یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

هشدار اولین نشانه های سکته مغزی کردن

عکس, هشدار اولین نشانه های سکته مغزی کردن

این نشانه ها را در خود یا عزیزان خود به شدت جدی بگیرید و هر چه سریع تر فرد دارای علائم را به بیمارستان برسانید و به اورژانس زتگ بزنید :

دست‌ها: فردی که سکته کرده باشد معمولاً قادر نخواهد بود که دو دست خود را بالا بیاورد و بالا نگه دارد این اتفاق به علت ضعف و یا بی‌حسی در یک دست خواهد بود.

تکلم: افرادی که دچار سکته می‌شوند معمولاً با مشکل در تکلم مواجه‌اند و تکلم آن‌ها به‌صورت بریده و یا نامفهوم خواهد بود. بنابراین علی‌رغم اینکه این فرد به هوش به نظر می‌رسد اما قادر به تکلم صحیح نیست. همچنین ممکن است این افراد در درک چیزی که به آن‌ها گفته می‌شود نیز با مشکل مواجه شوند و توانایی درک درست در آن لحظه را نداشته باشند.

صورت: یک بخش از صورت فرد سکته کرده ممکن است به‌صورت افتاده دیده شود، این فرد قادر به لبخند زدن نخواهد بود و یا دهان و چشم او حالت افتاده به خود بگیرند.


درمان سکته مغزی بستگی به نوع سکته (روی کدام بخش مغز تأثیر گذاشته و چه چیزی باعث سکته بوده است) دارد. سکته مغزی معمولاً با دارو مورد درمان قرار می‌گیرد. این داروها می‌توانند شامل داروهای پیشگیری و رفع لخته‌های خونی، کاهش فشارخون و یا کاهش کلسترول خون باشند.

البته در برخی موارد نیاز به برداشتن لخته خونی وجود دارد و گاهی اوقات نیز برای درمان تورم مغز و کاهش احتمال خون‌ریزی بیشتر (در سکته مربوط به خون‌ریزی) نیاز به عمل جراحی است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر