یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره آمپول گران قیمت تمزیوا

عکس, همه چیز درباره آمپول گران قیمت تمزیوا

تمزیوا یک آمپول بسیار گران قیمت است که مارک ایرانی آن میلیونی قیمت دارد. این آمپول به تازگی برای درمان کرونا تجویز می شود. تمزیوا در گذشته برای رماتسیم تجویز می شد. اینکه این آمپول میتواند کرونا را درمان کند یا خیر بسته به زمان تزریق آن دارد. این که در کدام مرحله بیماری تزریق شود بسیار مهم است. هم چنین لازم به ذکر است که بگوییم این آمپول یک داروی کمیاب است.

تمزیوا مانند یک تیغ دو لبه است که اگر دقیق و درست استفاده شود، می‌تواند جهت بهبودی برخی بیماران کووید-۱۹ مؤثر واقع شود، اما اگر در زمان درست آن استفاده نشود، خطرات جدی تا حد مرگ را ممکن است در پی داشته باشد. به همین دلایل، وزارت بهداشت، شیوه‌نامه‌ای را تنظیم و ابلاغ کرد که بر اساس آن باید سه پزشک از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه، تعیین و تمزیوا با امضای دو پزشک از آن سه تن، تجویز شود.

تمزیوا™ حاوی ماده فعال دارویی به نام توسیلیزومب با ساختار پروتئینی است، این پروتئین ( آنتی بادی مونوکلونال) عملکرد پروتئین دیگری (سیتوکین) به نام اینترلوکین ۶ (IL-6) که نقش مهمی در فرایندهای التهابی بدن دارد را مهار می کند. فعالیت IL-6 علت ایجاد بسیاری از علائم بیماری های خودایمنی مانند بیماری آرتریت روماتوئید است، به همین سبب، مسدود کردن گیرنده های IL-6 منجر به کاهش عملکرد سیتوکین و در نتیجه کاهش التهاب در بدن شده و بدین ترتیب علائم بیماری های خودایمنی کاهش می یابد.
موارد مصرف تمزیوا شامل:
درمان بزرگسالان مبتلا به آرتریت روماتوئید فعال، متوسط تا شدید که به دیگر داروهای مصرفی در آرتریت روماتوئید پاسخ نداده اند و یا پاسخ آنها به درمان کافی نبوده است. در چنین شرایطی تمزیوا می تواند به تنهایی و یا در ترکیب با متوترکسات تجویز شود.
درمان آرتریت ایدیوپاتیک سیستمیک نوجوانان (sJIA)، در بیماران بالای ۲ سال که دچار sJIA فعال هستند به تنهایی یا در ترکیب با متوترکسات تجویز می شود.
در درمان پلی آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان (pJIA)، در بیماران بالای ۲ سال که که دچار pJIA فعال هستند به تنهایی یا در ترکیب با متوترکسات تجویز می شود.
درمان سندرم رهاسازی سیتوکین (CRS) در افراد بزرگسال و کودکان بالای ۲ سال که دچار CRS به عنوان عارضه درمان نوع مشخصی از سرطان با روش درمانی کارتی سل می شوند.
درمان سندرم رهاسازی سیتوکین (CRS) به عنوان علت اصلی وخامت حال بیماران بزرگسالی که ابتلا به ویروس covid-19 (بیماری کرونا) برای آنان تایید شده است.
تمزیوا به صورت ویال حاوی ۴۰۰ میلی‌گرم در ۲۰ میلی‌لیتر محلول تغلیظ شده جهت انفوزیون وریدی و همچنین به صورت سرنگ آماده تزریق حاوی ۱۶۲ میلی گرم محلول آماده تزریق جهت تزریق زیر پوستی موجود است. ماده موثر تمزیوا توسیلیزومب است تمزیوا به‌صورت ویال حاوی یک عدد ویال حاوی محلول تغلیظ شده، ۱ عدد پد الکلی و یک عدد بروشور مخصوص بیمار است. تمزیوا به‌صورت انفوزیون وریدی توسط یک پزشک یا پرستار تزریق می‌شود. محلول دارو جهت تزریق با محلول کلرید سدیم ۹ میلی‌گرم در میلی‌لیتر (۰،۹ %) رقیق‌سازی شده و به‌صورت وریدی به‌آرامی طی یک ساعت انفوزیون می‌گردد. رقیق سازی در بیماران با وزن ۳۰ کیلوگرم یا بیشتر در ۱۰۰ میلی‌لیتر و در بیماران کمتر از ۳۰ کیلوگرم در ۵۰ میلی‌لیتر محلول کلرید سدیم انجام می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر