یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های افسرده شدن کودک را بشناس و سریع درمان کن

عکس, نشانه های افسرده شدن کودک را بشناس و سریع درمان کن

متاسفانه سن افسردگی به کودکان رسیده و این چیزی است که اغلب والدین به آن توجه نمی کنند یا حتی اگرمتوجه شوند اقدام خاصی برای درمان انجام نمی دهند. در حالیکه افسردگی کودک بسیار موضوع مهمی است و باید بررسی پزشکی شود.کودکانی که در خانواده‌ای با سابقه‌ی افسردگی تولد و رشد پیدا می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. وقتی والدین کودک به این مشکل دچار باشند، ابتلا به این بیماری در کودک زودتر از سایر کودکان بروز پیدا می‌کند. اختلاف و آشوب در اوضاع خانوادگی یا استفاده از مواد مخدر و … کودکان را بیشتر در معرض افسردگی قرار می‌دهد.

علائم افسردگی در کودک :

دردهای بدنی (مانند شکم‌درد و سردرد) که با درمان‌ها متوالی بهبود نمی‌یابد.

تغییر و اختلال در خواب به شکل کم‌خوابی یا خواب زیاد

انزوای اجتماعی

احساس مستمر ناراحتی و ناامیدی

خشم و کج‌خلقی

افزایش حساسیت نسبت به طردشدن

تغییر و اختلال در اشتها به شکل کاهش یا افزایش

طغیان کلامی یا فریاد و گریه

مشکل در تمرکز

خستگی و کاهش انرژی

کاهش توانایی برای انجام فعالیت‌ در خانه یا با دوستان در بازی‌ها و …

احساس گناه و بی‌ارزش‌بودن

ضعف در تفکر یا تمرکز

فکر‌کردن درباره مرگ و خودکشی در موارد خیلی شدید(اگرچه در سنین زیر ۱۲ سال موضوع خودکشی در کودکان مسئله‌ای نادر است، ولی امکان گرایش به خودکشی در این سن نیز وجود دارد. تمایل بیشتر به خودکشی در هنگامی که آنها عصبانی یا ناراحت هستند، وجود دارد. میل به اقدام به خودکشی در دخترها بیشتر دیده می‌شود، درحالی‌که پسرها تمایل بیشتری دارند که در اثر این اقدام کشته شوند.)

درمان افسردگی کودک  :روند درمان افسردگی کودکان نیز مشابه روند درمان در بزرگسالان است؛ استفاده از دارودرمانی و همچنین برگزاری جلسات مشاوره از راه‌های درمان است. البته نقش خانواده و محیط در درمان کودک، کاملا متفاوت از درمان در بزرگسالان است. شاید پزشک کودک ابتدا مشاوره و روان‌درمانی را پیشنهاد کند، در‌صورتی‌که این روند پاسخ‌گو نبود باید دارودرمانی را شروع کرد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیب این دو روند باهم برای بهبود افسردگی مناسب است.«پروزاک» دارویی است که از سوی «سازمان جهانی غذا و دارو» (FDA)، برای درمان افسردگی کودکان ۸ تا ۱۸ ساله مناسب اعلام شده است. اگر بیماری‌های دیگر مرتبط با افسردگی وجود داشته باشد، درمان‌های دیگری نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر