یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پسران کریم چگونه ماهیچه را می پزند آموزش

عکس, پسران کریم چگونه ماهیچه را می پزند آموزش

همان طور که می دانید رستوران پسران کریم در مشهد خوشمزه ترین ماهیچه ها را به مشتری ها ارائه می کند طوری که در تمام کشور معروف است . در این پست آموزش پختن ماهیچه به سبک این رستوران را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم: ماهیچه تازه :یک کیلو ، پیاز:۷۰۰ گرم ، روغن جامد و کره:۵۰ گرم ، زعفران دم کرده:نصف پیمانه ، نمک و فلفل سیاه ، زردچوبه ، دارچین ( حتما باید باشد )

پس از اینکه ماهیچه را خوب تمیز کردین و شستین ، حدود ۳۰۰ گرم پیاز که به صورت خلالی و درشت خرد می‌کنیم، داخل تابه ریخته و تفت میدیم  با کره تا کمی سبک شود.ماهیچه رو اضافه کرده و اون رو هم تفتمی‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد.و بعد زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه می‌کنیم.از تابه برای پخت استفاده کنید تا ماهیچه‌ها روی هم قرار نگیرند و فضای کافی برای پختشون داشته باشیدو اینکه ما داخل این غذا آب اضافه نمی‌کنیم و نیازی به قابلمه نداریم.در این مرحله حدود ۳۰۰ گرم پیاز خلالی شده ریز و یا نگینی شده رو اضافه میکنیم که کامل روی ماهیچه ها رو بپوشاند .دارچین ،فلفل سیاه،زردچوبه و زعفرون دم کرده غلیظ هم اضافه میکنیم.حالا درب ظرف رو کامل می بندیم . بدون اینکه قطره ای آب اضافه کنیم .توجه داشته باشید که شعله غذا بسیار کم باشد..دیگه بهش دست نزنید . فقط هر از گاهی ، از دسته های ظرف گرفته و قابلمه رو تکان بدهید مواد داخلش کمی تکان بخورند !در واقع باید حواستون باشه پیاز ها روی ماهیچه رو کامل بپوشانند.اگر پیاز ها زیر ماهیچه بروند میسوزند و آب نمیندازند و اون ماهیچه ی نرم و خوشمزه هم نخواهید داشت!برای رسیدن به اون غذای دلچسب، به ۵-۷ ساعت زمان نیاز دارید.البته معمولا سر چهار ساعت پخته می‌شود.منتها بعد از ۵-۷ ساعت حسابی جا می‌افتد.به تدریج آب پیاز به خورد بافت ماهیچه میرود و ماهیچه نرم و لذیذ و خوشمزه می‌شود.بعد از حدود یک و نیم ساعت ، یه سرکی بزنید ! می بینید که آب انداخته و داره تو آب خودش می پزه و باز هم درب ظرف رو ببندید . این بار هر نیم ساعت فقط سر بزنید و مواد رو کمی جابجا کنید تا همه جای ماهیچه یکنواخت بپزه .ماهیچه به این سبک بی آب هست و معمولا از همون سس پیاز داخل تابه در کنار ماهیچه سرو میکنند.در صورتی که پیازهاتون کاراملی و سرخ شده نیستند میتونید بعد از خارج کردن ماهیچه ها از ظرف کمی پیاز ها رو تفت بدید.توجه داشته باشید که نمک غذا را در آخر اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر