یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

ویتامین ب یک در بدنسازی چه تاثیری دارد مصرف کنیم یا خیر

عکس, ویتامین ب یک در بدنسازی چه تاثیری دارد مصرف کنیم یا خیر

چرا باید ورزشکاران ویتامین ب ۱ مصرف کنند ؟ قند اصلی‌‌ترین منبع انرژی در بدن است که طی فرایندی اکسیدشده و به انرژی قابل‌‌استفاده توسط بدن تبدیل می‌‌شود. ویتامین B1 یکی از بخش‌‌های سیستم آنزیمی به نام سیستم پیروات دی دهیدروژناز است که به اکسیداسیون قند کمک می‌‌کند. تیامین برای عملکرد این سیستم ضروری بوده و انرژی موردنیاز فرایندهای بدن را آزادسازی می‌‌کند. هم چنین B1 نقش مهمی را در تولید سلول‌‌های قرمز خونی (RBC) ایفا کرده و باعث افزایش انرژی و فعالیت فرد می‌‌شود.

هم چنین ویتامین B1 در رشد مؤثر غلاف میلین در اطراف عصب‌‌ها نقش دارد. فقدان این ویتامین می‌‌تواند منجر به تحلیل این پوشش‌‌ها گردیده و درنتیجه آسیب و مرگ عصب را به همراه دارد.

این ویتامین می‌‌تواند به‌طور قابل‌‌توجهی برافزایش اشتها و هوشیاری ذهنی تأثیر داشته باشد.توجه: ویتامین B1 یک ویتامین محلول در آب است و از طریق ادرار دفع می‌‌شود. بنابراین، همواره از داشتن یک رژیم غذایی متعادل اطمینان حاصل نمایید تا بتوانید میزان ویتامین B1 موردنیاز بدن را تأمین کنید.

علاوه بر مزایای فوق، در حفظ ماهیچه‌‌های دیواره مجرای گوارشی نقش داشته و منجر به بهبود سلامتی دستگاه عصبی، پوست، مو، چشم، دهان و کبد می‌‌شود.  ویتامین B1 توانایی بدن برای مقابله با استرس را افزایش داده و ازاین‌رو ویتامین ضد استرس نیز نامیده می‌‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر