یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پاک کردن لکه های چربی خودکار رنگ از روی لباس و مبل چرم

عکس, پاک کردن لکه های چربی خودکار رنگ از روی لباس و مبل چرم

اگر کیف یا کفش و لباس چرم شما لکه شده یا اگرمبل و وسایلی که با چرم ساخته اند دچار لکه شده اند با این آموزش در یاس فان همراه شوید.

پاک کردن لکه خودکار روی چرم

درصورتی که جوهر خودکار روی لباس و کیف شما ریخته شد باید بسرعت برای پاک کردن چرم آن اقدام کنید. چون درصورتی که کمی تعلل کنید رنگ جوهر به لایه‌های داخلی چرم نیز نفوذ می‌کند که پاک کردن چرم را غیرممکن می‌کند. هرگز از الکل برای پاک کردن جوهر خودکار استفاده نکنید. بدون معطلی از پارچه آغشته به محلول سرکه، آب و شامپو بچه استفاده کنید و بعد از پاک کردن لکه، محصول را در مجاورت هوا قرار دهید تا خشک شود.

پاک کردن لکه روی چرم معمولی
چرک و چربی‌های ایجاد شده روی چرم را می‌توان با همان محلول تهیه شده (آب، شامپو بچه، سرکه) با استفاده از یک پارچه نرم نم‌دار پاک کرد. دقت کنید که هنگام تمیز کردن چرم از آب بسیار کمی استفاده کنید. رطوبت بیش از حد موجب آسیب رساندن به چرم و کوچک شدن سایز آن می شود.

پاک کردن لکه روی چرم ورنی
برای پاک کردن لکه از روی چرم ورنی باید از محلول سرکه سفید و آب به نسبت یک به یک استفاده شود. شیوه کار به این صورت است که ابتدا باید محلول تهیه شده فوق با پارچه روی لکه مالیده شود و سپس با پارچه دیگری محلول مالیده شده را خشک کرد. در صورت کثیف شدن چرم، جهت رفع لکه چربی یا چرک زدایی، اسفنج یا پارچه ای نمناک را به کف شامپوی بچه آغشته کرده و به ملایمت روی آن بکشید. سپس سطح چرم را با پارچه تمیز و نرم خشک کنید.

پاک کردن رنگ از روی چرم
متاسفانه پاک کردن لکه رنگ از روی چرم طبیعی کار بسیار سختی است و بدون داشتن تخصص و تجربه نمی‌توانید این‌کار را انجام دهید. البته در بعضی از منابع روش‌هایی برای پاک کردن لکه رنگ از روی چرم طبیعی ذکر شده که چندان معتبر نیستند. چرم خاصیت نفوذپذیری دارد و به همین دلیل هنگامی رنگ که با سطح چرم تماس پیدا کند براحتی به لایه‌های داخلی چرم نفوذ می‌کند و رنگ کل بافت چرم را تغییر می‌دهد. علاوه ‌بر این شما نمی‌توانید از الکل برای رفع لکه رنگ استقاده کنید زیرا همین الکل نیز برای بافت چرم بسیار مضر است. پیشنهاد ما این است که در این موارد در اسرع وقت به مرکز خدمات پس از فروش محصول خود مراجعه کنید.

پاک کردن کپک روی چرم
اگر سطح چرم دارای گرد بسیار ریز سفید مایل به سبز شد و یا بوی ماندگی داشت احتمال اینکه کپک زده باشد وجود دارد. برای رفع لکه قارچ و کپک از روی سطح چرم به ترتیب زیر عمل کنید

۱-محلول شستشویی را به نسبت ۲۵۰ سی سی آب، یک قاشق مرباخوری شامپو بچه، سه قطره سرکه تهیه کنید و از کف حاصل شده جهت شستشو استفاده نمایید.

۲- پارچه سفید تمیز و عاری از پرز را با محلول شستشو مرطوب کرده و محل آلودگی را با آن تمیزکنید. (اگرپارچه کثیف شد، سریع آن را عوض کنید.)

۳- با یک پارچه نرم و خشک محل شستشو را خشک کنید (استفاده از باد گرم و خشک کردن با حرارت مستقیم باعث شکنندگی رخ چرم می‌شود)

۴- با مخلوط کردن یک پیمانه سرکه سفید و دو پیمانه روغن برزک، ماده محافظ چرم تهیه کنید و با استفاده از پارچه نرم، تمیز و عاری از پرز ماده محافظ را روی محل نظافت شده بمالید بطوری که به خورد چرم برود. اجازه دهید تا یک شب محصول چرم شما در این حالت بماند و روز بعد با پارچه نرم عاری از پرز، محل مواد زده شده را تمیز کنید.

رفع لکه مواد غذایی از روی چرم
برای پاک کردن لکه ‌های چربی ابتدا چرم را با یک تکه پارچه خشک تمیز کرده و بعد محل آن را پارچه نم‌دار بکشید. در صورت نیاز می‌توانید از دستمال آغشته به محلول تمیز کننده‌ای که ذکر شد هم استفاده کنید.برای پاک کردن لکه ‌های پروتیینی (خون و اوره) فقط از پارچه آغشته به محلول سرکه، آب و شامپو بچه استفاده کنید و محل پاک شده را پس از خشک کردن با پارچه نرم، دور از نور آفتاب و حرارت به صورت طبیعی خشک کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر