یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

پرپشت کردن موها با سفیده تخم مرغ

عکس, پرپشت کردن موها با سفیده تخم مرغ

نشر اختصاصی یاس فان : سفیده تخم مرغ باعث پر پشت شدن مو می شود ؟ این ماسک برای چه موهایی مناسب است ؟ میزان تاثیر آن چقدر است ؟ این ماسک چقدر باید روی سر باشد ؟ این ماسک را باید هفته ای چند بار روی موها بگذاریم ؟ به این سوالها در این پست از یاس فان پاسخ داده شده است.

سفیده تخم مرغ باعث پر پشت شدن مو می شود ؟ماده اصلی تشکیل‌دهنده مو‌ها کراتین است، کراتین نوعی پروتئین رشته‌ای است که ساختار اصلی ناخن‌ها را نیز تشکیل می‌دهد. داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به شما در داشتن مو‌هایی سالم‌تر و بدنی قوی‌تر کمک کند. سفیده تخم مرغ باعث تقویت پوسته مو که از موخوره و ریش‌ریش شدن مو جلوگیری می‌کند. هم چنین باعث  تقویت کوتیکول که سبب درخشش و لطافت مو‌ها می‌شود.مصرف کافی پروتئین برای سلامت مو بسیار حائز اهمیت است.  برخی از محققین معتقدند که استفاده از سفیده تخم‌مرغ در ماسک مو می‌تواند فواید زیادی مانند ازبین‌بردن چربی مو و درمان شوره سر داشته باشد؛ بنابراین شما می‌توانید از آن به‌تنهایی و یا ترکیب آن با مواد مغذی دیگر مانند روغن نارگیل بر روی سرتان استفاده کنید.سفیده تخم‌مرغ، پروتئین غذایی لازم برای ساخت، ترمیم و نگهداری عضلات بدن – از جمله مو‌ها – را فراهم می‌کند. به گفته بسیاری سفیده ماسکی ارزان با کارایی بالا برای سلامت مو‌هایتان است. در حال حاضر چندین منبع بر صحت فواید استفاده از سفیده بر مو تاکید دارند ولی برای اثربخشی بیشتر لازم است تحقیقات معتبرتری صورت گیرد. قبل از امتحان این درمان خانگی، از پزشک خود در مورد روش‌های درمان جایگزین برای ریزش مو، شکنندگی و خشکی پوست سر سؤال کنید. اگرعلایم مشکوکی پس از استفاده از ماسک موی سفید تخم‌مرغ را مشاهده کردید، بلافاصله استفاده آن را متوقف کنید.

این ماسک برای چه موهایی مناسب است ؟این ماسک مناسب تمام کسانی هست که موهای چرب دارند. چربی بیش از اندازه می‌تواند مشکلات زیادی رو به همراه داشته باشد. منافذ پوست رو مسدود می‌کند و باعث ایجاد انواع جوش و آکنه می‌شود.

میزان تاثیر آن چقدر است ؟

استفاده از تخم مرغ های غنی شده با پروتئین به تقویت فولیکول مو کمک می کند. این امر موجب تحریک پوست سر و تقویت ریشه مو می شود. با استفاده از این ماده مو های قوی تر نمی شکنند و ریزش نخواهند داشت. اما این بدان معنی نیست که شما بلافاصله پس از شروع درمان شاهد توقف ریزش مو یا زیاد شدن موهای خود باشید شما از هر روش درمانی که برای ریزش مو استفاده کنید پس از ۶ ماه شاهد تغییرات مثبت کوچک خواهید شد و این شامل داروهای شیمایی نیز می شود)

این ماسک چقدر باید روی سر باشد ؟ این ماسک را باید هفته ای چند بار روی موها بگذاریم ؟

سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر