یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ویفر شکلاتی خانگی درست کنید

عکس, ویفر شکلاتی خانگی درست کنید

برای درست کردن ویفر شکلاتی خانگی شما به آرد خانگی ، پودر کاکائو ، نان میکادو ، شکلات تخته ای ، پودر قند نیاز دارید .

آرد قنادی ۱٫۵ پیمانه
پودر قند ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپخوری
نان میکادو ۴ ورق
شکلات تخته ای تلخ یا شیری به مقدار کافی

در ابتدای کار آرد را ۳ مرتبه از الک رد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را درون آن می ریزیم، سپس به صورت مداوم به مدت ۲۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

توجه داشته باشید رنگ آرد به قهوه ای تغییر پیدا نکند، بلکه فقط ۱ درجه رنگ آن تیره تر شود. حالا آرد را مجددا از الک رد می کنیم و درون تابه می ریزیم، سپس پودر قند را به همراه پودر کاکائو از الک رد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

حالا مواد خشک را کمی تفت می دهیم، سپس روغن مایع را آرام آرام به تابه اضافه می کنیم تا مواد به غلظت حلوا رسیده و بیش از حد رقیق نشود. در ادامه به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم تا پودر قند کاملا حل شود.
هنگامی که مایه به غلظت حلوا رسید، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود. توجه داشته باشید غلظت مایه ویفر باید طوری باشد که بتوانید آنرا روی نان میکادو به راحتی پخش کنید.
لازم به ذکر است بدانید دمای مایه ویفر باید ولرم باشد، در صورتی که مایه داغ باشد، باعث می شود نان میکادو کاملا نرم شود و بالعکس در صورتی که مایه ویفر خنک شده باشد به خوبی روی نان پخش نمی شود و لایه ها به هم نمی چسبند.
یک لایه نان میکادو روی سطح کار می گذاریم و از مایه روی آن ریخته، سپس با پشت قاشق روی نان به صورت یکنواخت پخش می کنیم. حالا یک لایه نان میکادو برداشته و روی لایه قبلی فیکس می کنیم.حالا لایه ها را با کمک دست کمی فشار می دهیم تا بهم بچسبند. در ادامه مجددا مایه شکلاتی را روی نان میکادو ریخته و تا انتها به همین شکل مراحل را تکرار می دهیم تا در نهایت ویفر شکلاتی ۴ لایه شود.
در ادامه روی ویفر را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم، سپس یک جسم نسبتا سنگین روی آن می گذاریم. حالا اجازه می دهیم ویفر به مدت ۴ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا لایه ها کاملا بهم بچسبند.س از گذشت این زمان با کمک خط کش ویفر را به ابعاد دلخواه برش می زنیم. حالا به سراغ درست کردن روکش شکلاتی می رویم، برای این منظور شکلات تخته ای را به تکه های کوچک خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
حالا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا روان شود. روغن مایع باعث می شود روکش شکلات ترک نخورد.حالا ویفرها را روی یک توری می چینیم و از شکلات بنماری شده روی آنها می ریزیم تا به خوبی ویفرها را کاور کند. در ادامه توری را کمی تکان می دهیم تا شکلات های اضافی ریخته شده و سطح روی ویفرها کاملا صاف شود.
حالا اجازه می دهیم ویفرها به همان شکل باقی بمانند تا شکلات بنماری شده روی ویفرها سفت شود. در نهایت به دلخواه روی ویفرها را با شکلات شیری تزیین کرده و در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر