یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نکاتی مفید در خصوص پرورش ذهنیت خلاق

عکس, نکاتی مفید در خصوص پرورش ذهنیت خلاق

در طول روز چند دقیقه را به تفکر در مورد مسائل مختلف اختصاص دهید. سعی کنید سؤالاتی چالشی مطرح کنید که بتوانید با کسب و کار خود آن‌ها را حل کنید. در این مرحله نیاز به راه‌ حل نیست. شما تنها درحال طرح سؤال هستید تا خلاقیت خود را پرورش دهید. به عنوان مثال می‌توانید از سؤال‌های زیر شروع کنید:چگونه می‌توانم سوددهی این محصول را افزایش دهم؟مشتر‌ی‌ها چه نیازی دارند که هنوز برطرف نشده است؟چه منابعی برای حل این مشکلات نیاز دارم؟چگونه می‌توانم فروش خود را افزایش دهم؟چه شعاری برای معرفی این محصول مناسب است؟

اجازه بدهید که ذهن شما از ایده‌های جدید سرشار شود. در این مرحله نیاز نیست که ایده‌ها را بررسی و اصلاح کنید. ذهن منطقی خود را کنار بگذارید و تنها با ایده‌ها بازی کنید. ذهن منطقی همیشه تلاش می‌کند که ایده‌ها را سر و سامان دهد. در این مرحله هر چه تلاش کنید که به ایده را نظم بدهید، خلاقیت شما ضعیف‌تر خواهد شد.می‌توان گفت این مرحله دشوارترین بخش پیدا کردن جواب است. به‌طور طبیعی وقتی شما به دنبال یافتن پاسخ هستید، تلاش می‌کنید که به بهترین نحو آن را پیدا کنید. برای رهایی از این تله کافی است با خود سؤال ارتباط برقرار کنید و تمامی پاسخ‌ها را بررسی کنید. پس از مدتی که به بی‌نظمی ایده‌ها اجازه‌ی سرازیر شدن می‌دهید، متوجه می‌شوید که ذهن شما با این نوع ایده‌پردازی خو می‌گیرد و راحت‌تر می‌تواند ایده‌ها را پرورش دهد.

وقتی به ایده‌ها اجازه‌ی سرازیر شدن می‌دهید پس از مدتی ذهن شما با این روند آشنا خواهد شد. در این مرحله زمانی فرا می‌رسد که به‌صورت غیر مستقیم به پاسخ و ایده‌ی مورد نظر می‌رسید. به بیان دیگر این ایده است که شما را از میان سیل تفکرات و خیالپردازی‌ها پیدا و انتخاب می‌کند. این بدان معنا است که نیازی به جستجوی عمیق برای پاسخ ندارید. در نتیجه با اجازه دادن به جریان سیال ایده‌ها پاسخ را به‌صورت ناگهانی پیدا خواهید کرد.بسیاری از اختراعات و ایده‌های بزرگ تاریخ به همین روش پیدا شده‌اند. به‌عنوان مثال استیو جابز، فونت معروف شرکت اپل را زمانی که کشف کرد که برای بازیابی شخصی و روحی خود در کلاس‌های خطاطی شرکت می‌کرد. داروی پنی‌سیلین زمانی کشف شد که محققان در تعطیلات بودند و مواد به‌صورت خودکار در آزمایشگاه شکل گرفتند.در نهایت وظیفه شما برای پرورش خلاقیت این است که سؤال مناسب بپرسید و منتظر پاسخ باشید. هرچه فشار روی خود برای خلاق‌تر شدن را کاهش دهید، ایده‌های خلاقانه‌تری به ذهن شما خطور خواهند کرد. فراموش نکنید که آماده بودن برای جذب پاسخ‌هایی که به‌صورت ناگهانی ظاهر می‌شوند نکته‌ی اساسی این روش است. همین پاسخ‌های ناگهانی می‌توانند کسب و کار شما را به سطح پیشرفته‌تری سوق دهند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر