یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ویژگی های برتر نمای کامپوزیت ساختمان

عکس, ویژگی های برتر نمای کامپوزیت ساختمان
به تازگی نمای کامپوزیت جای خیلی از نماهای سنگی را گرفته است. مزایای این نوع نما چیست ؟ خوب مهم ترین ویژگی سبکی آن است به طوریکه وزن آن در هر متر مربع فقط ۵ تا ۸ کیلو است. مزیت دیگر آن تنوع در نوع رنگ است. می‌توان طرح‌های نوآورانه زیادی در روی سطوح مختلف از جمله سطوح قوسی شکل اجرا کرد. مزایای دیگر کامپوزیت نما :
فضای خالی پشت ورق‌های کامپوزیت، خاصیت آکوستیک ایجاد می‌کند. ایجاد یک لایه هوا بین دیوار ساختمان و نمای ساختمان، قابلیت عایق صوتی بودن نما را افزایش می‌دهد.نظافت و شستشوی آسانی دارد. نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. هزینه نگهداری نما، به شدت پایین است.
ضدحریق
این خاصیت باعث می‌شود در صورت وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان، از سرایت حریق به طبقات دیگر جلوگیری شود. خطر گسترش آتش به حداقل می‌رسد. این موضوع درصد ایمنی ساختمان را در مقابل آتش‌سوزی بالا می‌برد.
نصب سریع
سریع نصب و مونتاژ می‌شود. در صورت نصب صحیح، دوام و طول عمر بالایی دارد. در مقابل شرایط جوی پایدار است. از جمله، نور خورشید، ماورای بنفش، مواد اسیدی و قلیایی.
عملکرد مناسب در هنگام زلزله:ورقهای کامپوزیت به صورت جاگانه و با رعایت یک درز ریز مابین ورق‌ها، اجرا می‌شود. این کار سبب می‌شود، هر پنل هنگام زلزله، عکس العمل جداگانه‌ای نشان دهد و از تغییر شکل سازه جلوگیری شود.
امکان آب‌بندی نمای کامپوزیت:یکی از مزیت‌های نمای کامپوزیت، به خصوص در مناطق پرباران این است که در هنگام بارش برف و باران امکان نفوذ آب به زیر نما وجودندارد. زیرا شیارهای تعبیه شده بر روی نما، آب را به بیرن هدایت می‌کنند.
اجرای خشک:کامپوزیت به صورت خشک اجرا می‌شود. در نمای خشک، المان‌ها برای اتصال به یکدیگر نیازی به ملات ندارند. در عوض از تجهیزات فلزی خاصی برای اتصال این المان‌ها به کار می‌رود. اجرای خشک مزایای زیادی دارد از جمله:
سرعت بالای اجرا
‌عدم تولید ضایعات مصالح و سروصدا
سهولت اجرا در ساختمانهای مرتفع
کاهش وزن ساختمان
کاهش قیمت تمام شده ساختمان
حفظ یکدست بودن نما
کاهش خطر سقوط مصالح
افزایش کیفیت اجرای نما
قابلیت تعویض و تعمیر آسان
امکان ایجاد طرح و شکل روی نما
یکی از مزیت‌های مهم نمای کامپوزیت، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالای آن است. به همین دلیل امکان اجرای انواع طرح‌ها و شکل‌ها بر روی آن وجود دارد. این باعث می‌شود، نما حالت خاص و زیبایی به خود بگیرد. با استفاده از دستگاه‌هایی مانند سی ان سی، این طرح‌ها اجرا می‌شود.
قابلیت تعویض
هر پنل کامپوزیت، به صورت جداگانه نصب می‌شود. بنابراین می‌توان هر پنل را به صورت جداگانه تعویض و تعمیر کرد. این یک قابلیت مهم در نمای کامپوزیت است. تعویض جداگانه پنل‌ها، باعث کاهش هزینه تعمیر و نگهداری می‌شود.
نمای کامپوزیت ساختمان‌های بلند
در ساخت ساختمان‌های بلند یکی از مهمترین مواردی که موردتوجه قرار می‌گیرد، سبک‌سازی ساختمان است. این امر در استحکام و مقاومت ساختمان نقش مهمی دارد. نمای ساختمان، یکی از مواردی است که در بحث سبک‌سازی به آن توجه ویژه می‌شود. ورق‌های کامپوزیت به دلیل وزن سبکی که دارند، یکی از بهترین متریال‌ها برای اجرای نمای ساختمان‌های مرتفع است.
معایب نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت هزینه بالایی دارد.
در برابر باد و طوفان، مقاوت پایینی دارد.
برای نصب، نیاز به افرادی ماهر دارید. نصب نمای کامپوزیت کار هر کسی نیست.
در برابر ضربه، مقاومت کمی دارد و سریع تغییر شکل می‌دهد.
فضای بین نما و دیوار به حالت شکاف باقی می‌ماند که می‌تواند فضایی برای تکثیرحشرات باشد
کاربردهای نمای کامپوزیت
کامپوزیت، برای زیباسازی نمای ساختمان‌های اداری تجاری و مسکونی بسیار کاربرد دارد.
می‌توان نمای مکان‌های عمومی مثل بانک، بیمارستان، جایگاه سوخت، فرودگاه‌ها و هتل‌ها اجرا کرد.
در طراحی داخلی نیز می‌توان آن را به کار برد. پوشش دیوار و نمای جدید و محیط تجاری قابل استفاده است.
نمای قدیمی ساختمان‌ها را می‌توان با آن بازسازی کرد و یک نمای جدید و مدرن به ساختمان بخشید.
برای تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز مناسب است.
در طراحی و ساخت سقف کاذب می‌توان به کار برد.
در دیواره‌های تونل‌ها و ترمینال‌های مسافربری نیز می‌توان اجرا کرد.
حتی در بدنه و نمای ماشین‌آلات صنعتی نیز نمای کامپوزیت می‌تواند اجرا شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر