یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های قند خون بالا و روشهای آسان درمان

عکس, نشانه های قند خون بالا و روشهای آسان درمان
آیا قند خون من بالاتر از حد مجاز است ؟ چگونه بدون آزمایش خون متوجه بشوم که قند دارم ؟ اگر خون من بالاست چگونه از شر آن خلاص شوم ؟ برای خواندن پاسخ این سوال ها با این پست از یاس فان با ما همراه شوید .

 علامت هایی که نشان می‌دهد بیش از حد قند مصرف می‌کنید

زیاد هوس شیرینی، نان و کلوچه می کنید.
خوردن شیرینی، هوس خوردن غذاهای شیرین را در شما کم نمی کند.
اگر یک وعده غذایی نخورید یا دیر شود عصبی می شوید.
برای گذراندن روز به کافئین نیازمندید.
اگر یک وعده را از دست بدهید، احساس گیجی می کنید.
غذا خوردن باعث می شود احساس خستگی و نیاز به خوابیدن پیدا کنید.
کاهش وزن برایتان دشوار می شود.
غالبا احساس ضعف، لرزه و عصبی بودن می کنید.
تعداد دفعات ادرارتان بالا رفته است.
مضطرب هستید، به سادگی ناراحت یا نگران می شوید.
حافظه تان مانند آنچه قبلا بود نیست.
دیدتان تار شده است.
میان تنه تان با باسن برابر شده یا حتی بزرگ تر از آن است.
همیشه تشنه هستید.

اقدامات لازم برای پیشگیری از دیابت

آب‌میوه طبیعی بنوشید
از نوشیدن آب‌میوه‌ها به خصوص انواع صنعتی بپرهیزید. مصرف آب میوه طبیعی منعی ندارد. به هیچ‌وجه نوشابه یا نوشیدنی‌ ورزشی مصرف نکنید.
اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی
انرژی مورد نیازتان را در طول روز با مصرف مقدار مناسب پروتئین به خصوص در نوبت صبحانه تامین کنید.
مصرف کربوهیدرات مناسب
انواعی از کربوهیدرات‌ها هستند که شما هر چقدر هم که میل دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید مانند سبزیجات. اما حواس‌تان باشد که از سبزیجات نشاسته‌ای استفاده نکنید.
از وقت خواب خود کم نکنید
خواب اندک شما را ترغیب می‌کند سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات‌ها سرپا نگاه دارید. خواب کم باعث می‌شود هورمون‌های گرسنگی‌ افزایش و از طرف دیگر هورمون‌های سرکوب‌کننده اشتها کاهش یابد.

درمان های سنتی کم کردن قند خون

ریحان و کاهش قند خون : کاهش قندخون را می توان به عنوان اصلی ترین مزیت تغذیه از ریحان دانست که گیاه مذکور این موضوع را مدیون وجود مقادیر بسیار فلانوید در بافت های خود است. مصرف ریحان شاید ساده ترین کاری باشد که یک فرد دیابتی بتواند برای درمان آن را انجام دهد. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و یا اینکه در سالاد ها از آن استفاده کنید. علاوه بر این مصرف دمنوش ریحان نیز کمک زیادی به درمان دیابت می کند.
بابونه و درمان دیابت : شاید مصرف بابونه به صورت خام کمی سخت باشد پس بهتر است تا آن را به صورت دمنوش و یا چای مصرف کنید. این دمنوش می تواند تا حد زیادی باعث رفع خستگی در بدن شود. مواد موجود در بابونه باعث حذف قند خون بدن و انتقال آن به کبد می شود. از همین رو به عنوان یک داروی گیاهی کاهنده قند خون می توان روی آن حساب کرد.

بهبود دیابت با دارچین : دارچین را اغلب به عنوان یک داروی چربی سوز می شناسند و در بیشتر داروی های کاهش وزن مقادیری از آن را مشاهده می کنید. دارچین گیاهی است که میتواند به شدت باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و علاوه بر سوزاندن چربی، باعث کاهش قند خون در بدن شود. قبل از مصرف آن باید بدانید که پخت دارچین در کنار مواد غذایی تا حد زیادی باعث کاهش خواص آن می شود.پس ترجیحاً آن را به صورت خام بر روی غذاهای خود ریخته و میل کنید. باز هم تأکید می‌کنیم که مصرف هر گیاه دارویی باید با نظر متخصص طب سنتی باشد.
درمان دیابت با زرچوبه:زردچوبه نیز مانند دارچین از جمله مواد دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد و حتی آن را به عنوان یک داروی ضد سرطان می دانند. پزشکان طب سنتی گاهاً برای درمان بیماری های قلبی نیز از زردچوبه استفاده کرده و آن را در داروی های بیماران خود می گنجانند.کروکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش قند خون بدن میشود. حتی پزشکان طب نوین نیز به تازگی با تحقیق بر روی بدن افراد دیابتی متوجه خاصیت بالای زردچوبه برای درمان دیابت شده اند. زردچوبه با توجه به خاصیت های آنتی اکسیدان و ضد التهابی خود کمک زیادی به درمان این بیماری میکند.
درمان دیابت با آویشن:خاصیت آویشن برای درمان دیابت مربوط به کمکی است که مواد آن به از بین بردن التهابات موجود در بدن می کنند. بهتر است حتی به مقدار کم، آن را در سبد غذایی روزانه خود داشته باشید.در این مقاله در مورد درمان دیابت با استفاده از داروهای گیاهی توصیه شده توسط طب سنتی اطلاعاتی به شما داده شد. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر