یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های مسمومیت با قارچ سمی و تنها درمان گیاهی آن

عکس, نشانه های مسمومیت با قارچ سمی و تنها درمان گیاهی آن

مسمومیت با قارچ های سمی بسیار خطرناک است و فرد مسموم شده با این قارچ ها نشانه های زیر را دارد که باید هر چه سریع تر درمان شود :(لائم مسمومیت با قارچ‌های سمی معمولا شش تا ۱۲ ساعت پس از مصرف ظاهر می‌شود و بعد از یک تا دو روز، علائم برای مدتی از بین می‌روند، اما آماتوکسین‌ها همچنان به کبد حمله می‌کنند و می‌توانند از پنج تا هفت روز در بدن باقی بمانند و در صورت عدم پیگیری درمان، آسیب وارده به کبد و کلیه یک تا دو هفته بعد از مسمومیت می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود. علت فوت بیشتر مسمومیت‌های قارچی ناشی از نارسایی حاد و شدید کبدی است.)

 دردشکمی، استفراغ، سردرد، تب، نبض تند، ضربان نامنظم قلب، کاهش فشار خون، سرگیجه، غش، تاری دید، مشکلات تنفسی، تشنگی بیش از اندازه، توهم، هذیان، تشنج، کما

: تجویز سیلیبین وریدی (mg/kg/day 20-50 به مدت سه تا چهار روز) حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد از مسمومیت با قارچ آمانیتا موجب مهار آسیب کبدی به طور کامل می‌شود. در یک مطالعه که روی ۲۰۵ فرد مسموم شده با قارچ آمانیتا انجام شد ۴۶ مورد مرگ در گروه درمان نشده گزارش شد اما در گروه ۱۶ نفری که سیلیبین تجویز شد، هیچ مرگ و میری گزارش نشد.

فلاح حسینی تصریح کرد: در بررسی دیگری ۱۸ نفر که با قارچ آمانیتا مسموم شده بودند، تحت درمان با سیلیبین قرار گرفتند. نتایج نشان داد تنها یک نفر که قارچ را جهت خودکشی مصرف کرده و تا مدت ۶۰ ساعت درمان نشده بود فوت کرده است. سیلیبینین برای استفاده در آسیب کبدی ناشی از مسمومیت قارچ‌ها در اروپا تایید شده است.

وی تاکید کرد: در صورت در دسترس نبودن فرم وریدی می‌توان از کپسول‌های ۲۴۰ میلی گرمی Liversil محصول پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی که حاوی سیلیمارین است سه بار در روز طبق نظر پزشک استفاده کرد. این دارو در درمان دیابت و بیماری‌های التهابی کبد و کبد چرب تجویز می‌شود.سیلیمارین (ماده موثره گیاه خارمریم یا ماریتیغال) به طور گسترده‌ای در درمان مسمومیت ناشی از قارچ آمانیتا استفاده می‌شود و این درمان موجب کاهش مرگ و میر به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد در بیماران شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر