یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

همه چیز درباره ی وام جانبازی

عکس, همه چیز درباره ی وام جانبازی
یکی از تسهیلات بانکی که فقط و فقط به جانبازهای عزیز تعلق می گیرد وام جانبازی است که شرایط گرفتن آن بسیار است. این وام فقط به جانبازان بالای ۲۵ درصد تعلق می گیرد. علاوه بر آنها ، فرزندان آنها، ایثارگران، خانواده های شهدا و جانبازانی که معلولیت آنها بالای ۷۰ درصد باشد می توانند از این مزیت برخوردار شوند.جانبازن زیر بیست و پنج درصد هم مشمول دریافت وام مسکن می باشند. متن بند تبصره ۱۵: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانک های عامل در سال ۱۳۹۴ به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)‌، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاددرصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست‌و‌پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن براساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانکها به پرداخت تسهیلات به وراث
همانند سایر وام‌ها،‌ این وام نیز شرایط و مقرراتی دارد. بخشی از این شرایط مربوط به دریافت‌کنندگان این وام است؛ براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی در سال ۱۳۹۵ موظف به پرداخت وام خرید یا ساخت مسکن به واجدین شرایط می‌باشد؛ این وام‌ها از طریق بانک‌های عامل قابل پیگیری و پرداخت است.

شرایط اخذ وام جانبازی

از جمله شرایط اخذ وام جانبازی برای جانبازان و خانواده‌های آنان، در نظر گرفتن اولویت درصد جانبازی در جانبازان ۲۵درصد به بالاتر، فرزندان جانبازان ۵۰% و بالاتر، وراث تحت کفالت جانبازان ۲۵% و بالاتر و وراث تحت کفالت آزادگان متوفی است. این شرایط برای ایثارگران، در نظر گرفتن سابقه حضور در جبهه، به مدت حداقل دو سال و نیم است. همچنین این وام برای آزادگان و‌ خانواده شهدا شامل همسر، والدین و فرزندان نیز قابل پرداخت است. چنین وامی در قالب تنها یک فقره تسهیلات مسکن به واجدین شرایط اعطا می شود.توجه کنید یک بار در طول مدت حیات جانباز و یا برای وراث در صورت عدم استفاده امتیاز توسط خود جانباز قابل استفاده است.فقط جانبازان بالای ۷۰ درصد می توانند به خاطر عدم شرایط مطلوب بعد از تسویه وام مسکن قبلی اقدام به گرفتن وام مسکن جدید کنند.گرفتن وام مسکن مهر یا وام های موازی با این وام که بدون سهمیه است مانع از گرفتن این وام نمی شود.بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، موظف به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در شهرهایی با جمعیت بیش از ۱ میلیون نفر، مبلغ ۷۷ میلیون تومان در شهرهای مرکز استان، مبلغ ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر، مبلغ ۳۵ میلیون تومان در شهرهای دیگر و معادل سقف تسهیلات مرکز هر استان در شهرهای جدید الاحداث است. تسهیلات بازپرداخت وام جانبازی که موجب محبوبیت این وام شده است شامل بهره ۴ درصدی بر اقساط بلندمدت ۲۰ ساله آن است. وام‌های کارمندی و شرکتی، وام مسکن مهر، وام خود مالکی و سایر وام‌های حمایتی غیرجانبازی نمی توانند مانع دریافت تسهیلات این وام شوند؛ بنابراین افراد واجد شرایط قانوناً مجازند از همه تسهیلات به صورت مشترک و همزمان برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.در شهرهای بالای یک میلیون نفر، ۱۳۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۱۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۸۵ میلیون تومان و روستاها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.مان طور که از نامش معلوم است وام جانبازی است و به وام ها کارمزد ۴ درصدی از نوع قرض الحسنه ایی تعلق می گیرد.نکته در خور توجه اینکه بر طبق قانون؛ املاکی که به واسطه وام جانبازی و به نام فرد جانباز خریداری شده‌اند، تا زمانی که اقساط وام مربوطه، تصفیه کامل نشود، قابلیت انتقال به غیر را ندارند. برای حل این مشکل خریدار ملک می‌تواند با انعقاد قرارداد مبایعه و دریافت وکالت فروش بلاعزل از فروشنده (مالک اصلی)، در خصوص خرید و فروش ملک اقدام نماید.ممکن است مالکی که وام خود را فروخته است،‌ در طول مدت پرداخت اقساط وام،‌ یا بعد از تصفیه وام و یا قبل از انتقال سند به خریدار، فوت شود و از آنجاکه طبق قانون، تمام وکالت‌های فرد در صورت فوت، فاقد اعتبار قانونی است؛ خریدار باید درخواست الزام به سند را از دادگاه یا از ورثه بخواهد. از دیگر موارد مرتبط با خرید و فروش وام بنیاد شهید، بدهکاری فروشنده سند به اشخاص حقیقی یا حقوقی است؛ چراکه طلبکاران قانوناً‌ اجازه توقیف یا مزایده‌گذاری ملک معامله‌شده را دارند. به منظور پیشگیری از بروز احتمالاتی از این دست که خریدار را گرفتار رفت‌ و آمدهای درازمدت به دادگاه‌ها و تحمیل هزینه‌های اضافی می کند؛ لازم است خریدار و فروشنده وام جانبازی، جزئیات آگهی و همچنین راهنمای معامله امن درج‌شده در وام‌چی را پیش از انجام معامله، به دقت مطالعه کنند.مراحل انتقال سند به نام جانباز به هنگام خرید وام جانبازی :
اگر می خواهید وام جانبازی خریداری کنید به این نکته توجه داشته باشید که سند شما به نام جانباز زده شده و در نهایت در رهن بانک می رود. برای انتقال سند به نام جانباز شما باید از فرد جانباز یک وکالت نامه بلاعزل فروش دریافت کنید. و حتما از فروشنده وام ( جانباز ) قول نامه ای جهت فروش ملک به نام خودتان در دفترخانه تنظیم نمایید. اگر این دو مورد را انجام دهید حتی در صورت فوت جانباز شما با قول نامه ای که در دست دارید می توانید ملک را مجدد به نام خودتان دربیاورید. ( در صورت فوت یکی از طرفین، وکالت نامه باطل شده اما ارزش و مفاد قولنامه همچنان پابرجاست.)فریب افرادی که می گویند بعد از چند قسط ملک رو به نام خودتان برمی گردانیم را نخورید چون به هیچ عنوان چنین امری قابل انجام نیست. و ملک تا پایان آخرین قسط وام در رهن بانک می ماند. برای محکم کاری می توانید از ورثه ی جانباز نیز بخواهید تا قراردادی را تنظیم نمایند که تایید کنند این سند به خاطر خرید وام انتقال پیدا کرده و پس از فوت جانباز ورثه هیچگونه ادعایی نسبت به ملک یاد شده ندارند. البته چون ورثه مالک ملک نیستند این قرارداد مدنی که شما بین خودتان و ورثه جانباز امضا می کنید فعلا ارزش قانونی ندارد اما به عنوان مدرک در تکمیل قولنامه به شما اطمینان خاطر می دهد.
نحوه تهیه قراردادهای خرید و فروش انواع وام بانکی:تیم حقوقی وام‌چی برای حفظ امنیت معاملات کاربران، قراردادهایی جهت خرید و فروش وام تنظیم نموده است به گونه‌ای که این قراردادها تمام منافع کاربران برای انجام یک معامله امن را تأمین می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر