یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

پروپشیا چیست و چگونه باعث درمان طاسی می شود

عکس, پروپشیا چیست و چگونه باعث درمان طاسی می شود

پروپشیا یا همان فیناستراید یکی از داروهای مهم در درمان طاسی اما فقط برای مردان است. به طور کلی قرص فیناستراید را باید روزانه یک عدد در بازه‌های زمانی ٣ تا ۶ ماه مصرف کرد تا تاثیر آن را شاهد بود. برای دست یابی به بهترین نتیجه ممکن فیناستراید را باید دائمی مصرف کرد. توصیه شده است که در طول درمان مرتب با پزشک خود در ارتباط باشید. عوارض جانبی فیناستراید جزئی است و معمولا به آسانی می‌توان آن‌ها را تحمل کرد. نزدیک به اکثریت کسانی که (٩۶ درصد) فیناستراید را مصرف کرده‌اند هیچ عارضه‌ی جانبی را متحمل نشده‌اند. و در صورت بروز عوارض ، همه‌ی این عوارض با قطع کردن مصرف دارو حتی بعد از مدت طولانی مصرف آن، به سرعت از بین خواهد رفت.

ریزش مو در بسیاری از موارد ارثی است و DHT نقش مهمی در آن بازی می‌کند. DHT به کمک آنزیم ۵α-ردوکتاز از هرمون تستسترون مردانه تولید می‌شود و روی فاز رشد موها اثر می‌گذارد و موجب تخریب تدریجی ریشه‌ی مو می‌شود. فیناستراید آنزیم ۵α-ردوکتاز را بدون تاثیرگذاری بر هورمون تستسترون مردانه سرکوب می‌کند. فیناستراید به صورت طبیعی در بالانس هورمونی بدن وجود ندارد در نتیجه مصرف آن می‌تواند عملکرد این آنزیم تاثیرگذار را کندتر کند و مانع تجمع DHT در پوست سر شود. تخریب باقی ریشه‌های مو متوقف می‌شود و آن بخشی از ریشه‌ی مو که از بین رفته است دوباره تحریک به رشد مجدد می‌شود.

٨۶ درصد از مردانی که در یک پژوهش دارویی روی فیناستراید شرکت کرده بودند و دچار طاسی در تاج سر بودند، اعلام کردند که ریزش موهایشان با مصرف این دارو متوقف شده و حتی موهای جدید رشد کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از این شرکت‌کنندگان بعد از ١٢ ماه مصرف اعلام کرده‌اند که حجم موهای‌شان بیشتر شده است. در مطالعه‌ای دیگر هم که روی مردانی انجام شده که دچار ریزش مو در بخش فوقانی سر و خط رویش موها بوده‌اند، ٣۵ درصد از شرکت‌کنندگان بعد از مصرف رشد موهای‌شان را دوباره به دست آورده اند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر