یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

پاسخ تمام سوال های ذهن شما درباره کراتینه کردن مو

عکس, پاسخ تمام سوال های ذهن شما درباره کراتینه کردن مو
کراتینه کردن موها یا صاف کردن موها برای مدت ۶ ماه نهایت یکسال منجر می شود که شما به مدت حدود دو ماه موهای کاملا لخت ابریشمی و بعد از دو ماه تا ۶ الی یکسال موهای S مانند و صافی داشته باشید. در این پست اختصاصی از یاس فان قصد داریم بهترین برند های کراتینه را به شما معرفی کنیم. خطرات و مزایای این کار را گفته و در آخر آموزش کراتیه کردن مو را قرار دهیم . پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. قبل از آشنایی با برند ها بهتر است بدانید دو نوع کراتین داریم کراتین با قرنطینه یا کراتین بدون قرنطینه . منظور از قرنطینه این است که بعضی از کراتین ها نیاز هست تا سه روز روی سر بمانند و در این سه روز موها مدام اتوکشی شوند و حمام و شستن و بستن موها ممنوع و در بعضی دیگر که بدون قرنطینه هستند بلافاصله بعد از کراتین موها شسته می شوند .

بهترین برندهای کراتین به ترتیب از شش تا یک که بهترین نوع کراتین در بازار می باشد:

۶- گلد لیبل (gold label): مواد کراتینه گلد لیبل مواد کراتینه گلد لیبل ساخت کشور آمریکا و دارای حجم ۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی) است. این محصول با قیمت بالا (حدود دو و نیم میلیون تومان) احیا و صافی متوسط در رتبه ششم قرار میگیرد. در عکس پایین میتوانید نمونه ی انجام شده با مواد گلد لیبل را مشاهده کنید.
مزایا:
بسته بندی با کیفیت
معایب:
قیمت بالا
خشک کردن مو
امکان ایجاد حساسیت
صافی ۶۰ درصد
احیا ۶۰ درصد
۵- کراپلکس (keraplex) :کراپلکس معروف به خاویار تراپی، ساخت کشور برزیل و دارای حجم ۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی) است. این مواد مناسب موهای رنگ نشده و ترجیحا ضخیم است. درصورتی که دارای موهای دکلره شده هستید، هیچ گاه از کراپلکس یا خاویار تراپی استفاده نکنید. زیرا مو دفرمه و دچار جمع شدگی می شود. قیمت این محصول در بازار (بین یک الی یک و نیم میلیون تومان) میباشد. جمع شدگی نوک موی دارای دکلره در تصویر زیر کاملا مشهود است.
مزایا:
بدون قرنطینه
قیمت مناسب
معایب:
محدودیت سنی در استفاده
دارای فرمالین بالا
ماندگاری کوتاه مدت
سازگار نبودن با موهای دکلره شده
قیمت بالا
۴- ریو (Rio)
مواد کراتینه ریو
ریو دارای حجم ۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی)، ساخت کشور برزیل و مناسب موهای دکلره شده و یا موهای خشک. قیمت این محصول حدود سه میلیون تومان (خیلی بالا) و این مواد برای موهای چرب به هیچ عنوان توصیه نمیشود. در تصویر پایین میتوان عملکرد مواد ریو را بر روی موهای دکلره شده و خشک ببینید. (قبل از کراتینه اولا پلکس تراپی با دستگاه گان نیز انجام شده و توصیه میشود برای این مواد شما هم اولاپلکس انجام دهید)
مزایا:
مناسب موهای خشک
مناسب موهای دکلره شده
معایب:
گاز و بو آزار دهنده
فرمالدهید بالا
قیمت بسیار بالا
محاسبه قیمت کراتینه برای موهای من
۳- آمازون (unico amazonliss)
مواد کراتینه آمازون
مواد کراتینه آمازون ساخت کشور آمریکا و دارای حجم ۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی) است. قیمت کراتینه آمازون در بازار حدودا ۱ میلیون تومان بوده و با نام تجاری گلد تراپی نیز شناخته میشود. از آنجایی که دارای قدرت صاف کنندگی و احیا برابر است (۷۰ درصد)، این مواد مناسب موهایی با فر کمتر و بافت سالم میباشد. به طور کلی باتوجه به قیمت و کیفیت، جزو کارهای قابل قبول در بازار میباشد.
مزایا:
وجود پک های ۱۰۰ میلی در بازار برای استفاده تک نفره
قدمت زیاد در بازار ایران
احیا ۷۰ درصد
معایب:
بی کیفیت بودن پمپ سر ریز و خرابی زود هنگام
ماندگاری متوسط ۵ ماهه
داشتن نمونه های کپی زیاد در بازار
صافی متوسط
۲- گلوبال (global) :مواد کراتینه گلوبال ساخت کشور برزیل که با قدمتی زیاد در ایران استفاده میشود. دارای حجم۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی) و همراه با بوی شیر شکلات که تقریبا برای اکثر موها مناسب است. این محصول به دلیل قدمت بسیار زیاد بین آرایشگران شناخته می شود و همیشه مورد استفاده بوده است. به طوری که در تمامی آموزشگاه ها به عنوان محصول پایلوت قرار دارد. به همین دلیل شامپو ها، متد ها و متون آموزشی کار با آن به راحتی در دسترس میباشد. قیمت مواد کراتینه گلوبال حدود ۷۰۰ هزار تومان میباشد پس اگر قیمت مناسب ملاک مهمی در انتخاب شماست بی شک این مواد برای شما بهترین انتخاب است. در تصویر اثر احیا بالا محصول بر روی موی دمیج شده کاملا مشخص است
مزایا:
قیمت بسیار مناسب
قدمت ۱۰ ساله در بازار ایران
احیا بالا
ماندگاری بالا
دارای سی دی آموزشی و دفترچه راهنما
پر فروش ترین محصول بازار ایران
معایب:
داشتن ۷۲ ساعت قرنطینه
داشتن صافی متوسط
۱- کادیو (brasil cacau) : و اما در نهایت نوبت به بهترین مواد کراتینه در بازار ایران میرسد. برزیل کاکائو که با نام تجاری کادیو (کادیوو) شناخته شده است. این محصول ساخت کشور برزیل، دارای حجم ۱ لیتر (۱۰۰۰ سی سی) و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید دارای قدرت صافی بسیار بالا میباشد. پس اگر دنبال موهایی شلاقی هستید و میخواهید بدون داشتن قرنطینه موهای خود را صاف کنید، برزیل کاکائو مناسب شماست. قیمت کراتینه کادیو حدود یک میلیون و دویست هزار تومان میباشد.
مزایا:
قیمت اقتصادی
صافی بسیار بالا (۹۰ درصد)
احیا قابل قبول
نداشتن قرنطینه
ماندگاری ۱۲ ماهه
فرمالدهید استاندارد
رایحه مناسب
معایب:
وجود نمونه ی فیک در بازار
مواد اصلی و فیک کراتینه کادیو
اصل و فیک کادیو
وجود دو رنگ دانه ریز به رنگ های طلایی و قهوه ایی و بالاتر بودن غلظت
اصل و فیک کادیو
شروع پاراگراف عربی با کلمه (مملس الشعر)
اصل و فیک کادیو
لیبل شرکت وارد کننده دارای کلمات عربی
اصل و فیک کادیو
هک شدن برجسته و لیزری کلمه (BRB) و برجستگی کف محصول

میزان کراتین لازم برای هر مو :

به طور متوسط برای کراتینه کردن مو بین ۶۰ تا ۲۰۰ میل مواد لازم است. این مقدار باتوجه به حجم و جنس مو میتواند تغییر کند. به طوری که برای موهایی با حجم متوسط میتوان گفت:
موی کوتاه ۶۰ میلی لیتر (ml)
موی تا سر شانه ۱۰۰ میلی لیتر (ml)
موی تا کمر ۱۵۰ میلی لیتر (ml)
موی بلند ۲۰۰ میلی لیتر (ml)
یک خبر بد برای کراتینی ها ،در تمام کراتین های موجود در بازار فرمالدهید وجود دارد که یک ماده ی سرطان زاست و در واقع فرمالدهید باعث صافی موها می شود اما میزان آن در برندهای مختلف فرق دارد. به تازگی سازمان غذا دارو آمریکا (FDA) مقادیری را برای داشتن فرمالین در انواع محصولات آرایشی مجاز دانسته است. شاید بعضی از محصولات موجود در بازار را بدون فرمالین (free formalin) اسم گذاری کنند، که این عبارت به معنی کم بودن درصد وجود فرمالین از درصد مجاز (FDA) است. توجه داشته باشید که این مقادیر همواره با شیطنت های فراوان از طرف شرکت های سازنده و فروشنده ها درج و بیان میشوند.
نتیجه گیری (بهترین مارک مواد کراتینه)
با توجه به همه بررسی های انجام شده در این مقاله، برند گلوبال و کادیو به عنوان بهترین مارک مواد کراتینه موجود در بازار انتخاب میشوند. اگر موهای شما فر زیادی دارد (سیم تلفنی) پیشنهاد ما استفاده از مواد کادیو و اگر موهای آسیب دیده با فر کمتری دارید و هزینه برایتان اولویت دارد مواد گلوبال میتواند کمک بیشتری به احیا و صافی موهایتان کند.

کراتین و کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود. این ماده مسئول فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. پس وقتی میزان این ماده براثر قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، مواد شیمیایی یا تغییر سبک زندگی، در سلول های پوست و مو کم می شود، موها شادابی خود را از دست داده و به اصطلاح وز و زبر خواهند شد.

مراحل کراتینه مو

معمولا فرایند کراتینه مو، ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد. اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم. فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد. اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده اید، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید. اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده اید و این کار عواقبی را نیز در پی دارد.
مراقبت های قبل از کراتینه مو
قبل از اینکه به آرایشگاه بروید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای موهای خود اطمینان حاصل کنید. فقط به این که دوست شما بهترین نتیجه را از این روش گرفته است، اکتفا نکنید و در نظر داشته باشید که شرط اول برای کراتینه مو، داشتن مویی فر یا وز است. کراتینه برای موهای صاف و نرم نه تنها توصیه نمی شود، بلکه ممکن است باعث آسیب موهای شما هم شود.یکی دیگر از مواردی که قبل از کراتینه مو نباید از آن غافل شوید، پیدا کردن آرایشگاه و متخصص قابل اعتماد و حرفه ای است. فرمول مواد کراتینه برای موهای مختلف متفاوت است. پس حتما مطمئن شوید که آرایشگر شما مهارت لازم برای تشخیص بهترین فرمول را داشته باشد.
روند کراتینه مو
فرایند ترمیمی کراتینه مو، زمان بر است. پس روزی را انتخاب کنید که وقت کافی برای انجام مراحل زیر را داشته باشید:
موهای خود را با شامپو بشویید؛
از نرم کننده استفاده نکنید؛
موها را کاملا خشک کنید؛
مواد کراتینه را روی موهای خود استفاده کنید؛
بنا به دستورالعمل آرایشگر خود ۲۰ الی ۵۰ دقیقه صبر کنید که محلول کراتینه اثر کند؛
طبق نظر آرایشگر و بعد از سپری شدن زمان مورد نظر موهای خود را بشویید و خشک کنید.
با اینکه بعد از انجام تمام این مراحل وقت گیر شاهد موهایی صاف، نرم و درخشان خواهید بود؛ اما لازم است بار دیگر ذکر شود که کراتینه مو فرایندی شیمیایی است و نباید برای رسیدین به زیبایی از سلامت پوست و موی خود غافل شویم.کراتینه مو به عنوان روشی ترمیمی شناخته شده است، اما توجه داشته باشید که خود این فرایند هم به مراقبت احتیاج دارد. معمولا شامپوهای ویژه ای برای بعد از کراتینه وجود دارد که آرایشگر شما با توجه به ویژگی های خاص موی خودتان پیشنهاد خواهد کرد. علاوه بر این ممکن است تا چهل و هشت ساعت قادر به شستن موها یا بستن آن ها نباشید.

معایب کراتینه مو

با یک جستجوی ساده درباره کراتینه مو در اینترنت، درمی یابیم که تبلیغات کراتینه مو، بیشتر از هر چیزی بر زیبایی مو تاکید دارد تا سلامت مو! در نهایت این تبلیغات طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. اما از سیاست “شنونده باید عاقل باشد” غافل نشوید چرا که این تنها پاسخی است که در مواجهه با معایب کراتینه مو، خواهید شنید. پس بیایید باهوش باشیم و نگاهی هم به معایب کراتینه مو داشته باشیم.
فرمالدهید، یار دیرین سرطان:فرمالدهید (به انگلیسی: Formaldehyde) موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.
کراتینه و انواع حساسیت:کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند.

هزینه بالا و ماندگاری کم

کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله ۲ تا ۳ ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.
کراتینه برای زنان باردار اکیدا ممنوع:
همان طور که قبلا عنوان شد، بخار های فرمالدهید تا زمانی که اثر کراتینه روی موها باقی است، می توانند با برخورد حرارت سشوار یا اتوی مو متصاعد شوند. خطر این بخار برای زنان باردار چند برابر است.
از آنجایی که کراتینه مو دائمی نیست و احتیاج به ترمیم مداوم دارد؛ تکرار طولانی مدت آن باعث نازک شدن ریشه ها و تار های مو می شود. به همین دلیل ممکن است افراد بعد از مدتی شاهد ریزش مو و آسیب بیشتر موهای خود باشند.کراتینه ی مو روشی برای خوش حالت کردن مو و صاف کردن آن است. عموما کراتینه کردن روش مناسبی نیست. هر روشی که باعث صاف شدن مو شود، پیوندهای دی سولفید شبکه ی کراتین مو را از بین می برد. پس بهتر است که انجام نشود. این کار در طولانی مدت باعث شکنندگی و آسیب دیدن موها و حتی تشدید ریزش مو می شود.درست است که کراتینه مو باعث صافی و درخشندگی مو می شود، اما نباید انرژی و زمان صرف شده را نادیده گرفت. علاوه بر این با کمی بررسی متوجه خواهیم شد که معایب آن می تواند از مزایای آن بیشتر باشد و شاید بهتر است از خود بپرسیم که آیا کراتینه مو در نهایت به زیبایی ختم می شود؟ یا بعد از تکرار مداوم، زیبایی طبیعی و سلامتی را هم به خطر خواهد انداخت؟ بیایید “شنونده‌ ای عاقل” باشیم و به تعریف رایج زیبایی از منظری دیگر نگاه کنیم.در جامعه سرمایه داری امروز، زیبایی های کدگذاری شده دستاویزی برای مصرف گرایی است. المان های زیبایی را چه کسانی تعیین می کنند؟ چه سازمانی یا چه نهادی برای اولین بار موی صاف را زیبا و موی فر را نازیبا نامید؟ آیا با دنبال کردن این المان ها به آرامش می رسیم یا بر نگرانی ها و دغدغه های ما افزوده می شود؟ آیا داشتن موقت موهایی درخشان، حقیقی‌ ترین و دائمی‌ ترین زیبایی انسان، یعنی سلامتی را به خطر نمی اندازد؟
از این رو توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای موهای خود شرایط را سنجیده و نگاه تک بعدی به زیبایی را با روش های مانند کراتینه مو، دور بیندازیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر