یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ورزش های مناسب برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال

عکس, ورزش های مناسب برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال

شاید شما هم دوست داشته باشید که کودک شما خیلی زود ورزش به خصوص ورزشهای حرفه ای را آغاز کند . در چه سنی چه ورزشی برای کودک مناسب است ؟ خوب بهتر است بدانید که تا پایان ۴ سالگی تنها ورزش مناسب برای کودک قل دادن توپ و پیاده روی با خانواده است.

*ورزش برای کودکان ۴ تا ۶ سال:کودکان در این سن به فعالیت ها و ورزش های جهشی علاقه دارند و عاشق دویدن، پریدن و بازی کردن های پر تحرک هستند. بچه ها در این سن انرژیشان تمام نمی شود ولی هنوز نمی توانند بین حرکات بدن و چشم هماهنگی لازم را ایجاد کنند، بنابراین یکی از وظیفه های والدین انتخاب بهترین ورزش برای کودکان بر حسب سن آن هاست.بهتر است از دادن ورزش هایی که احتیاج به مهارت های خاصی دارند و پیچیده هستند در این سن به کودکان جلوگیری کنید زیرا نه تنها برای شان موثر نیست بلکه سبب ازدست دادن اعتماد به نفس آنها می شود. بهترین ورزش برای کودکان در این سن ورزش هایی مثل لی لی بازی، طناب بازی، توپ بازی، سه چرخه بازی و شنا هستند. همچنین هنرهای رزمی هم یکی از ورزش های مناسب برای این سنین است چرا‌که بچه ها میتوانند به آسانی حرکات را بیاموزند و با سرعت پیشرفت کنند.

*ورزش در بچه های ۱۰ تا ۱۲ سال:قدرت بینایی کودکان در این سن به تکامل رسیده است. بنابراین میتوانند اصول و مفاهیم وابسته به این قدرت، یعنی قدرت بینایی را درک کنند. به همین علت میتوانند ورزش های نیازمند با چند مهارت هم زمان مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال، اسکی و… را انجام دهند. در واقع ذهن آن ها توان و تمرکز انجام چند خرده فعالیت که درکنار هم مهارت اصلی را شکل می دهد، داراست.برای نمونه، آن ها میتوانند مجموعه فعالیت هایی مثل تمرکز روی کنترل سرعت، هماهنگی با گروه، دریافت توپ، حفظ و کنترل توپ، تعیین هدف و پرتاب در بازی مثل فوتبال را بطور هم زمان آموخته و تکرار کنند. در این سن ورزش برگزیده شده حکم مربی برای ارتقاء و حفظ تعادل و تمرکز بچه را دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر