یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نسخه طب سنتی برای خارش و داغی کف پا

عکس, نسخه طب سنتی برای خارش و داغی کف پا

خارش کف پا و احساس داغی در آن بسیار آزار دهنده است پیش از آنکه به بررسی دلایل آن بپردازیم نسخه مشترک درمان سنتی آن را برای شما عزیزان قرار می دهیم که انشالله مفید واقع شود.

مالیدن مخلوط حنا ، نمک و آب لیمو

بررسی دلایل این مشکل:

زندگی کردن در شرایط آب و هوایی خشک
استفاده مداوم از آب به عنوان مثال شستشوی مکرر دست
شنا کردن در آب حاوی کلر
در صورتی که کف پای شما خشک است دچار خارش پا خواهید شد که در این شرایط استفاده از کرم، لوسیون یا روغن می‌تواند کمک کننده باشد.

پسوریازیس یک نوع بیماری پوستی است که باعث می‌‌شود پوست، قرمز و فلس مانند به نظر برسد. این اختلال می‌‌تواند هر قسمتی از بدن از قبیل کف پا را درگیر کند. این بیماری می‌‌تواند به صورت درد و خارش بسیار شدید خود را نشان دهد. پسوریازیس زمانی به وجود می‌‌آید که سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به سلول‌های سالم بدن می‌‌کند که در این حالت فرآیند تولید این سلول‌ها افزایش پیدا می‌کند و باعث بروز راش پوستی خواهد شد. برای درمان این بیماری از کرم و لوسیون‌هایی استفاده می‌‌شود که حاوی سالیسیلیک اسید، کورتیکو استروئید، قطران یا ترکیبی از این مواد است.

اگزما
اگزما که تحت عنوان آتوپیک درماتیت نیز شناخته می‌شود یک نوع اختلال است که معمولاً با علائمی از قبیل خشکی و خارش بسیار شدید پوست توصیف می‌‌شود و می‌‌تواند در هر قسمتی از بدن از قبیل کف پا به وجود بیاید. طبق اظهارات محققان علت بروز اگزما مشخص نیست اما یک مجموعه از فاکتورهای محیطی و ژنتیکی در بروز این اختلال نقش دارند. اگزمای دیس هیدروتیک یک نوع اگزما است که اغلب در دو طرف پا و کف پا به وجود می‌آید. این اختلال باعث می‌شود که تاول‌های کوچک عمیق و بسیار خارش آوری روی پوست به وجود بیاید. زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارند. افرادی که خارش پای آنها به اگزمای دیس هیدروتیک ارتباط دارد می‌‌توانند با قرار دادن پای خود در آب سرد یا استفاده از کمپرس سرد یا پد خیس روی پای خود به درمان خارش کف پا بپردازند.

سندروم پای ورزشکار یک نوع بیماری قارچی پوستی است که معمولاً بین انگشتان به وجود می‌آید البته این اختلال می‌تواند سایر نقاط پا را نیز درگیر کند. سندروم پای ورزشکار می‌تواند باعث بروز احساس سوزش و خارش در ناحیه عفونی شود. قارچ در محیط گرم و مرطوب و تاریک از قبیل داخل کفش ورزشکاران شروع به رشد می‌کند و رشد بیش از حد این قارچ می‌‌تواند باعث بروز سندروم پای ورزشکار شود. استفاده از داروهای ضد قارچ که به صورت قرص یا لوسیون وجود دارد معمولاً اثر گذاری بالایی در درمان سندروم پای ورزشکار دارد.

واکنش آلرژیک
واکنش آلرژیک می‌تواند باعث بروز خارش کف پا شود. این اختلال می‌‌تواند در پی برخی بیماری‌های خاص پوستی از قبیل اگزما یا پسوریازیس یا تماس با موادی از قبیل لاتکس یا گرده گل‌ها به وجود بیاید. مصرف داروهای آنتی هیستامین می‌تواند به کنترل علائم و نشانه‌های واکنش آلرژیک کمک کند. این داروها به صورت قرص یا کرم وجود دارند.

عفونت کرم قلاب دار
کرم قلاب دار یک نوع انگل است که در روده انسان زندگی می‌کند. در صورتی که شما در نقاطی قدم بزنید که لارو این کرم وجود دارد عفونت کرم قلاب دار ایجاد خواهد شد. عفونت کرم قلاب دار در نقاطی که به بهداشت توجه خاصی می‌شود نسبتاً نادر است و بر اساس تحقیقات انجام شده در هر قسمتی که لارو کرم قلاب دار وارد بدن شده باشد فرد دچار خارش پوست خواهد شد.

گال
گال زمانی به وجود می‌‌آید که کرم‌های بسیار ریز وارد پوست انسان شود و شروع به تخم ریزی نماید که در این صورت باعث بروز راش پوستی خارش آور خواهد شد. این اختلال قابل سرایت است و از طریق تماس پوست با پوست منتقل خواهد شد و می‌تواند در هر قسمتی از بدن از قبیل کف پا به وجود بیاید.

دیابت
دیابت یک بیماری مزمن است که بر مقاومت به انسولین و نحوه تغییر مواد غذایی توسط بدن و تبدیل آن به انرژی تاثیر می‌گذارد. این اختلال به این معنا است که سطح قند خون بسیار بالا است و می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار جدی در بدن شود. دیابت همچنین می‌تواند باعث بروز زخم پای دیابتی شود که این اختلال باعث خارش، بی حسی و سوزن سوزن شدن پوست به ویژه در کف پا خواهد شد. گردش نامناسب خون به علت دیابت می‌تواند باعث بروز خارش پوست شود همچنین از ابتلا به دیابت می‌تواند ریسک بروز عفونت قارچی و باکتریایی را افزایش دهد.

سوختگی پوست
در سوختگی شدید پوست حتی پس از ترمیم پوست احتمال آسیب دیدگی و خارش مداوم آن وجود دارد. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است بیش از ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق اعلام کرده بودند که پس از ترمیم زخم دچار خارش پوست شده بودند و بیش از ۴۰ درصد از این افراد به صورت مداوم دچار خارش مقاوم پوست بودند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر