یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره بیماری پوستی سیرنگوما

عکس, همه چیز درباره بیماری پوستی سیرنگوما

اگر شما هم جوشهایی به شکل تصویر بالا دارید باید بدانید این جوشها به سادگی درمان نشده و اگر نسبت به انها بی اعتنا باشید به زودی تمام صورت شما را می گیرد. به این جوش ها سیرنگوما می گویند. معمولاً به صورت دانه‌های برآمده ریز (۱-۳ میلی‌متری) زرد-قهوه‌ای دیده می‌شود که معمولاً به صورت متقارن و یکنواخت در سطح بدن ایجاد می‌شوند. فطعی ترین درمان آن سوزاندن شدن با لیزر است. باید تمامی جوشها با هم درمان شوند و گرنه به سرعت بر می گردد.

درمان دارویی سیرینگوما 
قطره‌ تری کلرواستیک اسید که مستقیماً به سیرینگوما زده می‌شود، باعث می‌شود پس از مدتی خشک و پس از چند روز پوست پوست شوند و بریزند.

در بعضی موارد، پزشک ممکن است ایزوترتینوئین (Sotret، Claravis) را به صورت خوراکی تجویز کند. همچنین کرم‌ها و پمادهایی هستند که می‌توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد و برای بهبود پوست اطراف سرنگوما استفاده کرد و می‌تواند این لکه‌ها را کمرنگ کند.

چندین روش جراحی برای درمان سیرینگوما وجود دارد.

حذف لکه‌ها با لیزر : بسیاری از پزشکان این روش درمانی را پیشنهاد می‌کنند. زیرا در تمامی مراحل این روش احتمال زخم شدن و جراحت کمتر است. پزشک شما برای لیزر سیرینگوما از دی‌ اکسید کربن یا اربیوم استفاده می‌کند.
سوزاندن زخم‌ها به روش الکتریکی : در این روش بار الکتریکی از طریق دستگاهی مثل سوزن، غده‌ها را می‌سوزاند.
الکترو دسکاسیشن با کورتاژ : این روش شبیه سوزاندن زخم‌ها به روش الکتریکی است، با این تفاوت که بعد از آن پزشک بعد از سوزاندن لکه‌ها، پوست‌های اضافه را می‌تراشد.
سرما درمانی: در این روش که در آن بیشتر از نیتروژن مایع استفاده می‌شود، غده‌ها را در دمای بسیار پایین منجمد می‌کنند.
درم ابریژن یا لایه‌برداری : در این روش از موادی برای تراشیدن و لایه برداری سطح پوست و غدد استفاده می‌شود.
برداشتن دستی : یکی دیگر از روش‌های درمان سیرینگوما برش دادن دانه‌ها با استفاده از ابزارهای جراحی مانند چاقو، قیچی یا تیغ است، که این روش بیشترین خطر ایجاد زخم را به همراه دارد.

سیرنگوما : درمان قطعی ندارد اما می‌توان ضایعات را برای بهبود ظاهر برداشت. انجام کوتر و کورتاژ، جراحی با لیزر یا رادیوفرکوئنسی با درجه‌های مختلفی از موفقیت همراه هستند. در تمام این روش‌ها امکان ایجاد جوشگاه و عود وجود دارد و به همین دلیل ظرافت در درمان بسیار ضروری است. گاهی تعداد ضایعات به قدری حالت افزایشی دارند که نمی‌توان آن ها را برداشت و اصولا لزومی ‌هم به انجام این کار نیست. به هر حال هدف این است که نمای ظاهری ضایعات بعد از درمان توسط چشم پزشک متخصص شما از قبل بهتر شود و روند کاهشی بیابد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر