یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نکاتی ارزشمند در بازسازی ساختمان

عکس, نکاتی ارزشمند در بازسازی ساختمان

رفع موانع و اصلاح و آماده سازی سطح مهمترین قدم در جهت بازسازی به وسیله کاشی، سرامیک و پرسلان  و یا سنگ می باشد.

انحراف کف برای بیشتر کاشی‌های سرامیکی باید کمتر از ۱/۳۶۰ عرض کف باشد و برای بسیاری از کاشی های طبیعی باید کمتر از ۷/۷ درجه باشد. زیرپوشش‌های چوبی با انحراف بیش از حد باید قبل از اینکه بتوانند وزن اضافه کاشی و پوشش های زیرزمینی بر پایه سیمان را بپذیرند باید تقویت شوند. بسته به فاصله، ممکن است لایه دوم را به کف زیرزمینی موجود اضافه کنید، مانند یک لایه دیگر از تخته سه لا یا یک کفپوش سیمان. با انحراف شدید، ممکن است لازم باشد تراکم بلوک های مورب یا جامد بین تیرها را اضافه کنید تا انحراف را در محدوده قابل قبول قرار دهید.

یک روش قدیمی برای هم سطح کردن، ایجاد یک تخت ملات بدون باند از شن و بتن است. این روش هم نقاط ضعف خود را دارد.تخت باید حداقل ۱ ۱/۲ اینچ عمیق باشدو لزوما وزن فراوانی به کف اضافه می کند. این نوع تخت همچنین نیاز به نصب کننده با تجربه در این روش دارد.

وزن سبک تر، نازک ترکاربرد یک پوشش پایه ی Self-leveling (SLU) است. یک SLU به طور معمول می تواند از ۱/۲ اینچ تا ۱ ۱/۲ اینچ عمق را هم سطح کند.. علاوه بر تسطیح، SLU یک زیرساخت بسیار مناسب جهت نصب انواع کاشی سرامیک و پرسلان حتی با ابعاد بزرگ را ایجاد می کند.

یکی دیگر از گزینه های پوشش سبک وزن، یک غشای جداسازی(ممبران) است، مانند RedGard® Uncoupling Mat. این غشاهای کاربردی ورقه ای از گسترش و ایجاد ترک در اثر تکان‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند. این ممبران‌ها را می‌توان حتی در بتن با عمر کمتر از ۲۸ روز نیز بکار برد.

از آنجا که یک چالش باندینگ به وسیله ی سطح خود، مانند بتن غیر متخلخل، چسب‌های بریده شده یا پوشش‌های اپوکسی، ایجاد می شود، پرایمر باند می تواند راه حل را ارائه دهد. Primer Bonding Multi-Surface (MBP) سطحی بافت بدون استفاده از سایش مکانیکی را فراهم می کند و ارتفاع را به مونتاژ اضافه نمی کند. این اجازه می دهد تا نصب کاشی جدید بر روی پوشش های کف موجود، مانند کاشی موجود و بتنی موجود در آن بدون هزینه های گزاف هزینه و زمان مصرف تخریب، حذف و تصفیه انجام گیرد.

مسائل مربوط به وزن و انحراف ، علاوه بر زیر پوشش سبک وزن، مونتاژ کاشی می تواند با ملات و ملات سبک تر تکمیل شود. مایع های ساخته شده با مواد بازیافتی مانند MegaLite® و ProLite®، ۴۰ درصد کمتر از ملات سنتی وزن دارند.

هنگامی که پروژه بازسازی  شامل خرده فروشی، رستوران و یا مراکز مالی از قبیل بانک‌ها است، ممکن است حداقل زمان مورد نیاز باشد. فرمول های سریع تنظیم و گزینه های موجود در SLU ها، غشاها، ملات ها برای کمک به این امر مهم نیز کاربرد دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر