یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

همه چیزهایی که می خواهی درباره کیا سراتو بدانی

عکس, همه چیزهایی که می خواهی درباره  کیا سراتو بدانی

رقیب جدی کیا سراتو خودروی مزداد ۳ است و شاید همین خودرو باعث شد که خودرو کیا سراتو خیلی به اوج نرسد.

مزدا ۳ بهتر است یا کیا سراتو : انتخاب بین این دو خودرو کاملا به اولویت های شما بستگی دارد.سراتو خودرویی است که به واسطه اتاق جادار تری که دارد بیشتر مناسب خانواده است. سواری خوبی دارد و هزینه نگه داری پایینی هم دارد، اما باید با آپشن های کمتر( حتی در مدل آپشنال) کنار بیایید!مزدا ۳ اما خودروی پرشور و هیجانی است! اگر لذت رانندگی و اپشن های بیشتری می خواهید، هر از چند گاهی هم اهل لایی کشیدن هستید و هزینه تعویض چراغ گران قیمت مزدا را هم جان می خرید در انتخاب مزدا شک نکنید!

ایمنی این خودرو : در بحث امنیت خودرو به خصوص برای سفر ، سراتو عملکرد خوبی دارد. هرچند که ایربگ های نسخه سایپایی ۴ عدد شان گم شده است، اما سراتو سایپایی ۴ ستاره ایمنی را می گیرد و از این آزمون سربلند بیرون می آید! هرچند که این سربلندی مثل پاس کردن درس با نمره ۱۱ می ماند، همینقدر نزدیک به ردی!

*طراحی داخلی کابین و آپشن ها:داخل کابین سراتو سایپایی شاید تفاوت زیادی با مدل های وارداتی نباشد و رنگ بوی کره ای بودن هنوز هم در آن دیده شود. نکته قابل ذکر این است که مدل مورد تست آپشنال نبوده و مانیتور مولتی مدیا با سلیقه مالک نصب شده است.اولین سوالی که درمورد سراتو سایپایی می شود این است که آیا داخلش مثل پراید است؟! قطعا خیر!شاید سراتو سایپایی از لحاظ کیفیتی با مدل های وارداتی قابل مقایسه نباشد اما پراید هم نیست! کیفیت متریال به طور کلی یک پله پایین تر از مزدا ۳ قرار می گیرد و چندان آزار دهنده نیست. از لحاظ فضای داخلی هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب سراتو بهتر از مزدا ۳ عمل می کند و این یکی از مهمترین نقاط قوت این خودرو محسوب می شود.صندلی های خودرو پارچه ای هستند و از لحاظ نرمی هم در سطح قابل قبولی قرار می گیرند. در داخل کیا سراتو غیر آپشنال همان طور که از نامش بر می آید آپشن خاصی دیده نمی شود و به آپشن های پایه ای مثل شیشه بالابر برقی برای ۴ شیشه و تهویه اتوماتیک و از این قبیل آپشن ها محدود می شوند که در سال ۲۰۲۱ صحبت در موردشان چندان جالب نیست!

*فنی و موتور: شاید جالب ترین و بهترین قسمت سراتو های سایپایی همین قسمت باشد! جایی که هیچ تفاوتی بین سراتو های سایپایی و وارداتی نیست وشاید نمونه ایرانی به دلیل برنامه ریزی جدید ecu بهتر هم باشد!سراتو مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ شده است که می تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این نیرو و گشتاور توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رسند. این اعداد روی کاغد بهتر از بیشتر رقبای این خودرو هستند. اما در عمل چگونه است؟سراتو از لحاظ شتاب اولیه و ثانویه از مزدا ۳ بهتر عمل می کند، پس گول ظاهر اسپرت تر مزدا را نخورید! البته واقعیت این است که با وجود شتاب کمتر، اگر پای لذت رانندگی وسط باشد به دلیل عملکرد بی نظیر موتور و گیربکس مزدا و هندلینگ عالی اش قطعا برنده میدان است! اما در مسیر مستقیم این سراتو است ک پیشی می گیرد!نکته خوب دیگر در سراتو بحث قطعات است. هم از لحاظ قیمت و هم دسترسی به قطعات سراتو هیچ مشکلی ندارد و قطعاتش همه جای ایران با قیمت مناسب تر از رقبا قابل خرید هستند. به گفته مالکان سراتو این خودرو استهلاک پایینی دارد و در چند سال استفاده بجز موارد مصرفی خرجی برای مالک نداشته و پایش خیلی به تعمیرگاه نرسیده است!

*طراحی ظاهر این خودرو :طراحی ظاهری این خودرو بیش از ۱۱ سال پیش انجام شده است شاید نتوان آن را خیلی به روز دانست( شایدم اصلا!) اما برگ برنده طراحی سراتو به روز بودن آن نیست!مناسب ترین کلمه برای توصیف طراحی سراتو را می توان همه پسند دانست! طراحی سراتو جوری انجام شده است که همه فارغ از جنسیت و سن و قشر بتوانند آن را دوست داشته باشند. طراحی که ساده است اما با خطوط کوتاه و ریزه کاری های ظریف باعث جذابیت بدنه شده است. در نمای جلوی الگوی مشابه بیشتر محصولات کیا را در اوایل دهه ۲۰۱۰ در این خودرو هم می بینیم. طراحی که در اسپورتیج و اپتیما هم با کمی تاخیر دیده شد و البته باعث شد هردو مدل از رقیب هیوندایی خود زیباتر باشند. در نمای جانبی سراتو در ساده ترین حالت به سر می برد و صرفا بزرگ بودن درب هاست که به چشم می خورد! نمای عقبی سراتو هم شاید ساده تر از نمای جلویی باشد اما واقعا زیباست و نمی توان از آن ایراد خاص گرفت. به طور کلی طرح بدنه سراتو از مزدا ۳ پخته تر است و شاید دیرتر برایمان کسل کننده و تکراری شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر