یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره آمپول شل کننده عضلات و خشک شدن دهان با آن

عکس, همه چیز درباره آمپول شل کننده عضلات و خشک شدن دهان با آن

آمپول متوکاربامول را هم می توان وریدی و هم عضلانی تزریق کرد(بهتر است در داخل سرم قندی یا نمکی ریخته و آهسته وارد بدن کرد ) . مصرف عمده این دارو در بیماری هایی مانند پارگی دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی اسپاسم های عضلانی و در بعضی از موارد در بیماری پارکینسون می باشد.

آمپول متوکاربامول آمپول های بزرگ ۱۰ میلی لیتر است. که در هر میلی لیتر آن ۱۰۰ میلی گرم دارو است. بنابراین در یک آمپول ۱۰۰۰ میلی گرم دارو وجود دارد. آمپول متوکاربامول چه عضلانی و چه وریدی حداکثر سه گرم در روز ( سه آمپول ) و حداکثر سه روز توصیه می شود.

متوکاربامول با چه داروهایی تداخل دارد؟
با داروی متوکلوپرامید یک داروی ضد تهوع تداخل دارد.مصرف بیش از حد دارو باعث تپش قلب ، کاهش هوشیاری و تشنج می شود. در این گونه موارد فوراً به اورژانس خبر دهید.

عوارض جانبی متوکاربامول چیست؟
از عوارض شایع خشکی دهان و تاری دید است که با تنظیم دوز دارو توسط پزشک برطرف می شود.از عوارض دیگر آن سرگیجه ، خارش ضایعات پوستی و تپش قلب است.

برای جلوگیری از خشکی دهان پس از مصرف متوکاربامول چه باید کرد؟توصیه های ضروری بعد از مصرف قرص متوکاربامول برای جلوگیری از خشکی دهان از آب‌نبات آدامس کم قند استفاده کنید و یا چند بار در روز آب ولرم قرقره نمایید.پس از تزریق آمپول به آهستگی از جای خود برخیزید.

آیا مصرف متوکاربامول رنگ ادرار را تغییر می دهد؟بله ممکن است ادرار سبز ، سیاه یا قهوه ای شود نگران نشوید.

آیا رانندگان و شغل های پرخطر می توانند متوکاربامول مصرف کنند؟در رانندگان و مشاغل پر خطر این دارو ممکن است باعث سرگیجه و تاری دید شود. بنابراین تا مشخص شود اثر آن روی بدنتان از انجام رانندگی و مشاغل پر خطر خودداری فرمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر