یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

پختن و خوردن غذا در ظروف مسی خوب یا بد

عکس, پختن و خوردن غذا در ظروف مسی خوب یا بد

حتما شما هم شنیده اید که از قدیم می گویند غذا را در قابلمه های مسی بپزید یا در ظروف مسی بخورید حتی به خوردن آب در لیوان های مسی زیاد توصیه شده است. آیا واقعا ظروف مسی خواص زیادی برای بدن دارند؟

متخصصان خون اعلام کرده اند که خوردن غذا در این ظروف مفید است.  برای جبران کمبود خون و پیشگیری از ورود میکروب از غذا به سیستم ایمنی بدن،از ظروف مسی برای طبخ غذا استفاده شود.

غذا موقع طبخ در ظروف مسی، از یون آزاد شده این ظرفها استفاده می‌کند و در نتیجه در بدن انسان، احساس نشاط و انرژی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شود.مقدار مس در بدن یک فرد سالم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی گرم تخمین زده می شود. مس به طور وسیعی در طبیعت پخش و توزیع شده است. حتی برنامه های غذایی فقیر و نامناسب نیز، نیازهای افراد به مس را تامین می کنند.کمبود این عنصر نادر است.

فواید مس برای سلامتی شامل رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش‌های مناسب آنزیمی و نیز بهبود سلامت بافت‌های همبند، مو و چشم است. این ماده همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کاهش نشانه‌های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول‌های قرمز خون و کاهش کلسترول سایر مزایای مس برای سلامتی است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر