یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

ورزش‌هایی مانند بسکتبال، تنیس و بدمینتون به دلیل تحریک ترشح هورمون‌های رشد برای افزایش قد فوق‌العاده هستند. دویدن، شنا و درچرخه سواری نیز راه‌حل‌هایی کارآمد محسوب می‌شوند.

*بستن وزنه به مچ پا : یکی دیگر از تمرین‌های موثر برای افزایش قد بستن وزنه به مچ پا است. تنها هدف این تمرین کشش پایین‌تنه است. غضروف بین زانوهای کودک در اثر انجام این حرکت کشیده می‌شود و در نتیجه قد افزایش می‌یابد. دقت کنید که در ابتدای کار باید از وزنه‌های سبک استفاده کنید و به مرور با بزرگتر شدن کودک وزنه‌ها را سنگین‌تر کنید.

عکس, ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

*آویزان شدن یا بارفیکس:تمام کودکان آویزان شدن از میله‌ها و شاخه‌های درختان را دوست دارند. خوشبختانه این تمرین دوست داشتنی و مفرح برای صاف کردن ستون فقرات و افزایش طول مهره‌ها مفید است. بنابراین یک میله بارفیکس را در خانه نصب کنید و کودک را تشویق کنید تا هر روز تعداد زیادی بارفیکس انجام دهد. بهتر است که میله بارفیکس در ارتفاعی قرار داده شود که کودک هنگام آویزان شدن از آن کاملاً از زمین جدا شود. اما اگر نگران ایمنی کودک هستید، می‌توانید مطابق تصویر زیر به وی آموزش دهید تا با پاهای خم شده از زانو از میله استفاده کند. بهتر است کودک روزانه یک تا ده دقیقه در حالت آویزان بماند و حرکت را ۱۰ بار تکرار کند تا بهترین نتیجه به دست آید.

عکس, ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

*تمرین‌های کششی:از راه‌های افزایش قد می‌توان به کشش اشاره کرد. در ابتدا از کودک بخواهید تا تمرین‌های کششی ساده‌ای مانند کشش به کمک دیوار را انجام دهد. از کودک بخواهید پشت به دیوار بایستد و دست‌هایش را تا جایی که می‌تواند بالا ببرد. سپس بدون تغییر حالت روی پنجه پا بنشیند و عضله‌های پا را بکشد. این حرکت باید ۱۰ بار تکرار شود. دیگر تمرین مفید کششی برای پاها و پشت و کمر بدن این است که کودک روی کف زمین بنشیند و پاها را باز کند. سپس از کمر رو به جلو تا جایی خم شود که بتواند انگشتان پای راست را لمس کند. برای حداکثر کشش عضله پا بهتر است این حرکت ۳ تا ۴ بار تکرار شود. در مرحله بعد کودک به حالت نشسته برمی‌گردد، اما این بار سعی می‌کند تا دست را به نوک انگشتان پای چپ برسد. تمرین‌های لمس انگشتان پا برای بلندتر کردن ستون فقرات و بهبود حالت اندامی نیز مفید است.

عکس, ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

* طناب بازی : طناب بازی مورد علاقه بسیاری از کودکان است و می‌توان از این ورزش مفرح برای افزایش قد کودک نهایت استفاده را برد. بدن هنگام پریدن از روی طناب کشیده می‌شود و در نتیجه قد کودک با هر بار پریدن از روی طناب اندکی بلندتر می‌شود.

عکس, ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

*دوی آهسته و پیاده‌روی :هر چه در وصف فواید دوی آهسته و پیاده‌روی برای کودکان و البته بزرگسالان بگوییم، کم گفته‌ایم. برای افزایش قد کودک هر روز مسافتی را با سرعت آهسته در کنارش بدوید و سعی کنید با هر چه لذت‌بخش‌تر ساختن این ورزش او را بیشتر ترغیب به انجام آن کنید.

عکس, ورزش های بلند کننده قد کودک با عکس

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر