن و یبوست.

۶- التهاب

درمان :

برای کاهش سریع پف صورت و زیر چشم ابتدا سینک دست‌شویی‌ را با آب سرد پر کنید و ۱۵ قطعه یخ در آن بیندازید. ۳/۱ پیمانه نارون کوهی طبیعی نیز در آن بریزید. بهتر است که از محلول‌های بدون الکل نارون کوهی استفاده کنید. سپس فقط کافی است که صورت‌تان را ۱۰ بار داخل آب غوطه‌ور کنید و بیرون بیاورید. بله، صورت‌تان را باید غوطه‌ور کنید، نه اینکه آب روی صورت‌تان بپاشید.

نصف قاشق چای‌خوری قهوه‌ با کافئین بالا را آسیاب کنید و در فِیس واش‌‌تان بریزید (فِیس واش به محصولات شست‌وشوی صورت گفته می‌شود). کافئین به‌دلیل پاک‌سازی سطحی سموم از پوست و افزایش فوری گردش خون موجب کاهش پف صورت می‌شود. تولین می‌گوید اگر قهوه در دسترس‌تان نیست، به‌جای قهوه می‌توانید از چای سبز نیز استفاده کنید. چند عدد چای سبز کیسه‌ای را در یخچال بگذارید تا خنک شوند و بعد از حمام روی چشم‌هایتان قرار دهید. چای سبز به‌اندازه‌ی کافی کافئین دارد و می‌تواند همان تأثیر قهوه را داشته باشد، بااین‌تفاوت که آن‌قدری ملایم است که می‌توانید روی چشم‌تان هم بگذارید. در آخر فقط کافی است که صورت‌تان را با حوله‌ای خیس‌شده با آب سرد پاک کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر