یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های هشدار دهنده افسردگی در نوجوان و روش برخورد درست

عکس, نشانه های هشدار دهنده افسردگی در نوجوان و روش برخورد درست
متاسفانه این روزها سن افسردگی به شدت پایین یافته است و علائم و نشانه های آن حتی در نوجوان ها هم دیده می شود. شناخت این علائم برای تمام والدین ضروری است تا بتوانند به موقع اقدامات لازم را برای نجات فرزند خود انجام دهند.
غم یا ناامیدی
تحریک پذیری، عصبانیت یا خشم
گریه مکرر
کناره گیری از دوستان و خانواده
از دست دادن علاقه به شرکت در فعالیت ها
عملکرد ضعیف در مدرسه
تغییر در عادات غذایی و خوابیدن
بی قراری و تحریک پذیری
احساس بی ارزشی و گناه
عدم اشتیاق و انگیزه
خستگی یا کمبود انرژی
مشکل در تمرکز
دردهای بدون دلیل
افکار مرگ یا خودکشی
حتی اگر مطمئن نیستید که مسئله آنها افسردگی است، رفتارها و احساساتی که می بینید نشان دهنده مشکلاتی است که باید برطرف شود. از این رو بهتر است گفتگویی را آغاز کنید و به نوجوان خود اطلاع دهید که متوجه برخی از علائم افسردگی در وی شده اید و این علائم شما را نگران کرده است.
سپس از فرزند خود بخواهید آنچه را که تجربه کرده است با شما به اشتراک بگذارد. به واقع آماده و مایل به شنیدن آن باشید. از پرسیدن بسیاری از سوالات خودداری کنید. زیرا بیشتر نوجوانان دوست ندارند که احساس کنند تحت کنترل یا فشار هستند. اما به صراحت بگویید که آماده و مایل به ارائه هرگونه حمایت مورد نیاز به آنها هستید.پس از شروع صحبت نوجوان، در برابر هرگونه انتقاد یا قضاوت مقاومت کنید. نکته مهم این است که کودک شما در حال برقراری ارتباط است. در صورتی که به نوجوان خود بگویید تمام و کمال و بدون قید و شرط در کنار او هستید، بهترین کار را کرده اید.اگر در ابتدا از صحبت کردن با شما اجتناب کردند تسلیم نشوید. صحبت درباره افسردگی می تواند برای نوجوانان بسیار سخت باشد. حتی اگر آنها تمایل به گفتگو داشته باشند هم، ممکن است در بیان آنچه احساس می کنند مشکل داشته باشند. به راحتی فرزند خود احترام بگذارید و در عین حال بر نگرانی و تمایل خود برای گوش دادن تأکید کنید.حتی اگر احساسات یا نگرانی های او برای شما احمقانه یا غیر منطقی به نظر برسد، سعی کنید با نوجوان خود در مورد افسردگی صحبت کنید. تلاش‌های خیرخواهانه برای توضیح اینکه چرا “اوضاع چندان بد هم نیست” به گونه ای به نظر خواهد آمد که گویی احساسات آنها را جدی نمی گیرید. تصدیق ساده درد و غم و اندوهی که آنها تجربه می کنند می تواند در درک و حمایت از آنها کمک زیادی کند.نوجوانان افسرده تمایل دارند که از دوستان و فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند، کناره بگیرند. اما انزوا فقط افسردگی را بدتر می کند. بنابراین کاری را که می توانید انجام دهید تا به نوجوان خود کمک کنید دوباره ارتباط بگیردهر روز زمانی را به گفتگو کردن اختصاص دهید. در این گفتگو باید بدون حواس پرتی یا تلاش برای انجام چند کار به شکل همزمان، کاملاً روی نوجوان خود تمرکز کنید. عمل ساده صحبت چهره به چهره می تواند نقش مهمی در کاهش افسردگی نوجوان شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که صحبت در مورد افسردگی یا احساسات نوجوان شما وضعیت را بدتر نخواهد کرد. اما حمایت شما می تواند در بهبود آنها تفاوت بزرگی ایجاد کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر