یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های اعتیاد به فن سیکلیدین یا سوخت موشک

عکس, نشانه های اعتیاد به فن سیکلیدین یا سوخت موشک

شانه ها و علائم سوء مصرف کنندگان فن سیکلیدین:

پارانویا و تفکرات واهی
تعریق شبانه و قرمزی بیش از حد
حالت تهوع
پریدن پلک ها

عوارض وحشناک مصرف این ماده :(افرادی که سوء مصرف ماده فن سیکلیدین دارند در دراز مدت دچار گفتاری ناقص، گنگ و بریده بریده می شوند.)

تشنج و اغماء

یاوه گویی و رفتارهای نامتعارف

پرخاشگری و رفتار تنش آزا

افزایش ضربان قلب

عدم توانایی در کنترل بدن

آشفتگی های ذهنی

اختلالات رفتاری

اضطراب و استرس

اثراتی که این دارو بر بدن می گذارد مشابه نشانه های روان پریشی یا همان اسکیزوفرنیا، پارانویا، افکار از هم گسیخته و آشفتگی است.

فن سیکلیدین
نوعی از مواد توهم زا و اعتیاد آور فن سیکلیدین یا PCP نام دارد. این ماده که در واقع در دهه های اخیر به عنوان ماده بیهوشی در بیمارستانها مورد استفاده قرار می گرفت عوارض خطرناکی مانند: آشفتگی روانی، از خود بی خود شدن تا مرز خودکشی را به همراه داشت که پس از ممنوعیت مصرف در بیمارستانها، در سال های اخیر در زمره مواد مخدر و توهم زا قرار گرفت.

فن سیکلیدین خالص ماده ایی پودر ماننده کریستالی به رنگ سفید است که این ماده را می توان حلال در آب دانست. اخیراً برای سوء مصرف قرار دادن این ماده، آن را با مواد دیگری ترکیب می کنند که بسته به نوع مواد ترکیبی رنگ آن نیز تغییر می کند.

اشکال مصرفی فن سیکلیدین:
طریقه مصرف فن سیکلیدین به شیوه های بلعیدنی، قرص و کپسول و یا پودر کشیدنی می باشد. این ماده را به روش انفیه نیز مورد استعمال می کنند. این ماده دارای طعم تلخی است که آن را از دیگر مواد روانگردان متمایز می کند. همچنین لازم به ذکر است که طرفداران مایع این ماده کم نیستند.

در واقع ماده فن سیکلیدین با نام های خیابانی متفاوتی در بین مصرف کنندگان رایج و شناخته شده است برخی از این اسامی عبارتند از: گرد فرشته، سوپر گراس، قرص صلح، کریستال، علف هرز، قرص آرام بخش، سوخت موشک.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر