یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نشانه های سوختن برد گوشی و دلایل سوختن آن

عکس, نشانه های سوختن برد گوشی و دلایل سوختن آن
یکی از دلایل خراب شدن گوشی و روشن نشدن آن خراب شدن برد گوشی است که تعمیرکار موبایل متوجه ی آن خواهد شد. نخست بهتر است بدانید که برد گوشی یک صفحه سبز رنگ است که تمام اجزای گوشی به آن متصل می شوند. این برد سبز رنگ، امکان اتصال تمام اجزای گوشی به یکدیگر را فراهم می کند. دوربین ها، صفحه نمایش، اسپیکر ها، میکروفن، سی پی یو، جی پی یو و سایر اجزای اصلی گوشی از طریق برد گوشی به یکدیگر متصل می شوند ، عداد زیادی خازن، دیود، ترانزیستور و مقاومت نیز روی برد نصب شده اند تا برق رسانی به قسمت های گوشی بر حسب نیاز هر بخش انجام گیرد. پس برد گوشی یا همان Main Board یا Mother Board بخشی مهم از یک گوشی موبایل است.

نشانه هایی که خبر از سوختن برد می دهد

هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن (نشانه اصلی خرابی برد گوشی آیفون)
خاموش شدن کامل گوشی (مردن گوشی!)
خاموش و روشن شدن های پیاپی و بدون توقف
گیر کردن کوشی روی لوگو بعد از روشن شدن (بالا نیامدن گوشی بعد از روشن شدن)
گوشی روشن شده اما صفحه نمایش روشن نمی شود
گوشی شارژ نمی شود یا خیلی زود شارژ خالی می کند
اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی کنند
مشاهده پیغام های Encrypt Unsuccessful یا Internal Storage Damaged بعداز روشن شدن گوشی
تعمیر برد گوشی
تعمیر برد گوشی؛ آیا برد گوشی تعمیر می شود؟
اگر هر یک از علائم بالا را در گوشی خود مشاهده کردید، باید احتمال خراب شدن برد گوشی خود را بدهید. خوشبختانه در موارد زیادی امکان تعمیر برد گوشی وجود دارد. تعمیرکاران حرفه ای که دارای تجربه کافی باشند می توانند با پیدا کردن ایرادات برد گوشی، آن را تعمیر کنند. البته در مواردی مثل شکستگی و سوختگی کامل برد، امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت.
برای تعمیر برد گوشی باید ابتدا گوشی را باز کرده و سپس به برد اصلی دسترسی پیدا کنید. اینکار تنها با پیچ گوشتی لپ تاپ یا مخصوص پیچ گوشتی های مخصوص گوشی امکان پذیر است. البته توصیه می کنیم در صورتی که تجربه و دانش کافی ندارید به هیچ وجه شخصا اقدام به تعمیر برد گوشی نکنید. پس از بررسی برد، می توان با تعویض قطعات آسیب دیده، برد گوشی را تعمیر کرد.

علت خرابی برد گوشی چیست؟

معمولا خراب شدن برد گوشی به دلیل حرارت زیاد یکی از اصلی ترین دلایل خراب شدن برد گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و سایر گوشی های اندرویدی است.حرارت زیاد باعث سوختن برد گوشی می شود پس اگر گوشی شما مدام در شارژ باشد و هم زمان با آن کار کنید احتمال دارد برد گوشی بسوزد. رار گرفتن در معرض نور خورشید، بروز مشکلات برقی، کیفیت پایین اجزای گوشی و عوامل مختلف دیگری هم میتواند باعث حرارت و سوختن برد گوشی شود.
ضربه خوردن و شکستن برد گوشی
یکی دیگر از مواردی کی می تواند باعث آسیب به مادر برد شود، ضربه خوردن گوشی است. ضربات کوچک و بزرگ باعث شکستگی در برد یا اجزای متصل به آن می شوند. از آنجایی که حتی یک ترک کوچک نیز می تواند ارتباط بخش های مهم گوشی شما از روی برد را مختل کند، محافظت از گوشی در مقابل ضربه اهمیت زیادی دارد. با تهیه قاب گوشی با کیفیت و مقاوم از یک فروشگاه معتبر مانند جانبی می توانید خیال خود را از این بابت راحت کنید.
خرابی باتری گوشی می تواند به برد آسیب بزند:یکی از وظایف اصلی برد گوشی کنترل ولتاژ ورودی به بخش های مختلف است. در بسیاری از موارد یک باتری خراب یا تقلبی که ولتاژ مناسبی را به برد منتقل نمی کند می تواند باعث خراب شدن آی سی ها و سایر قطعات برد گوشی شود.حتی سوختن یک خازن یا مقاومت در اثر ولتاژ بالا یا پایین می تواند باعث خراب شدن برد اصلی موبایل شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما از سلامت و اصل بودن باتری گوشی خود مطمئن شوید.ورود چند قطره آب به داخل گوشی می تواند فاجعه آفرین باشد. نفوذ آب به برد گوشی باعث اختلال در عملکرد مدار الکتریکی برد و ایجاد اتصالی در قسمت های مختلف آن می شود. گوشی آب خورده، همیشه در معرض خطر سوختگی مادر برد قرار دارد.در بسیاری از موارد حتی قطرات آب باران و یا چند قطره کوچک که روی صفحه نمایش می ریزند نیز می توانند با نفوذ به درون گوشی باعث آسیب دیدگی برد و اسکرین شوند. نصب گلس گوشی خصوصا گلس های با فناوری نانو پلیمر از برخورد مستقیم آب به اسکرین و ورود به درون گوشی جلوگیری می کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر