یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره آمپول نوروبیت با نام تجاری نوروبیون

عکس, همه چیز درباره آمپول نوروبیت با نام تجاری نوروبیون

آمپول نوروبیت( نام تجاری آن آمپول نوروبیون می باشد) دارای ویتامین های  ب۱، ب۶ و ب۱۲ می باشد.ویتامین ب۱ با آدنوزین تری فسفات(ATP) ترکیب شده و تیامین پیروفسفات را که یک آنزیم ضروری برای متابولیسم کربوهیدرات ها است، ایجاد می کند.ویتامین ب۶ در گلبول های قرمز خون به فسفات پیریدوکسال تبدیل می شود که به عنوان یک کوآنزیم در اعمال متابولیک گوناگون مؤثر بر مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی عمل می کند. پیریدوکسین در تبدیل تریپتوفان به نیاسین یا سروتونین، تجزیه گلیکوژن، تبدیل اکسالات به گلیسین، سنتز گاما آمینوبوتیریک اسید درسیستم اعصاب مرکزی نیز دخالت دارد.ویتامین B12 به صورت کوآنزیم در اعمال متابولیک مختلفی مانند متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها و ساخت پروتئین، دخالت می کنند و عمدتاً به دلیل تأثیر در متابولیسم متیولین، اسید فولیک و مانولیک، برای رشد و تکثیر سلولی، خونسازی و ساخت نوکلئوپروتئین و میلین ضروری است. ویتامین های گروه ب دسته ای از ویتامین های محلول در آب هستند. ویتامین های گروه ب شامل ب۱، ب۶ و ب۱۲ نقش مهمی در تولید انرژی درون سلولی دارد. ویتامین ب۱۲ برای تولید سلول های خونی طبیعی لازم است. وجود ویتامین ب۱ و ب۶ برای سلامت سلول های عصبی الزامیست. ویتامین های گروه ب باعث بهبود متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی می شوند.کمبود ویتامین های گروه ب می تواند منجر به کم خونی، خستگی مفرط، افسردگی، آسیب های عصبی، گیجی، سردرد، نارسایی قلبی، ریزش مو و مشکلات کبدی شود.

فارماکوکینتیک
ویتامین ب۱ سریعا از طریق عضلانی جذب می شود و عمدتا از طریق ادرار دفع می شود.

زمان لازم برای رسیدن به اوج غلظت پلاسمایی ویتامین ب۱۲ از راه تزریق عضلانی ۶۰ دقیقه است. ویتامین B12 از طریق صفرا دفع می شود. مقادیر بیش از حد مورد نیاز روزانه بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شود.

ویتامین ب۱۲ (پیریدکسین) به طور عمده درکبد ذخیره می شود. متابولیسم این ویتامین کبدی است و نیمه عمر آن ۲۰-۱۵ دقیقه است. این دارو تقریباً به طور کامل به صورت متابولیت از طریق کلیه دفع می شود.
عوارض جانبی
مصرف مقادیر زیاد ویتامین های گروه ب می تواند منجر به یبوست، اسهال یا دل آشوبه شود که با قطع مصرف آن و تنظیم میزان ویتامین های گروه ب توسط مکانیسم های داخلی این عوارض برطرف می شود.
دارو های هم گروه
بیوتین
فولیک اسید
کلسیم پانتوتنات
ویتامین ب کمپلکس
ویتامین ب۱
ویتامین ب۲
ویتامین ب۶
ویتامین ب۱۲
ویتامین ب۶+ب۱۲+اسید فولیک

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر