یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پرورش گل وحشی و زیبای رعنا

عکس, پرورش گل وحشی و زیبای رعنا

روش پرورش گل رعنا:گل‌های رعنا خیلی آسان پرورش می‌یابند. آن‌ها نور کامل خورشید را دوست دارند و خاکی که سبک باشد و زهکشی داشته باشد را ترجیح می‌دهند. هنگام کاشت به خاک آن‌ها تقویت‌کننده عمومی اضافه کرده و از ماه بعد، هر ماه یک‌بار به خاک آن‌ها دوباره تقویت‌کننده بدهید.وقتی گل رعنا در خاک به‌خوبی مستقر شد، دیگر به‌خوبی رشد می‌کند. پس از آن این گیاه دیگر به توجه و مراقبت اندکی نیاز دارد. تنها کافی است از دیدن شکوفه‌های زیبای آن یا پروانه‌هایی که به آن جذب می‌شوند لذت ببرید.

دما مناسب برای گل رعنا: هوای گرم را تحمل می کند اما به سرما حساس است و در دمای کمتر از ۱۰ درجه به تدریج از بین می رود البته برخی از گونه های آن در سرما مقاومت بیشتری دارند.

خاک گل رعنا : نسبت به خاک سختگیر نیست اما همانطور که بارها گفتیم هر چقدر خاک سبک تر باشد و مقداری شنی شود به زهکشی کمک می کند و از پوسیدگی جلوگیری می شود.

آبیاری گل رعنا : نسبت به خشکی مقاوم است اما آبیاری منظم در گلدهی تاثیر زیادی دارد، زمانی که سطح خاک خشک شد اقدام به آبیاری کنید . این گیاهان در برابر خشکی مقاوم‌ بوده و نسبت به گیاهان دیگر کمتر محتاج به آبیاری‌ هستند. آن‌ها به‌خوبی در گرمای اواسط تابستان دوام می‌آورند.

روش تکثیر گل رعنا:بعد از خشک شدن گل‌ها بذر روی زمین می ریزند و سال بعد مجدد رویش می کند البته می توانید بذرها را جمع آوری کنید و نزدیک بهار مجدد بکارید.بذر گل رعنا را در اوایل فصل بکارید و آن‌ها را با ۰.۵ سانتی‌متر از خاک باغ یا با خاک مرغوب پوشش دهید. آن‌ها را به‌صورت گسترده در یک منطقه پخش کنید و با چنگک به‌آرامی با خاک مخلوط کنید. مطلب آماده سازی خاک برای کاشت به شما کمک می‌کند تا بستر مناسبی را برای کاشت گل و گیاه فراهم کنید.دانه‌ها حدود سه هفته طول می‌کشد تا جوانه بزنند. فاصله ایده آل برای کاشت این گل‌ها در زمین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است. زمانی که گل‌ها به ارتفاع ۵ سانتی‌متر رسیدند، می‌توانید در صورت لزوم برخی را از خاک بیرون بیاورید تا فاصله مناسب بین گل‌ها حفظ شود. ۱۴ تا ۲۱ روز طول می‌کشد بذر این گل جوانه بزند.

برای تقویت رشد گیاه: شکوفه‌هایی را جدا کنید که خشک شده‌اند.برای داشتن گیاهان سالم، در اوایل بهار، هر ۲ تا ۳ سال یک‌بار آن‌ها را از ریشه بیرون آورده و ریشه‌ها را تقسیم کنید و دوباره در خاک بکارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر