یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ورزش های درمانی برای سرطانی ها

عکس, ورزش های درمانی برای سرطانی ها

پیش از آنکه برای درمان سرطان و برای افزایش روحیه ورزش کنید به این نکات توجه کنید :

در زمانی که بیمار خیلی خسته است و احساس مناسبی در طول فعالیت ندارد، حداقل ۱۰ دقیقه تمرینات کششی انجام شود.

هر گونه برنامه ورزشی باید با پزشک بیمار هماهنگ شود.

هر گونه حالت غیر طبیعی در زمان ورزش باید به اطلاع پزشک رسانده شود.

در زمانی که بیمار رد شرایط کم خونی و یا دارای گلبول های سفید پایین خون است، یا سدیم و پتاسیم کمی دارد، تمرینات ورزشی بعد از درمان این موارد باید انجام شود.

از تمرینات بدنی در سطوح ناهموار و حرکت های خطرناک آسیب زننده و ورزش های تماسی باید خودداری شود.

تمرینات آبی برای پوست رایدوتراپی شده، باید در آب بدون کلر باشد.

تمرینات سنگین برای بیماران سرطانی مناسب نیست.

مطالعاتی که روی اثربخشی ورزش در توانبخشی بیماران سرطانی بعد از درمان با دوز بالای شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان انجام شده، نشان داده که ورزش هوازی آمادگی بیماران سرطانی را افزایش داده و به همراه آن خستگی در این گروه بیماران هم کم می ‌شود.

سطح و وضعیت فعالیت ورزشی در مبتلایان به سرطان متفاوت است و قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدی، باید حتما با پزشک در تماس بود. با این حال انواع ورزش های زیر می تواند برای مبتلایان به سرطان بسیار مفید باشد:

تمرینات انعطاف پذیری (کشش): تقریبا هر کسی می تواند تمرینات انعطاف پذیری را انجام دهد. انجام حرکات کششی در حال حرکت و برای حفظ تحرک مفید است.ورش های هوازی مانند پیاده روی تند، آهسته دویدن، و شنا: این ورزش ها ضمن این که سوازننده کالری هستند کمک به از دست دادن وزن می کنند و منجر به افزایش آمادگی قلبی عروقی، کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی و دیابت می شوند.

آموزش مقاومت: ورزش ها و تمرینات ایزومتریک به داشتن عضلات قوی تر کمک می کنند. بسیاری از مبتلایان به سرطان در طول درمان، عضلات خود را از دست می دهند و دچار افزایش چربی می شوند. انجام ورزش های آموزش مقاومت برای این افراد مفید است.در حالت ایده آل افراد مبتلا به سرطان باید تمرینات هوازی و تمرینات با وزنه را انجام دهند. هر دو نوع این ورزش ها به بهبود سلامت کلی و رفاه نجات یافتگان از سرطان کمک می کند.یک متخصص ورزش می تواند به طراحی برنامه مناسب برای مبتلایان به سرطان کمک کند.

برای جمعیت کلی، انجمن سرطان آمریکا انجام ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید را برای ۵ روز در هفته توصیه کرده است. این مقدار از ورزش برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی، و دیابت شناخته شده و ثابت شده است. کارشناسان می گویند این میزان ورزش برای مبتلایان به سرطان نیز می تواند مفید باشد؛ بخصوص برای کسانی که قبل از سرطان نیز فعال بوده اند. برای کسانی که فعالیت فیزیکی نداشته اند، انجام ورزش باید به تدریج و به آرامی باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر