یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های رودل کردن و درمان های فوری فوری

عکس, نشانه های رودل کردن و درمان های فوری فوری

رودل کردن اصطلاحی است که در بین ایرانی ها رایج است و در واقع به بیماری درد‌های کولیکی یا قولنج گوارشی گفته می شود. بعضی از خوراکی ها و غذاها و خوب نجویدن غذا یا پر خوری اغلب منجر به رودل به خصوص در بچه ها می شود.برای جلوگیری از رودل کردن باید مراقب تغذیه‌ی خود و یا کودکان باشید و مصرف کاکائو، قهوه، چای پررنگ، نوشابه، غذا‌های کنسروی، غذا‌های تند، ترش و چرب بخصوص فست فود‌ها را به حداقل برسانید.

نشانه های رودل کردن را در زیر می خوانید :

حالت تهوع خالی یا همراه با استفراغ
مزه‌ی اسیدی در دهان
غرغر کردن یا سر و صدای زیاد معده
ناراحتی معده
بی اشتهایی
درد‌های شکمی
سوزش معده یا بازگشت اسیده معده
نفخ کردن (احساس پری داشتن)
تولید گاز بیش از حد (آروغ زدن، باد شکم)

درمان های فوری رودل :

مخلوطی معجزه برانگیز:استفاده از مخلوط نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌بیان و ریشه گل‌ختمی نیز راه دیگری است که در درمان دل درد مؤثر است. به این صورت که نعناع، گل بابونه، رازیانه، ریشه شیرین‌بیان و ریشه ختمی را در یک لیوان آب‌جوش ریخته و بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد و پس از صاف کردن آن می‌توانید نیم‌ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از شام به مقدار یک استکان از آن میل کنید.

جوشانده ترخون:استفاده از جوشانده ترخون در آب روش دیگری است که در طب سنتی برای رفع دل درد و درد‌های معده مورد توصیه قرار می‌گیرد؛ چراکه این سبزی نقش مؤثری در تقویت معده ایفا می‌کند.

زیره سیاه و سبز:راهکار دیگری که در طب سنتی برای درمان دل درد سفارش شده استفاده از زیره سیاه و زیره سبز است که به کاهش نفخ شکم کمک می‌کند. می‌توان از این گیاه به‌صورت پودرشده بعد از غذا استفاده کرد.

عرق نعناع:راحت‌ترین اقدامی که پس از دل‌درد می‌توان انجام داد مصرف عرق نعناع است. می‌توانید عرق نعناع را با کمی آب قند یا نبات میل کنید. البته در مصرف عرق نعناع زیاده‌روی نشود؛ چراکه محل اتصال مری به معده را پرحجم کرده و مشکلاتی را برای فرد به‌وجود می‌آورد.

چای نعنا فلفلی :نعنا فلفلی دارای خواص ضد اسپاسم است و بنابراین انتخابی عالی برای مشکلات شکم از جمله حالت تهوع و رودل محسوب می‌شود. یک فنجان چای نعنا فلفلی بعد از وعده‌های غذایی میل کنید تا شکم‌تان بلافاصله تسکین بیابد. مقداری نعنا فلفلی خشک هم همیشه همراه داشته باشید تا در صورت لزوم میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر