یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پختن کیک خوشمزه ی زبرا جدید و شیک

عکس, پختن کیک خوشمزه ی زبرا جدید و شیک

کیک زبرا یک کیک مجلسی و شیک با ظاهری متفاوت و اشتها آور است. برای درست کردن آن شما به مواد زیر نیاز دارید :

روغن ۱ پیمانه ، آرد ۲.۵ پیمانه ، بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ پیمانه ، شیر یا آب ۱ پیمانه ، وانیل ۱ قاشق چای‌خوری ، پودر کاکائو ۲ ق غذاخوری

نخست تخم مرغها را به مدت نیم ساعت از یخچال در می آوریم تا به دمای محیط آشپزخانه برسد. آن‌ها را در ظرف می‌شکنیم و شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه می‌کنیم سپس با دور تند همزن به مدت هشت دقیقه، هم می‌زنیم تا کاملا رنگ مواد روشن شود. اگر از بوی تخم مرغ خوشتان نمی‌آید، میتوانید در این مرحله اسانس دلخواهتان را نیز به کیک اضافه کنید. بهترین اسانس‌ها پرتقالی و نارگیلی هستند. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از هر اسانس دیگری نیز استفاده کنید.

در مرحله بعدی یک پیمانه روغن به همراه یک پیمانه آب یا شیر (یا نصف پیمانه ماست شیرین) را اضافه می‌کنیم. استفاده از آب باعث می‌شود کیک سبک‌تر و لطیف‌تر شود. هنگام اضافه کردن روغن بهتر است روغن را به آرامی و از کنار ظرف در آن بریزید.

سپس با دور کند در حد چند ثانیه مواد را به هم می‌زنیم تا مخلوط شوند. بیشتر از چند ثانیه هم زدن را ادامه ندهید چون ممکن است مواد بیش از حد رقیق شوند. سپس دو و نیم پیمانه از آرد را با بیکینگ پودر مخلوط می‌کنیم و سه بار الک می‌کنیم. هدف این است که کیک بیشتر پف کند و بافت آن نرم‌تر شود.نصف آرد را کم کم به مخلوط اضافه می‌کنیم و با همان دور کند در حد مخلوط شدن به هم میزنیم. بعد از اضافه کردن آرد، هم زدن را زیاد ادامه ندهید چون ممکن است خمیر سفت شود. دقت کنید که حتما دو قاشق از آرد رو نگه دارید. دلیل نگهداری مقدار کمی آرد این است که وقتی به نصف مواد شکلات اضافه می‌کنیم، آرد کنار گذاشته شده را به بقیه مواد اضافه کنیم تا مواد هم وزن بشوند و هنگام ریختن آن‌ها در ظرف به علت سنگینی پایین نروند.تا این مرحله همه مواد را باهم ترکیب کرده‌ایم ولی لازم است بعد از مخلوط کردن آن‌ها با همزن، با لیسک هم چند مرتبه به صورت دورانی مواد را هم بزنیم. هم زدن با لیسک را فقط در جهت عقربه ساعت انجام دهید. اگر جهت دست خود را عوض کنید باعث می‌شود پف کیک از بین برود.هر نوع قالبی را که برای کیک آماده کرده‌اید، با کاغذ روغنی بپوشانید و روی سطح کاغذ روغنی یک تا دو قاشق آرد سفید الک کنید تا بعد از پختن کیک بتوانید به‌راحتی آن را قالب خارج کنید. حالا باید مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر از ۲ ظرف یکسان استفاده کنید راحت‌تر است.پس از نصف کردن مواد و ریختن آن‌ها در دو ظرف جداگانه، به یکی از ظرف‌ها دو قاشق پودر کاکائو الک شده اضافه می‌کنیم و با لیسک به صورت دورانی به هم می‌زنیم و به ظرف دوم نیز، دو قاشق آردی رو که کنار گذاشته بودیم اضافه می‌کنیم.مهم‌ترین قسمت پختن کیک زبرا: این مرحله را حتما با دقت و حوصله انجام دهید تا راه راه های کیک شما منظم و زیبا از آب دربیایند. برای این کار بهتر است از دو تا ملاقه هم‌اندازه استفاده کنید. روی کاغذ روغنی که در قالب قرار دادید با یکی از ملاقه‌ها کمی از مواد ساده را بریزید و اجازه دهید به صورت دایره‌ای وارد قالب شوند.سپس با ملاقه دیگر به همان اندازه از مواد شکلاتی را روی مواد ساده بریزید و اجازه دهید همان فرم دایره‌ای را بگیرد. از مرکز دایره شروع به ریختن کنید تا کارتان آسان‌تر شود. این کار را تا آخرین قطره مواد ساده و شکلاتی ادامه دهید. سپس با خلال دندان ابتدا از طرف مرکز آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و همین روند را ادامه دهید تا به شکلی مانند شکل زیر برسید.در نهایت کیک را حدود ۳۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰درجه در فر قرار دهید و با خلال دندان پخته شدن آن را چک کنید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این کیک بافت نرم و اسفنجی آن است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر