یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

نکات چیدن سبد بالایی و پایینی ماشین ظرف‌شویی

عکس, نکات چیدن سبد بالایی و پایینی ماشین ظرف‌شویی

شاید چیدن ظروف در ماشین ظرف شویی خیلی ساده به نظر برسد اما دانستن نکاتی در این خصوص باعث می شود که ظرف های شما خیلی تمیز تر شسته شده و کار شما ساده تر شود.

بهترین روش چیدن سبد پایینی ماشین ظرف‌شویی :سبد پایینی ماشین ظرف‌شویی برای بشقاب، سینی، دیس، تابه و قابلمه‌هاست. حتماً توجه داشته باشید که وسایل نوک‌تیز را برعکس و سروته در دستگاه بگذارید تا به بدنه و دیگر وسایل صدمه وارد نکنند. همچنین، سطح سخت ظروف را رو به بازوهای آب‌فشان بچینید نه رو به لوله‌ای که شوینده می‌ریزد.کاسه و پیاله‌ها، قابلمه و هر ظرفی که گودی دارد را حتماً برعکس در ماشین ظرف‌شویی بچینید تا آب توان ورود به سطح داخلی آن‌ها و شست‌وشویشان را داشته باشد. ظروف را مقابل بازوهای اسپری آب یا شوینده نچینید. اگر ظرفی در طبقه پایین جا نشد، می‌توانید ارتفاع سبد بالایی را تغییر دهید و آن را چند سانتی‌متر بالاتر نصب کنید.

بهترین روش چیدن سبد بالایی ماشین ظرف‌شویی:سبد بالایی اغلب ماشین‌های ظرف‌شویی برای چیدن فنجان، استکان، ظرف سس و دیگر ظروف کوچک و شیشه‌ای طراحی‌شده است. در این قسمت باید ظرف‌ها را سروته بچینید تا آب از پایین وارد بخش داخلی کاسه و لیوان و فنجان شود. تمامی ظروف پلاستیکی سبک که قابل‌شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی هستند را هم باید در سبد بالایی بچینید. تمام وسایل تمیزکاری خانه را هم می‌توانید در سبد بالایی ماشین ظرف‌شویی قرار دهید و بشویید. البته توجه داشته باشید برای شستن این ابزار نباید حرارت آب خیلی داغ باشد.سبد بالایی دستگاه قابلیت جابه‌جایی دارد. وقتی لیوان‌ها ارتفاع زیادی دارند، می‌توانید سبد را کمی پایین‌تر قرار دهید و در جای خود محکم کنید. همچنین با برداشتن کامل سبد بالایی ماشین ظرف‌شویی می‌توانید قابلمه‌های بزرگ، سینی‌های شیرینی و دیگر وسایل بزرگ را در دستگاه شست‌وشو دهید.

بهترین روش شستن ظروف نقره در ماشین ظرف‌شویی :برخی از مدل‌های ماشین ظرف‌شویی دارای گزینه‌ی جداگانه برای شست‌وشوی ظروف نقره هستند؛ اما به‌صورت کلی باید توجه داشته باشید که آب به‌تمامی سطوح همه ظروف نقره می‌رسد. هرگز قاشق و چنگال‌های را طوری نچینید که در یکجا اجتماع کنند و بخش‌هایی از آن‌ها نشسته و کثیف بماند. قاشق و چنگال‌ها را روی سطح سبد به‌صورت برعکس بچینید و لبه تیز و برنده چاقوها هم رو به پایین باشد. بقیه ظروف نقره هم بهتر است روی سبد بالایی به‌صورت خوابیده قرار داده شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر