یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ورزش های نجات دهنده ی بیماران دیابتی

عکس, ورزش های نجات دهنده ی بیماران دیابتی
ورزش برای بیماران دیابتی به خصوص دیابتی های نوع ۱ از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. ورزش قند خون را در حد طبیعی و نرمال حفظ می کند. افراد دیابتی ها چه نوع ورزش هایی را می توانند انجام دهند. در زیر به ورزش های مفید برای افراد دیابتی اشاهر کرده ایم.
یوگا :یوگا به کاهش چربی بدن کمک می کند، با مقاومت انسولین مبارزه می کند و عملکرد اعصاب را بهبود می بخشد. باعث کاهش استرس می گردد. هنگامی که استرس زیاد شود، میزان قند خون نیز بالا می رود.
پیاده روی:پیاده روی یکی از آسان ترین ورزش ها می باشد و به یک جفت کفش و محل مناسب نیاز دارد. پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای افراد دیابتی نیز می باشد. پیاده روی سریع که باعث افزایش ضربان قلب شود، همان ورزش هوازی می باشد.تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به دیابت اگر حداقل سه روز در هفته و یا ۱۵۰ دقیقه در هفته، ورزش هوازی را انجام دهند، بسیار مفید است.انجمن دیابتی های آمریکا به افراد دیابتی توصیه می کند که ورزش هوازی را نباید بیشتر از دو روز پی در پی متوقف کنید.
شنا کردن:به دلیل آنکه شناکردن، فشاری را بر مفاصل وارد نمی کند، از این لحاظ برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد.غالبا افراد دیابتی دچار کاهش جریان خون در عروق خونی کوچک می شوند و در نتیجه حس پاهای خود را از دست می دهند.افراد دیابتی باید از زخمی شدن، بریدگی کوچک و یا تاول زدن پاها جلوگیری کنند، زیرا طول مدت بهبودی زخم پوست در این بیماران طولانی است و بیماران مستعد به عفونت می شوند.کفش های مخصوص در استخر بپوشید تا از خراش پاها و یا لیز خوردن جلوگیری شود.
تای چی:تای چی یک ورزش آرام و آهسته می باشد که بیشتر از ۳۰ دقیقه انجام می شود.تای چی، یک انتخاب فوق العاده برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو می باشد.از آنجا که این ورزش، تناسب اندام را فراهم می کند و استرس را کم می کند، برای افراد مبتلا به دیابت مناسب می باشد.این ورزش باعث جلوگیری از عوارض بیماری دیابت می شود و آسیب اعصاب را کم می کند.
وزنه برداری:وزنه برداری موجب ساختن توده عضلانی می گردد و این یک امر مهم در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می باشد.اگر شما توده عضلانی خود را از دست بدهید، حفظ قند خون در شما مشکل می شود.حداقل دو بار در هفته، وزنه برداری را انجام دهید.این را بدانید که سه بار در هفته برای ورزش کردن بسیار خوب است و باید همیشه یک روز استراحت بین ورزش ها داشته باشید.هر جلسه ورزشی باید شامل ۵ تا ۱۰ نوع مختلف وزنه برداری باشد.برای افزایش قدرت، هر ورزش را ۳ تا ۴ مجموعه و هر مجموعه را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.
دوچرخه ثابت:دوچرخه سواری نیز یکی از ورزش های هوازی می باشد که قلب را قویتر می کند و عملکرد ریه را بهتر می سازد.دوچرخه ثابت برای افراد دیابتی ورزش خوبی است، زیرا این ورزش را می توانند داخل خانه انجام دهند و سرد و یا گرم بودن هوای بیرون تاثیری بر آنها ندارد و نگران افتادن نیستند.دوچرخه سواری باعث بهبود جریان خون در پاها می شود و کالری زیادی را می سوزاند، پس برای افراد دیابتی که دچار حس پاهای خود را از دست می دهند و وزن خود را نمی توانند متعادل کنند، این ورزش بسیار مفید می باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر