یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

یکی از پوشش های تزیینی نسبتا جدید برای دیوار که حتی در مناطق مرطوب مثله سرویس بهداشتی نیز مقاوم است و مقاومت آن با ام دی اف برابر است میکروسمنت است. (یکی از عوامل زیادی می توانند بر مقاومت و سختی این پوشش تأثیر بگذارند، از جمله : بستری که ریز سیمان روی آن اعمال می شود .)در این پست شما را با این پوشش دیواری ، روش نصب ، مزایا و معایب آن آشنا می کنیم. در انتها نمونه های زیبایی از میکروسمنت برای شما قرار داده ایم.

رنگ های مختلف میکروسمنت

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

تعریف میکروسمنت

میکروسمنت یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان ، رزین ، آب ، مواد افزودنی و رنگدانه های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می تواند بر روی بسیاری از سطوح به صورت عمودی و افقی اعمال شود .پوشش آن بعد از اجرا سریع خشک میشود و می توان از آن فضا استفاده کرد .

میکروسمنت به دلیل ساختار شیک و درعین حال ساده خود در سالهای اخیر بسیار پر طرف دار است . از متریال میکروسمنت در سال های اخیر در صنعت چیدمان و دکوراسیون فضا بسیار استفاده میشود . این محصول با ظاهری متفاوت و خاص میتواند در جایگاه اول قرار بگیرد ، زیرا از این محصول میتوان برای پوشش مناطق مختلف خانه استفاده کرد .

به طور کلی میکرو اسکرید ، برای اجرا به مصالح سنگین نیاز ندارد . ابزار های مورد نیاز شما تنها سنگ سنباده نوسانی و دستگاه پرداخت سطوح و همچنین جارو برقی و ابزارهای ساده مثل ابزارهای اندازه گیری و ماله است .

انواع مدلهای میکروسمنت

این محصول تزیینی ظاهری مات ، نیمه براق و یا براق دارد . اجرای میکروسمنت توسط نیروهای انسانی به وسیله ماله های مخصوص انجام می شود ، که این پوشش را منحصر به فرد تر می کند . در این بخش میخواهیم مدلهای این محصول خاص را برای شما شرح دهیم تا بتوانید بهتر این ماده را بشناسید .

میکروبیس: این مدل دارای بافت و استایل خاصی است که میتواند هر فضای را زیبا تر کند . از این مدل از میکروسمنت بیشتر برای دکوراسیون زمین یا دیوارهای سنتی استفاده میشود . این مدل میکروسمنت دارای بافتی نامنظم است و شکل خاصی دارد . هم­چنین از این لایه به عنوان ماده زیر سازی جهت اجرای انواع دیگری از میکروسمنت ها استفاده می ‌شود .

میکرواستون:این پوشش میتواند نما و شکل ظاهری خانه را به طور کلی تغییر دهد . بهتر است بدانید میکرواستون بافتی مانند سنگ دارد و از این رو جایگزین خوبی برای سنگ است . این مدل پوشش دارای ضخامت بالایی است ، از این رو میتوان از آن برای دکوراسیون فضاهای داخلی و نیز خارجی خانه استفاده کرد . جالب است بدانید از نظر قیمت نیز از سنگ مرقوم به صرفه تر است .

میکروفرش:
Microfresh یکی از پر کاربرد ترین مدلهای میکروسمنت است ، این ماده به دلیل بافت ساده و مقاومت بالایی که دارد میتواند هزینه های جانبی تعمیر و نگهداری را کاهش دهد . جالب است بدانید از این مدل پوشش میتوانید در محل پر ترافیک خانه استفاده کنید . این متریال محیط زندگی شما را زیبا تر میکند و از طرفی دیگر نیاز نیست نگران خراب شدن آن باشید .جالب است بدانید از این پوشش بیشتر برای دکوراسیون و چیدمان دیوار خانه استفاده میشود . میکرو فیلو با ظاهری زیبا و خاص میتواند نمای خانه شما را مجلل کند . این پوشش به خاطر ترکیبات خاصی که دارد در برابر آب مقاومت است و از این رو میتوانید به آسانی سطح دیوار را با دستمال نم دارد تمیز کنید و از نمای زیبای آن لذت ببرید .

 

آموزش اجرای این پوشش :

در آغاز  بایستی سطوح را به طور کامل تمیز کنیم تا هیچ آلاینده ای بر روی سطح اجرا باقی نماند . در صورت امکان بهتر است رطوبت کفپوش اندازه گیری و بررسی شود تا در وسط کار اجرا به مشکل بر نخوریم . در این مرحله بعد از اطمینان از نبودن آب بایستی کف بررسی شود . بهتر است این کار را بی اهمیت نشمارید و با دقت بالا چند بار این موضوع را چک کنیم.

پرایمینگ و مش بندی:
به طور کلی این قسمت اوج کار اجرا است و بایستی با آرامش و دقت انجام شود . این مرحله شامل اعمال یک لایه چسب بر روی سطح است که بعداً با مش فایبرگلاس ترکیب میشود .

بهتر است بدانید لایه چسب که به عنوان پل پیوند نیز شناخته می شود ، یک مایع مصنوعی است که برای افزایش جذب سطوح سرامیکی و نیز تقویت ساختار زیر میکروسمنت مورد استفاده قرار میگیرد . بهتر است بدانید مش مسئول ایجاد کشش بیشتر در سطح بوده و بایستی از تغییر شکل میکروسمنت جلوگیری کند و از طرفی مقاومت آن را افزایش دهد .

استفاده از پوشش های پایه میکروسمنت:
پس از اتمام فعالیت های مقدماتی ، نوبت به اولین کاربرد میکروسمنت می رسد . ماده باید به طور مساوی با تجهیزات مناسب ( مله فلزی) در سراسر سطح پخش شود .

بایستی ۲ بار ماده را بر روی سطح بریزید و با استفاده از یک دستگاه خشک کن و سنباده سطح آن را صاف کنید .

مشابه فاز قبلی ، بایستی ۲ بار میکروسیمان را بر روی سطح ریخته و آن را یک نواخت کنید . با این تفاوت که از یک ماله لاستیکی برای توزیع مخلوط استفاده می شود.

همچنین ضخامت این لایه ها باید به میزان قابل توجهی ضخیم تر از لایه قبلی باشد .در نهایت لازم است از یک درزگیر استفاده شود . این وسیله میتواند از سایش جلوگیری کند ، همچنین درزگیر لایه ای ضد آب است و تا حدودی درخشندگی میکروسمنت را کاهش میدهد . معمولاً از ۲ لایه درزگیر پلی اورتان در دمای بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد استفاده می شود .

از میکروسمنت در چه سطوحی میتوان استفاده کرد ؟
سطح کار باید عاری از هر گونه گرد و خاک باشد و پیش از اجرا باید تمیز و خشک شود .
سطح زیرین کار باید از استحکام مناسبی برخوردار باشد ، اگر این چنین نبود باید حتما زیر سازی انجام شود .
تا حد امکان میکرو سمنت را روی چوب طبیعی استفاده نکنید و از انجام این کار پرهیز کنید .

آیا میکروسمنت در برابر آب مقاوم است ؟
میکروسمنت به خودی خود غیر قابل نفوذ نیست . استفاده از لایه ی آخر که لایه ی ضد آب است برای اتمام محصول میکروسمنت واجب است . ممکن است که میکروسمنت در سینک، وان حمام و یا محیط های خیس استفاده شود . این در صورتی امکان دارد که حتما لایه ی آخر میکروسمنت درست اجرا شود

مدت زمان نصب این کار چقدر است ؟
نصب میکروسمنت معمولا بین ۳ تا ۵ روز طول می کشد . برای استفاده و راه رفتن روی این سطوح یک هفته زمان لازم است تا سطح کاملا خشک شود .

لغزندگی میکروسمنت چه میزان است ؟
بر خلاف اینکه سطح آن پس از اجرا بسیار صاف و بدون تخلخل دیده می شود دارای سطحی کاملا غیر لغزنده است که بدون نگرانی می توانید در مکان های مختلف از آن استفاده کنید

معایب
عایق متوسط ای است ، بنابراین در صورت مواجهه با نوسانات ناگهانی دما، در حفظ گرمای ساختمان بی فایده است .
براق کردن سطح آن هزینه تعمیر و نگهداری آن را افزایش میدهد و از این رو نیز افراد باید یک سره به دنبال مرمت آن باشند .
نصب و اجرا آن نیاز به نیروی متخصص و تایید شده دارد . توجه نکردن به این موضوع هزینه های شما را افزایش میدهد .
سطوح میکروسمنت به تغییرات فیزیکی حساس هستند، بنابراین احتمال ایجاد خراش و لکه در آن بسیار زیاد است .
دوره زمانی اجرای کفپوش میکروسمنت به طور متوسط ​​می تواند یک هفته طول بکشد .
آنها لزوما به یک پایه نگهدارنده خوب نیاز دارند . استفاده نکردن از این پایه خوب مثل مش فایبرگلاس میتواند عمر مفید آنها را کاهش دهد .

مزایا
ایجاد فضایی خاص .
سطح بدون درز .
کاربرد بالا .
طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت های میکروسمنت .
دست ساز و مناسب .
چسبندگی بالا .
سازگار با کاشی ، مرمر، ظروف سنگی، بتن، سیمان، گچ و غیره .
مقاوم در برابر ضربه ،خط و خش و محصولات شیمیایی .
ضد آب ، ضد لغزش، بسته به نوع پرداخت .
محصول ۱۰۰% سازگار با محیط زیست .
نگهداری و تمیز کردن آسان با آب و صابون با pH خنثی .
فضاهای خالی از میکروب و باکتری .
نصب آسان .
قیمت بسیار مرقوم به صرفه اقتصادی .

نمونه های زیبای این پوشش :

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه درباره پوشش دیوار با میکروسمنت میخواهی بدانی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر