یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

همه چیز درباره سرمایه و سود بازار کار پرورش کبک

عکس, همه چیز درباره سرمایه و سود بازار کار پرورش کبک

اگر قصد دارید برای پرورش کبک اقدام کنید بهتر است بدانید که بخش عمده هزینه تولید یک کیلو گوشت کبک شامل موارد زیر است:

۱-دان مصرفی: برای برآورد هزینه دان مهمترین مساله دانستن ضریب تبدیل است. ضریب تبدیل یعنی میزان دانی که مصرف می شود تا یک کیلو گوشت و یا تخم تولید گردد. به صورت تئوری با مصرف هفت کیلو دان یک کیلو گوشت کبک تولید می گردد که در عمل از پنج تا بیست درصد دور ریز دان را نیز باید به آن افزود. تعویض به موقع دانخوری ها بر اساس سن و استفاده از لبه های یک سانتی متری دو نکته موثر در کاهش پرت دان در روش پرورش بستر هستند.

۲-هزینه کارگری: به طور متوسط هر هشت هزار قطعه کبک گوشتی به یک کارگر نیاز دارد.

۳-هزینه سوخت مصرفی: برای برآورد این مورد باید با شرکت های تاسیساتی مطقه خود تماس حاصل نمائید زیرا هزینه سوخت با توجه به ابعاد سالن ها، شرایط آب و هوایی منطقه، نوع سیستم گرمایشی، میزان دوری از منابع تامین سوخت و … متفاوت است .

۴-مکمل ها، ویتامین ها و داروها: چنانچه قیمت دان با دقت محاسبه گردد بخش عمده این هزینه ها در دان محاسبه گردیده است. دارو و ویتامین ها حداکثر یک درصد قیمت تمام شده هر کیلو را به خود اختصاص می دهند.

۵-هزینه آب و برق: حداکثر نیم درصد قیمت تمام شده یک کیلو گوشت مربوط به هزینه های آب و برق است.

۶.پیش بینی نشده : …

کبک از جمله پرنده های زینتی به شمار می رود. اگر شما کبک را از نزدیک دیده باشید و آوازش را شنیده باشید به این فکر افتاده اید که چندتایی از این پرنده را بخرید و در حیاط یا پشت بام منزل خود پرورش دهید. کبک، پرنده ای زیبا از خانواده ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است. پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به‌وفور یافت می‌‌شود، به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌‌هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی‌‌های روانی و بی‌‌خوابی مصرف این گوشت را توصیه می‌‌کنند.این گوشت به‌دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌‌های قلبی ــ عروقی پیشگیری کرده و به‌دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به‌اندازه‌ آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد. گوشت کبک می‌‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین کند و به تقویت حافظه بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد.

هزینه اولیه برای پرورش کبک:سرمایه اولیه برای پرورش کبک به تعداد کبک هایی که می خرید و همچنین مکانی که اجاره یا رهن می کنید بستگی دارد. البته اگر کسی می خواهد این کار را به روش مکانیزه انجام دهد تقریباً به ۴۵ میلیون تومان هزینه نیاز دارد. اما برای راه اندازی کارگاه کوچک تر هزینه کمتر و در حدود ۸ الی ۱۴ میلیون نیاز است.

 درآمد حاصل از پرورش کبک: پرورش بلدرچین گوشتی نسبت به بلدرچین تخمی سود کمتری دارد، اگر کسی می خواهد این کار را ادامه دهد، بهتر است یک دستگاه جوجه کشی داشته باشد و جوجه های مورد نیاز را خود تهیه کند، نگهداری بلدرچین تخمی سود بهتری دارد، با نگه داشتن ۳ هزار بلدرچین روزانه ۳۰۰ هزار تومان تخم خواهد فروخت.جوجه های کبک بعد از ۳۸ تا ۴۰ روز به کشتار می روند، باید در این دوره ۳۸ روزه بلدرچین ها را بفروش برسانیدو از آنجایی که کشتارگاه بلدرچین را ارزان تر از جاهای دیگر میخرد می توانید مستقیماً به مغازه ها یا افراد دیگر بفروشید. کسانی که می خواهند دست به این کار بزنند بایستی از تجریه کافی برخوردار باشند و پرورش بلدرچین را از تعداد کم شروع کنند تا تلفات و ضرر و زیان کمتری را متحمل شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر