یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نسخه طب سنتی و بی خطر برای درمان اگزمای کودک

عکس, نسخه طب سنتی و بی خطر برای درمان اگزمای کودک

اگزما در کودکان به خصوص در فصل بهار طبیعی است و جای نگرانی خاصی نیست . این ضایعات خارش دار باعث آزار و اذیت کودکان می شود پس بهتر است آنها را با روشهای سنتی درمان کنید.

اگزمای کودک غیر واگیر دار است . قرار گرفتن در معرض عوامل آلرژی زا ، آلودگی هوا و عفونت ها  منجر به آلرژی در کودکان می شود.اگزما در کودکان به صورت لکه های قرمز یا خشکی پوست نمایان می‌شود که اغلب با خارش همراه است.علائم اگزما در کودکان معمولا از خوش خیم به بد خیم، تغییر می‌کند و از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابد. با گذشت زمان، ممکن است پوست ضخیم تر شده و با خارش شدید همراه باشد.

اولین قدم در کنترل التهاب حساسیتی، دوری کردن از عوامل ایجاد کننده است. این عوامل شامل: غذا یا عوامل حساسیت زای محیطی می باشند ؛ به عنوان مثال: پشم، پوست کودکان دارای اگزما را تحریک می‌کند. استفاده از پارچه های ساده ، مانند : کتان و ابریشم باعث کم شدن خارش و افزایش جذب مرطوب کننده ها می شود.

درمان های سنتی :

کاهو :

یکی از بی خطر ترین درمان ها پختن ۳۰۰ گرم کاهو در یک لیتر آب و شستشوی بدن بچه ها با آب آن در حمام است. دقت کنید بگذارید آب به درجه حرارت مناسب برسد نه خیلی داغ باشد و نه سرد.ماساژ تفاله کاهو با روغن زیتون بر بدن بسیار کمک کننده خواهد بود .

جوی دوسر

جوی دوسر کلوییدی(جودوسری که به صورت پودر خالص در آمده است) گزینه مناسبی برای درمان اگزما در کودکان است. این ماده به نرم شدن و تسکین پوست دارای خارش کمک میکند ؛ زیرا دارای مواد ضد التهاب و ضد حساسیت است.یک فنجان جوی دوسر کلوئیدی را به وانی که با آب ولرم پر شده است اضافه کنید و اجازه دهید کودکتان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن خیس بخورد. این کار را یک یا دو بار، در روز، بسته به وضعیت پوستی او تکرار کنید.
در نهایت مقداری از جوی دوسر را به آب اضافه کنید، اجازه دهید تا زمانی که غلظت آن مانند رب شود ،بماند .این ترکیب را بر روی پوستی که خارش دارد بمالید . آن را با پارچه ای ببندید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه روی آن بماند. این درمان را روزی یک بار انجام دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر