یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

هر آنچه از واریاسیون مو میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه از واریاسیون مو میخواهی بدانی

واریاسیون ها در واقع رنگ موهای خالصی هستند، که برای جلوه بخشیدن به رنگ یا از بین بردن تناژهای ناخواسته استفاده می‌شوند. اما پیش از هر چیز باید بفهمیم علت ایجاد تناژهای ناخواسته چیست.اگر به چرخه رنگ توجه کنید، به وضوح بسیاری از علت‌های ایجاد تناژهای ناخواسته را درک می‌کنید. در این چرخه، رنگ‌های متضاد مشخص هستند.

به عنوان مثال رنگ‌های متضاد نارنجی متمایل به زرد، بنفش و آبی هستند. به همین دلیل یکی از راه های رفع تناژ زرد و نارنجی استفاده از تونر مو است که رنگ بنفش یا آبی دارد. همچنین واریاسیون‌ها متضاد رنگ قرمز متمایل به نارنجی، آبی و سبز هستند. از آن‌جا که این رنگ‌ها متضاد یکدیگر هستند، می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند.به بیان دیگر، رنگ‌های بنفش و آبی منجر به از بین رفتن تناژهای نارنجی زرد می‌شوند. همچنین رنگ‌های آبی و سبز منجر به از بین رفتن تناژهای قرمز می‌شوند.

واریاسیون سبز، زرد، آبی، قرمز و خاکستری از انواع واریاسیون مو هستند که هر کدام کاربردهای منحصر به فردی دارند. برای استفاده از این محصول می‌توانید به چرخه رنگ مراجعه کنید و از آن به عنوان راهنمایی جامع و تاثیرگذار استفاده نمایید.

واریاسیون نقره‌ ای
ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که بعد از انجام بالیاژ بلوند، زردی موها به طرز فاحشی جلب توجه نماید. در این حالت است که باید در اقدامی هوشمندانه زردی موها را از بین ببرید. شما می‌توانید در این مرحله با ترکیبی ملایم‌تر و با استفاده از واریاسیون نقره‌ ای، زردی موها را از بین ببرید. در واقع تناژ نقره‌ای متضاد زردی است، بنابراین زردی بیش از اندازه موها را هم از بین می‌برد.همچنین یکی دیگر از کاربردهای این محصول برای ایجاد درخشش در موهاست. در واقع این ماده می‌تواند رنگ موهایتان را براق کند. به همین خاطر استفاده بسیار اندک از آن در رنگ موها سبب می‌شود در کنار خاصیت ضدزردی، درخشش زیبایی برای موهای شما ایجاد کند.

واریاسیون سبز چیست؟

قرمزی موها یکی از مواردی است که نارضایتی خانم‌ها را بعد از پایان پروسه رنگ مو ایجاد می‌کند. این نارضایتی در اکثر موارد به دلیل متفاوت بودن نتیجه با رنگ مورد نظر است. اما بهتر است بدانید که وجود هاله‌ای از رنگ قرمز در موها علاوه بر تفاوت ظاهری، می‌تواند عامل مهمی در از بین رفتن رنگ موها باشد.

برای از بین بردن قرمزی موها از واریاسیون سبز استفاده می‌شود. به همین خاطر از این محصول به عنوان واریاسیون ضد قرمزی نیز یاد می‌شود. اگر تجربه به شما ثابت کرده که در صورت استفاده از رنگی خاص، نتیجه نهایی دارای هاله‌ای قرمز ناخواسته است باید از نوع سبز استفاده نمایید. از طرفی اگر در زمان تمدید رنگ می‌خواهید از قرمزی رنگ کم کنید می‌توانید آن را به ترکیب اضافه نمایید.

همچنین بهتر است در زمان استفاده از رنگ‌هایی از گروه M (زیتونی)، A و C این محصول را نیز به مخلوط اضافه کنید.توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید از این ماده برای رنگ موهای قرمز استفاده کنید.

واریاسیون زرد یا طلایی
اگر شما نیز از ایحاد تناژ طلایی در موهای خود لذت می‌برید می‌توانید از واریاسیون زرد استفاده کنید. در صورتی که از این محصول استفاده کنید، نتیجه نهایی به شدت درخشان و زیبا خواهد بود.شما می‌توانید از آن برای هر زمینه مویی استفاده کنید تا در نهایت تناژ طلایی شیکی در موهای خود داشته باشید.همچنین می‌توانید آن را با هر گروهی ترکیب کنید. در این حالت توجه داشته باشید که نتیجه نهایی تناژ طلایی رنگ شدت می‌یابد.

واریاسیون دودی
واریاسیون دودی نیز یکی دیگر از ابزارهای مفید مقابله با زردی رنگ موهاست. بنابراین استفاده از آن در ترکیب رنگ مو می‌تواند در ایجاد خاصیت ضدزردی موثر واقع شود. شما می‌توانید از این محصول برای از بین بردن تناژ زرد و نارنجی رنگ مو استفاده کنید.همچنین علاوه بر خاصیت صد زردی می‌توان به کاربرد دیگر این محصول اشاره کرد. در این حالت با استفاده از این محصول می‌توانید تناژ سیلور را در رنگ مو خود شدت دهید و به زیبایی آن بیافزایید.

واریاسیون آبی
مشکلاتی همچون وجود تناژ نارنجی در مو ممکن است در برخورد اول، غیرقابل اصلاح باشد یا تصور کنید درست کردن آن بسیار دشوار و دور از ذهن است. اما کافیست در این زمان به چرخه رنگ مراجعه کنید. همانطور که در چرخه رنگ می‌بینید، رنگ آبی متضاد نارنجی است. پس شما می‌توانید با استفاده از اندکی واریاسیون آبی برای حل این مشکل اقدام کنید.همچنین لازم است بدانید استفاده از آن در ترکیب رنگ های گروه N می‌تواند به شما در ایجاد نتیجه مطلوب کمک کند. شما می‌توانید با میزان بسیار اندکی از این ماده، تناژهای نارنجی ناخواسته رنگ موی خود را از بین ببرید.

واریاسیون بنفش
ممکن است شما نیز تجربه زردی موها بعد از چند بار شستشو را داشته باشید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که موهای خود را دکلره کرده باشید. البته منظور ما، گذشت زمانی کوتاه بعد از انجام دکلره و رنگ است. برای جلوگیری از این اتفاق و دوام بیشتر رنگ می‌توانید از واریاسیون بنفش استفاده نمایید.علاوه بر این، شما می‌توانید از این محصول برای ایجاد جذابیت بیشتر در رنگ‌های فندقی، بلوطی، قرمز، مسی و شرابی استفاده نمایید. در واقع در ترکیب با رنگ‌هایی که تناژ قرمز دارند، می‌تواند غلظت آن را بیشتر کند.همچنین می‌تواند انتخاب مناسبی برای ترکیب با رنگ‌های گروه C (دودی) و A (خاکستری) باشد.

واریاسیون قرمز
وظیفه اساسی واریاسیون قرمز، تغییر رنگ مو است. از این محصول برای تغییر تناژ رنگ مو فعلی استفاده می‌شود. همچنین توصیه می‌شود این محصول با رنگ‌های گرم‌ ترکیب شود.

همچنین این محصول در قابل ترکیب با رنگ های گروه زیتونی M، دودی C و خاکستری A نمی‌باشد.

کاربرد واریاسیون چیست؟
این مواد می‌توانند کاربرد زیادی در رنگساژ انواع موها داشته باشد به همین خاطر در ادامه شما را با تعدادی از این کاربردها آشنا می‎‌کنیم.

تنظیم رنگ مو
انواع واریاسیون‌ها با رسوب رنگدانه‌ها به سطح موها منجر به تنظیم رنگ و ایجاد انواع مدل هایلایت مو می‌شوند. اگرچه این محصولات رنگ مو را تقویت نمی‌کنند. اما در عوض تناژ موها را با رنگ پایه هماهنگ می‌کنند.

هماهنگی رنگ‌ها
اگر از این ماده برای هماهنگ کردن رنگ مو استفاده می‌کنید باید با قوانین چرخه رنگ آشنا شوید. بنابراین اگر بخواهید رنگ‌های خاصی را در تناژ موهایتان هماهنگ کنید، می‌توانید از رنگ متضاد آن استفاده کنید.

تغییر رنگ موی تیره
برای تغییر رنگ موهای تیره، به استفاده از بیش از یک بار این مواد نیاز دارید. زیرا با اولین استفاده رنگدانه‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی روشن شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید با این ابزار هایلایت مو مشکی را به راحتی انجام دهید.

روشن کردن مو
از انواع واریاسیون‌ها برای روشن کردن رنگ مو و همچنین چند رنگ کردن سایه موها هم استفاده می‌شود.

همچنین اگر فقط می‌خواهید قسمتی از رنگ هایلایت‌ موهای خود را تغییر دهید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از یک رنگ خاکستری بنفش، زردی بیش از اندازه موها را به خاکستری متمایل کنید.

واریاسیون موی بلوند
استفاده از واریاسیون برای روشن کردن رنگ مو
درخشش موها
معمولا از انواع واریاسیون‌ها پس از دکلره و هایلایت مو استفاده می‌شود. این مواد به نفوذ رنگ به بافت موها کمک می‌کند و ظاهر براقی به موهایتان می‌بخشد.

اگر می‌خواهید بدانید که کاربرد انواع مختلف واریاسیون چیست بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از چرخه رنگ
چرخه رنگ ساخته شده از ۳ رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی است که در کنار آن‌ها رنگ‌های ثانویه نیز قرار دارند. رنگ‌های ثانویه از ترکیب دو رنگ اصلی ایجاد می‌شود.
اما چگونه می‌توان از این چرخه رنگ استفاده نمود؟

به عنوان یک راهنمایی کلی می‌توانید این را در نظر داشته باشید که در طی پروسه ایجاد رنگ مو دلخواه می‌توانید به چرخه رنگ تکیه کنید. در واقع شما می‌توانید این چرخه را به عنوان نقشه راه خود در مسیر رنگ مو دلخواه به کار گیرید.

نکته اساسی در استفاده از این چرخه در رنگ موها، تشخیص درست رنگ مو و متضاد آن است. قانون کلی در استفاده از آن نیز تشخیص رنگ‌ها و بازی با آن‌هاست.
به عنوان مثال اگر می‌خواهید قرمزی موها را بگیرید باید از رنگ رو به روی قرمز یعنی سبز استفاده کنید. در این حالت به اصطلاح رنگ قرمز را خنثی کرده‌اید.

همچنین در خصوص دیگر موارد مانند درخشندگی یا از بین بردن زردی موها نیز می‌توانید از این چرخه استفاده کنید.

راهنمای چرخه رنگ
نحوه انتخاب واریاسیون مناسب
انتخاب رنگ مو و واریاسیون مناسب می‌تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. بنابراین شاید بهتر باشد از یک متخصص حرفه‌ای رنگ مو کمک بخواهید. در غیر این صورت قبل از انتخاب بهتر است در مورد رنگ مورد نظر خود و نحوه ترکیب آن اطلاعات کافی داشته باشید.

واریاسیون مناسب رنگ‌های بلوند
موهای بلوند دارای رنگدانه‌های زرد و نارنجی هستند. بنابراین ممکن است دچار زردی و بوری بیش از اندازه شوند. زیرا دکلره با از بین بردن رنگ موی طبیعی، رنگدانه‌های زرد و نارنجی را نمایان می‌کند. در این صورت باید در چرخه رنگ به دنبال رنگ متضاد آن باشید. بنابراین اگر از انواع این محصولات با پایه بنفش آبی یا خاکستری بنفش استفاده کنید، می‌توانید تناژ نارنجی را از بین ببرید. رنگ بنفش شامپوهای مخصوص موهای بلوند هم به همین دلیل است. شناخت و ترکیب درست رنگ مو برای واریاسیون مناسب رنگ بلوند حساسیت و دقت بیشتری می طلبد بنابراین برای رسیدن به رنگی مطلوب بهتر است از متخصص رنگ مو کمک بگیرید.

واریاسیون مناسب موهای بلوطی و قهوه‌ای
برای تغییر تناژ موهای بلوطی یا قهوه‌ای متمایل به قرمز، بهتر است از یک واریاسیون سبز برای خنثی کردن قرمزی موها استفاده کنید.

واریاسیون مناسب موهای تیره
اگر احساس کردید رنگ موها شما تیره‌تر از حد مورد نظر است می‌توانید با چند سانت از این محصول به جبران آن بپردازید. برای این کار کافیست از نوع بلوند خاکستری یا بلوند بژ استفاده کنید.

واریاسیون مناسب برای رنگ موهای پررنگ
اگر شما نیز در انتخاب رنگ، جسورانه عمل می‌کنید باید از محصولاتی استفاده کنید که جلوه نهایی آن را چشم‌نواز کند. به شما پیشنهاد می‌دهیم در زمان استفاده از رنگ‌های بیش از اندازه پر رنگ، آن‌ها را با نوع آبی این محصول ترکیب کنید.

کاربرد واریاسیون در رنگ‌های جذاب
واریاسیون مناسب برای رنگ موی پررنگ
نحوه استفاده از انواع واریاسیون‌ها
اکنون که با انواع واریاسیون‌ها و رنگ‌ها آشنا شدید، تنظیم رنگ موهایتان به راحتی میسر است. در ادامه این مطلب به نحوه استفاده از این رنگ موها می پردازیم.

۱. واریاسیون مناسب را با رنگ یا رنگساژ مناسب به نسبت یک به دو مخلوط کنید.

۲. بگذارید واریاسیون به مدت ۴۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. سپس آن را به خوبی بشویید و با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب آبرسانی کنید.

۳. فراموش نکنید موهای رنگ شده به مرور زمان جلوه و درخشندگی خود را از دست می‌دهند و کمرنگ می‌شوند. در این صورت دکلره‌های مو خودنمایی می‌کنند. بنابراین بهتر است هر ۶ تا ۸ هفته یک بار از نوع مناسب استفاده کنید. به این ترتیب همیشه از رنگ مویی براق و زیبا برخوردار خواهید بود.

قانون R12 واریاسیون چیست؟
اندازه و مقدار رنگ‌ها و محصولات وابسته به آن همواره یکی از سوالات ذهنی افرادی است که با این مواد سروکار دارند. تفاوتی ندارد که در این زمینه مبتدی باشید یا سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنید، برخی از نکات تئوری می‌تواند شمار را از این ابهامات خارج کند.

قانون R12 نیز یکی از این نکات است که در انتخاب مقدار واریاسیون مصرفی می‌تواند به شما کمک کند. برای استفاده از این مواد باید قانون R12 را رعایت کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

این قانون شامل نوع و مقدار واریاسیون مورد نیاز شما می باشد. برای استفاده از این نکته باید شماره رنگ را از عدد ۱۲ کم کنید. حاصل این تفریق همان مقدار مناسب برای استفاده از واریاسیون است. برای این که با این قانون آشنا شوید به مثال زیر توجه کنید.

اگر قصد دارید از رنگ شماره ۷ استفاده کنید باید ۷ را از ۱۲ کم کنید که عدد حاصل ۵ می شود. این عدد میزان واریاسیون مصرفی را نشان می دهد. یعنی شما باید ۵ سانتی متر از واریاسیون مورد نظر خود را با رنگ موی شماره ۷ ترکیب کنید.

نکات مهم در مورد واریاسیون
همان طور که گفته شد واریاسیون ها مکمل رنگ های مصرفی می باشند. نکات مهمی در مورد انواع این محصولات وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از نکاتی که باید در مورد نوع سبز مد نظر قرار دهید، عدم ترکیب آن با رنگ‌های قرمز است. زیرا این کار باعث خنثی شدن رنگ قرمز می‌شود.
انواع زرد را می توان با تمام رنگ ها ترکیب کرد. ترکیب این رنگ با انواع رنگ ها بلامانع می باشد. اما در مقدار مصرف آن ها دقت کنید. زیرا مدل‌های زرد، تناژ طلایی در موهای رنگ شده ایجاد می کنند.
نوع نقره‌ای مانع از زردی مو شده و براقیت موها را دوچندان می کنند.
نوع آبی این محصولات را با نارنجی ترکیب نکنید. زیرا آبی رنگ نارنجی را خنثی می کند.
انواع واریاسیون با رنگ بلوند
استفاده از واریاسیون و رنگ های گرم و سرد
عده ای بر این باور می باشند که استفاده از واریاسیون کار نسبتا دشواری است. اما در واقع اینطور نیست و تنها کافی است یکسری نکات را رعایت کنید.

به طور کلی، رنگ ها در دو دسته گرم و سرد قرار می گیرند که نوع و اندازه واریاسیون های مصرفی در گرم یا سرد بودن رنگ ها بسیار موثر است. برای شناسایی بهتر رنگ های گرم و سرد بهتر است به حالت رنگ ها توجه کنید.

به عنوان مثال رنگ هایی که حالت آن ها مات است، به عنوان رنگ های سرد شناخته می شود. از این نوع رنگ ها می توان به رنگ های زیتونی از سری M، رنگ های دودی و یا خاکستری از سری A و همچنین رنگ های دودی از سری C اشاره کرد. اما رنگ های شفاف به عنوان رنگ های گرم شناخته می شوند که می توان به رنگ های قهوه ای با تناژ قرمز از سری K، رنگ شرابی از سری R، رنگ های فندقی و یا مسی و همچنین رنگ های طبیعی از سری N اشاره کرد.

مو با تناژ قرمز
استفاده از واریاسیون برای موهای رنگ شده
اگر موهای خود را رنگ کرده اید و اکنون کمی کدر و بدرنگ شده است یا قصد دارید رنگ موهای خود را تغییر دهید، تنها کافی است مقداری از رنگ مورد نظر را با دو بند انگشت از واریاسیون مورد نظر ترکیب کنید، سپس ۳ قاشق غذاخوری اکسیدان و چند قطره شامپو به آن اضافه کنید. در نهایت ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خیس قرار دهید و بعد از آن آبکشی کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر