یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

نکات پختن کیکهای نیمه آماده که روی آن نوشته نشده است

عکس, نکات پختن کیکهای نیمه آماده که روی آن نوشته نشده است

اگر از پودر کیک های نیمه آماده خریداری کرده اید روش درست کردن آن روی آن نوشته شده است اما نکات لازم ذکر نشده. بهتر است بدانید برای درست کردن هر نوع کیکی شما باید تخم مرغ و شیر را نیم ساعت قبل از درست کردن کیک در دمای آشپزخانه بگذارید و از یخچال خارج کنید. نکته ی دیگر که در این کیک ها گفته نشده میزان هم زدن است. شما باید نخست سه تخم مرغ را به مدت سه دقیقه با دور تند هم بزنید . سپس شیر و روغن را اضافه کرده و دوباره دو دقیقه با دور کند تر از تخم مرغ هم بزنید. در مرحله آخر که پودر را کم کم اضافه می کنید شما فقط باید یک دقیقه با کند ترین دور هم زن کیک را هم بزنید. مسئله مهم دیگر مدل هم زدن است که در هر کیکی باید نوع هم زدن شما دورانی شکل باشد .

روش درست کردن محلول جادویی کیک : ۴ قاشق آرد ( فرق نمی کند چه آردی باشد) را با ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۵۰ گرم کره( آب شده روی بخار کتری) را مخلوط کرده و تمام کف و دیواره های قالب خود را پوشش  دهید دیگر محال است کیک شما حتی ذره ای به قالب بچسبد.

نکته دیگر که گفته نشده دمای لازم برای پخت است اگر شما از فر استفاده می کنید که طبق دستور روی کیک باشد اما اگر از ماکروفر یا تستر استفاده میکنید دمای ذکر شده را باید منهای ۴۰ درجه کنید تا کیک شما سریع نسوزد.

تا نیم ساعت به هیچ عنوان نباید در ماکروفر یا فر یا تستر خود را باز کنید و الا کیک پف نمی کند. پس از سرد شدن کیک آن را در ظرف آب خنکی می گذارید . آب باید فقط انتهای قالب کیک را پوشش دهد. تا کیک سریعا خنک شده و به راحتی و زیبایی خارج شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر