یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های فتق دیسک کمر و درمان ها

عکس, نشانه های فتق دیسک کمر و درمان ها
اگر شما فتق دیسک کمر داشته باشید پزشک این را از طریق آزمایش ام آر آی مشخص می کند و روش تشخیص قطعی آن ام آر آی است . اما اگر میخواهید در مراحل اولیه بدانید دچار فتق دیسک کمر هستید باید با نشانه های اولیه ی آن آشنا شوید.  مشکل پس زمینه یکسان نباشند، درمان کردن نمی تواند میزان تاثیرگذاری مد نظر را به همراه داشته باشد.
هلائم فتق دیسک کمر : ناحیه کمر از کمر تا باسن شما امتداد دارد و شامل پنج یا شش مهره است. بیشتر دیسک‌های برآمده در این ناحیه ایجاد می‌شوند و رایج‌ترین منبع درد کمر هستند. نوع درد متفاوت است. ممکن است کسل کننده، تیز، سوزناک باشد و یا ممکن است به باسن، پاها و پاها تابش کند. این دیسک‌های برآمده همچنین می‌توانند باعث ضعف، بی‌حسی و اسپاسم عضلانی در پاهای شما شوند.خبر خوب این است که فتق دیسک ممکن است در طول زمان بهبود یابد. در واقع، اکثر بیماران قادر به درمان فتق دیسک با گزینه های محافظ کارانه و غیر جراحی مانند داروهای درد، فیزیوتراپی و استراحت می باشند. نشان داده شده است که پروسه ای به نام جذب مجدد ، که در آن مواد شیمیایی که توسط بدن تولید می شوند مواد دیسک را در طول زمان تجزیه می کنند، فتق خفیف دیسک را در بسیاری از بیماران بهتر مى کند.
علائم فتق دیسک شامل موارد زیر است:
۱. درد و بی‌حسی، معمولاً در یک طرف بدن
۲. دردی که به بازوها یا پاها کشیده می‌شود
۳. دردی که در شب یا با حرکات خاصی بدتر می‌شود
۴. دردی که بعد از ایستادن یا نشستن بدتر می‌شود
۵. درد هنگام راه رفتن در مسافت‌های کوتاه
۶. ضعف عضلانی غیر قابل توضیح
۷. احساس سوزن‌سوزن شدن، درد یا سوزش در منطقه آسیب دیده

گزینه های درمان:اگر یک دوره کامل درمان محافظ کارانه به پایان رسیده باشد و همچنان درد فتق دیسک داشته باشید، ممکن است پزشک گزینه های جراحی را در نظر بگیرد. عمل جراحی ستون فقرات کمتر تهاجمى یک جایگزین امن و موثر برای جراحى بازسازی سنتی است.تمرینات مناسب برای آسیب دیدگی دیسک کمر و درمان این مشکلات توسط فیزیوتراپ مخصوص به شما تجویز می شوند و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:
۱- تمرینات روزانه برای دیسک لغزیده و آسیب دیده که به کمک آن می توان میزان ورم را کاهش داده و دیواره بیرونی دیسک را تغییر حالت داد. معمولا این تمرینات در قالب ست های ده الی ۲۵ تایی تجویز می شوند تا به شکل روزانه ۱۰۰ الی ۲۵۰ تکرار آن انجام شود.
۲- تغییراتی در نحوه ایستادن و نشستن و فعالیت های بدنی روزمره جهت کاهش فشار در ناحیه آسیب دیده از ستون فقرات فرد: حفظ حالت صاف و مناسب کمر در حین نشستن، راه رفتن و ایستادن می تواند به کاهش میزان فشار بر مهره ها و دیسک کمک کند.
۳- هر بیماری که مشکل آسیب دیدگی در ناحیه کمر را تجربه می کند به یک برنامه کامل تقویتی ستون فقرات و کمر نیاز دارد. این تمرین ها بر ناحیه باسن، شکم و پایین کمر تاثیر می گذراند ( عضلاتی که هسته اصلی بدن را تشکیل می دهند ).
آسیب دیدگی های ناحیه کمر و ستون فقرات زمانی بهبود می یابند که عضلات اصلی بدن به خوبی کار کنند و درگیر باشند. بدین ترتیب در تحرکات روزمره، وزن کلی بدن به خوبی مدیریت می شود و فشاری را تحمل نخواهید کرد.
عضله سراسری شکم در کل روز درگیر و فعال است تا تمامی مهره های کمر و ستون فقرات را در حین راه رفتن، ایستادن و نشستن پشتیبانی کند.
ضعف در این عضلات عامل درد در کمر و آسیب آن است. اگر در کمر خود احساس ضعف دارید قبل از بروز آسیب دیدگی جدی حتما به یک فیزیوتراپ مراجعه نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر