یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پرورش گل همیشه زرد نرگس

عکس, پرورش گل همیشه زرد نرگس
دسته گل نرگس میتواند یکی از زیباترین دسته گل های دنیا باشد و کمتری کسی است که این گل زرد و زیبا را دوست نداشته باشد. نرگس از خانواده ی نرگسیان یا Narcissus است و ۵۰ گونه مختلف از آن در طبیعت وجود دارد.گفته می شود که اگر شما اولین نرگس فصل را مشاهده کنید، ۱۲ ماه بعدی زندگی شما سرشار از تمول و ثروت خواهد بود .نرگس یکی از گل هایی است که به عنوان گل هدیه در سالگرد ازدواج استفاده می شود.به یاد داشته باشید که گل نرگس را همیشه به صورت دسته ای هدیه دهید.چون می گویند تک شاخه ی آن باعث بدشانسی است.

نکات پرورش گل نرگس:پیازها را بعد از خریداری تا زمان کاشت در یخچال نگهداری کنید.قبل از شروع به کاشت بهتر است پیازها را دو ساعت در آب ولرم قرار دهید .یک گلدان یا قسمتی از باغچه که زه کشی و نور مناسب به همراه خاک کمی اسیدی دارد را انتخاب کنید.
گیاه را طوری در خاک بکارید که خاک عمقی حدودا دوبرابر پیاز گل داشته باشد.اگر گل را در خاک ماسه ای می کارید، عمق آن را کمی بیشتر از خاک رسی در نظر بگیرید.به دلیل مواد سمی مترشحه از گل نرگس قرار دادن سایر گیاهان با نرگس در یک گلدان توصیه نمیشود
از کودهای نیتروژن بالا استفاده نکنید.گل نرگس در هنگام رشد خود به آبیاری زیادی نیاز دارد.گلدان را در مکان گرم و در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.
بعد از گل دهی، برگ های گیاه را جدا نکنید مگر زمانی که برگ ها درحال زرد شدن باشند. (اواخر اردیبهشت)این زمانی است که باید گیاه را از خاک خارج کرده، پیاز گل را بشویید و اجازه دهید خشک شود (حدود یک هفته).پیاز را در یک گونی قرار دهید و از یک جای خنک آویزان کنید تا زمانی که وقت کاشتن دوباره ی گل نرگس فرا برسد.تهویه ی هوای مناسب باعث می شود از گندیدگی پیازها جلوگیری شود.

خاک:خاک مناسب کشت گل نرگس، خاک با بافت متوسط و نسبتا سبک و غنی از مواد آلی است.اگر کاشت نرگس را در گلدان انجام داده اید، استفاده از کودهای آلی مانند کمپوست مفید خواهد بود.در باغچه نیز کودهای حیوانی می تواند مناسب باشد.

آبیاری:گیاه نرگس نیاز به آب فروان دارد و در زمان کاشت گل نرگس باید خاک حتما مرطوب باشد.لازم به ذکر است برای گل دادن گیاه نرگس، لازم است پیازها علاوه بر یک دوره سرما، یک دوره خشکی هم طی کنند، در غیر این صورت گیاه برگهای فراوان پیدا می کند ولی گل نمی دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر