یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره شربت سیموگلوبین و جایگزین های طبیعی آن

عکس, همه چیز درباره شربت سیموگلوبین و جایگزین های طبیعی آن

اگر پزشک برای شما شربت Simoglobin تجویز کرده یا اینکه میخواهید آن را بدون نسخه تهیه کنید بهتر است اطلاعات کافی در خصوص این داروی مکمل خونساز داشته باشید.

به منظور پیشگیری از بروز اختلال در جذب آهن، این مکمل باید چند ساعت قبل و یا بعد از مصرف داروها، مصرف شود.این مکمل در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است با مشورت پزشک، مصرف گردد.چنانچه با مصرف دارو دچار علائمی نظیر حالت تهوع یا حساسیت پوستی شدید، مصرف را قطع و بلافاصله به اورژانس، مراجعه کنید.

فواید این شربت خونساز:

بهبود و افزایش عملکرد مغز
کمک به رشد و رفع بی‌اشتهایی کودک
تامین آهن لازم در دوران بارداری
افزایش استقامت بدن
کمک به رفع کم خونی
جبران کمبود آهن در گیاهخواران و افرادی که رژیم غذایی دارند

شربت سیموگلوبین (Simoglobin) از مکمل‌های حاوی آهن است که مصرف آن علاوه بر درمان کم خونی، باعث افزایش انرژی و قدرت در بدن می‌شود. این مکمل با داشتن موادی مثل ویتامین B12، مواد معدنی و فولیک اسید به تشکیل هموگلوبین در بدن، کمک می‌کند. هموگلوبین وظیفه دارد اکسیژن لازم را به اعضای سرتاسر بدن از جمله مغز، ماهیچه‌ها، قلب و دیگر بافت‌ها برساند. هرچقدر میزان آهن دریافتی بدن بیشتر باشد، هموگلوبین بیشتری تشکیل شده و در نتیجه انتقال اکسیژن بهتر انجام می‌شود.

استفاده از این شربت در تمام سنین و شرایط مخصوصا در دوران رشد کودکان، برای سالمندان، ورزشکاران و زنانی که در دوره قاعدگی یا بارداری و شیردهی هستند، توصیه می‌شود. عدم آهن کافی در بدن زنان باردار احتمال بروز زایمان زودرس، مرگ و میر نوزاد، مشکلات قلبی-عروقی نوزاد، اختلال در اکسیژن‌رسانی به جنین و تولد نوزاد با وزن پائین را افزایش می‌دهد. مصرف این مکمل تحت نظر پزشک می‌تواند خطر بروز این موارد را کاهش دهد.

جایگزین های خوراکی این شربت انار و آب انار، چغندر قرمز و شیره انگور هستند که مصرف آن‌ها در رفع کم خونی و یا پیشگیری از ابتلا به آن، موثر است.

مقدار و نحوه مصرف برای کودکان و بزرگسالان

کودکان یک سال تا ۸ سال: یک قاشق مربا خوری هر ۱۲ ساعت.

افراد ۹ سال تا ۱۸ سال و بزرگسالان: یک قاشق غذاخوری هر ۱۲ ساعت.

این مکمل با طعم پرتقال بوده و از این نظر مصرف آن برای کودکان خوشایند است. شربت سیموگلوبین ساخت شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر