یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

وازلین برای درمان یبوست آری یا خیر

عکس, وازلین برای درمان یبوست آری یا خیر

اگر چه برای درمان یبوستهای شدید استفاده از وازلین توصیه می شود اما منظور از وازلین در این درمان ،  روغن های وازلین خوراکی موجود در داروخانه ها می باشد. شما پس از مصرف وازلین خوراکی به مدت دو الی سه روز بعد از مشکل یبوست خلاص خواهید شد.

روش درمان یبوست با وازلین

افرادی که دارای یبوست مزمن هستند، با معده خالی ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن وازلین خوراکی مصرف کنند. این دارو باید در صبح و عصر و یا حداکثر ۵-۶ ساعت قبل از خواب مصرف شود.

بسیاری از خانم ها پس از زایمان به روش سزارین دچار یبوست های مزمن می شوند. آنها نیز می توانند از روغن وازلین برای رفع یبوست خود استفاده کنند.

در دوران بارداری و شیردهی مصرف بسیاری از داروها ممنوع است، زیرا ممکن است به شیر مادر منتقل شوند و بر سلامت کودک تأثیر منفی بگذارند. اما روغن وازلین دارویی ایمن، برای استفاده در این دوران است.

تنقیه کردن وازلین درون روده بزرگ یک لایه نازک روی دیواره های روده ایجاد می کند، و همین باعث دفع مدفوع خشک درون روده ها می شود؛ وجود وازلین روی دیواره روده باعث جلوگیری از زخم شدن روده نیز خواهد شد.دیواره های روده را تحریک کرده و همین امر باعث حرکت مدفوع در روده شده و یبوست درمان می شود.

وازلین مدفوع را نرم کرده و مدفوع راحت تر از رکتوم عبور کرده و مقعد به احتمال زیاد شقاق یا ترک بر نمی دارد.تنقیه کردن وازلین درون روده بزرگ یک لایه نازک روی دیواره های روده ایجاد می کند، و همین باعث دفع مدفوع خشک درون روده ها می شود؛ وجود وازلین روی دیواره روده باعث جلوگیری از زخم شدن روده نیز خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر