یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

همه چیز درباره هفته اول بارداری برای مادران

عکس, همه چیز درباره هفته اول بارداری برای مادران

کمتر خانم بارداری است که بارداری خود را از هفته ی اوب حس کرده یا متوجه شده باشد. در این هفته اغلب مادران از بارداری خود مطلع نیستند. شایع‌ترین علائم در این هفته را می شناسید ؟ اگر تازه متوجه شده‌اید که باردارید، ممکن است فکر کنید این اولین هفته از بارداری شماست، اما حالا احتمالاً حدود چهار هفته است که باردارید. وقتی برای اولین ویزیت بارداری خود مراجعه کنید، ماما یا متخصص زنان و زایمان برآورد دقیق‌تری به شما خواهد داد.بنابراین، اولین نشانه‌های بارداری فوراً ظاهر نخواهد شد. حتی بعضی از زنان تا هفته ۴ هیچ گونه تغییر و احساسی ندارند.
در این هفته نیازی به سونوگرافی برای بارداری نخواهید داشت. اما اگر مدتی است که برای باردار شدن تلاش می‌کنید و به متخصص باروری مراجعه کرده‌اید، ممکن است برای بررسی وجود برخی مشکلات در باروری مثل وجود فیبروم رحمی، اندازه‌گیری تعداد فولیکول‌های موجود و غیره لازم باشد سونوگرافی انجام شود.

حالت تهوع

استفراغ

احساس خستگی

تکرر ادرار

ورم سینه‌ها

درد قسمت تحتانی کمر

انقباضات شکمی

نوسانات خلقی

نفخ

سردرد

نشانه های اصلی بارداری در هفته اول را برای شما در بالا ذکر کردیم اما این علائم عمومیت ندارد و می تواند برای هر کس شدید یا خفیف باشد. مهم ترین نشانه همان عقب انداختن است.

فکر خوبی است که بارداری را با وزن سالم و به دور از عادت‌های ناسالم مثل سیگار کشیدن و نوشیدن مایعات نامناسب مثل الکل شروع کنید. مصرف کافئین خود را در روز کاهش دهید. همچنین هر روز یک مکمل بارداری که حاوی ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک باشد مصرف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر