یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره داروی سرماخوردگی اطفال

عکس, همه چیز درباره داروی سرماخوردگی اطفال
قبل از معرفی این دارو به شما توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است سرماخوردگی اطفال را با روش های خانگی درمان کنید و از دادن این دارو به کودک خود پرهیز کنید مگر اینکه تجویز پزشک باشد و نخوردن آن به ضرر کودک شما تمام شود. داروی سرماخوردگی اطفال برای تسکین موقتی گرفتگی و آب ریزش بینی، تب و سایر علائم سرماخوردگی، آب ریزش و خارش چشم و سینوزیت در کودکان.
عکس, همه چیز درباره داروی سرماخوردگی اطفال

روش مصرف شربت سرما خوردگی اطفال :

کودکان ۱۲-۶ ساله: دو قرص هر چهار ساعت یا طبق دستور پزشک مصرف می‌ شود (تعداد قرصها در روز نباید از ۱۲ قرص بیشتر شود).
موارد احتیاط: مصرف این دارو در کودکان کوچکتر از شش سال باید با دستور پزشک باشد.
این دارو سبب خواب آلودگی می‌ شود. بنابراین، کودکان تحت درمان با این دارو باید تحت مراقبت باشند.
دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید.
این دارو برای تخفیف موقتی آبریزش بینی، درد، تب و سایر علائم سرماخوردگی و التهاب سینوس ها مصرف می شود.این دارو نباید در بیماران مبتلا به آسم، گلوکوم، اشکال در دفع ادرار، زیادی فشار خون، بیماری قلبی، دیابت یا اختلالات تیروئید مصرف شود.خواب آلودگی، آسیب کبدی، عصبانیت، سرگیجه و زیادی فشار خون از عوارض جانبی دارو هستند.این دارو باعث کاهش اثرات درمانی داروهای پایین آورنده فشار خون می شود. مصرف این دارو بیش از ۵ روز توصیه نمی شود.
۲. در صورت تداوم و یا عود تب، مصرف دارو بیش از ۳ روز توصیه نمی شود.
۳. این دارو ممکن است باعث تحریک پذیری کودکان شود.

درمان های خانگی سرماخوردگی اطفال

درمان سرماخوردگی با لیمو و عسل :
آب : ۱ پیمانه
عسل : ۲ قاشق چایخوری
آب لیموی تازه : ۲ قاشق چایخوری
درمان خانگی سرماخوردگی در کودکان | خدمات پرستاری در منزل مهرپرور
طرز تهیه :آب را روی اجاق یا در لیوان در مایکرویو گرم کنید.عسل و آب لیموترش به آب گرم اضافه و تا زمانی که عسل در آب حل شود هم بزنید.با یک قاشق پیش از نوشیدن تست کنید تا مطمئن شوید زیاد داغ نیست.
مصرف ویتامین c برای درمان سرماخوردگی کودکان
مصرف این ویتامین در دوران بیماری ، نقاهت بیماری را کوتاه تر می کند. ویتامین C در زمان سرماخوردگی قادر است سرفه و عطسه را کاهش دهد یا قطع کند. قره قات ، گریپ فروت و آب پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد.
مرطوب کردن راه های تنفسی
اگر کودکان سرفه های شدید می کند، او را تشویق کنید چهار بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه دوش آب گرم بگیرد تا راه های تنفسی اش باز شوند و سرفه هایش متوقف شوند.
استفاده از دستگاه بخور سرد
استفاده از دستگاه بخور می تواند مفید باشد، به این دلیل که باعث نرم شدن اندام های تنفسی بدن کودک می شود و تنفس را برای کودک راحت می کند. کودکان را باید از گرد و خاک، رطوبت گرم و دستگاه بخور دور نگه داشت.
استراحت کردن کودکان
برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی کودکان، مطمئن شوید خواب شبانه راحت و کافی دارد. کودکان با توجه به سن شان به ۸ تا ۱۲ ساعت خواب راحت شبانه نیاز دارند. استراحت وخواب کافی می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی در کودکان کمک کند. اگر کودکان مرتب بیمار می شود نشان دهنده آن است که به خواب بیشتری نیاز دارد.
ضرورت گرم نگه داشتن بدن
گرم نگه داشتن بدن کودک به درمان فوری سرماخوردگی کمک می کند. سیستم ایمنی بدن در این شرایط انرژی خود را برای حفظ گرما صرف نمی کند و بیماری زودتر درمان می شود.
سرماخوردگی کودکان | مرکز خدمات پرستاری مهرپرور
مصرف سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی کودکان
کاسه ای سوپ مرغ داغ به باز شدن مسیر عبور هوا در بینی کمک می کند. سوپ مرغ داغ به خاطر عطر و طعمش، دارای خاصیتی است که باعث بهبود ترشحات مخاط بینی می شود. این ترشحات به خارج شدن میکروب ها و ویروس ها از بدن کمک می کنند.
مصرف مایعات فراوان برای درمان سرماخوردگی کودکان
مصرف مایعات شامل ۶ تا ۸ لیوان ( آب ، آبمیوه ، چای و مایعات دیگر … ) به درمان سریع سرماخوردگی کمک می کند. مصرف مایعات فراوان سبب تسریع خروج عوامل بیماری زا و آلودگی ها از بدن می شود.
مصرف سیر برای درمان سرماخوردگی
سیر خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. علائم سرماخوردگی را از بین می برد. سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سبب باز شدن مجاری تنفسی و دفع سموم از بدن می شود.
مصرف زنجبیل برای درمان سرماخوردگی
خوردن زنجبیل خام یا نوشیدن چای زنجبیل تا ۳ بار در روز به درمان سرماخوردگی کمک می کند. دو فنجان آب جوش را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده مخلوط‌ کنید. پس از ۵ دقیقه زنجبیل ها را خارج کنید و کمی آب لیمو و عسل به چای اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر