یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پسورد گوشی موبایلم را فراموش کردم چه کار کنم

عکس, پسورد گوشی موبایلم را فراموش کردم چه کار کنم
اگر برای گوشی موبایل خود پسوردی انتخاب کرده و حال آن پسورد را فراموش کرده اید چگونه باید رمز گوشی را بازیابی کنید.اگر از گوشی های اندرویدی یا آیفون های جدید استفاده می کنید؛ راه حل اصلی برای باز کردن قفل گوشی، ریست فکتوری کردن آن است. با ریست فکتوری کردن تمام اطلاعات گوشی از جمله رمز های عبور پاک می شوند. به همین دلیل، توصیه می کنیم تمام اطلاعات شخصی خود را به جای حافظه گوشی، در کارت حافظه ذخیره کنید تا در صورت فراموش کردن پسوورد گوشی اطلاعات خود را از دست ندهید.
در صورت فراموشی رمز گوشی اندروید راهکار های مختلفی برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد. اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید بدون پاک کردن همه اطلاعات و ریست فکتوری نیز قفل موبایل خود را باز کنید.

بازیابی رمز عبور با استفاده از FIND MY MOBILE در گوشی های سامسونگ

این تنها روش بازکردن قفل گوشی اندروید بدون ریست فکتوری کردن آن در گوشی های دارای اندروید بالاتر از ۴ است. این روش تنها برای افرادی کاربرد دارد که قبلا اکانت سامسونگ خود را فعال کرده باشند.برای اینکار ابتدا باید به آدرس findmymobile.samsung.com بروید. سپس باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه FIND MY MOBILE شوید. در صورتی که گوشی شما به اینترنت متصل باشد، می توانید با استفاده از قابلیت UNLOCK که در منو سمت چپ قرار دارد، رمز گوشی خود را حذف کنید. این قابلیت تنها برای دارندگان گوشی سامسونگ فعال است.

بازکردن قفل گوشی اندرویدی از طریق اکانت گوگل

گوگل به عنوان گسترش دهنده اندروید، امکانات ویژه ای را برای کاربران این سیستم عامل در نظر گرفته است. یکی از این امکانات Google Find My Device است. Find My Device برای این طراحی شده تا در صورت گم کردن گوشی خود بتوانید محل دقیق آن را روی نقشه ببینید. علاوه بر این امکاناتی مانند پخش صدا و قفل کردن گوشی از راه دور نیز در این صفحه وجود دارد.Erase Device یکی دیگر از امکانات Google Find My Device است. در صورتی فراموشی رمز عبور گوشی اندرویدی می توانید وارد صفحه www.google.com/android/find شوید و از طریق گزینه Erase Device گوشی اندرویدی خود را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری کردن گوشی رمز عبور آن برداشته می شود ولی تمام اطلاعات درون گوشی نیز پاک خواهد شد. برای استفاده از این سرویس باید گزینه Find My Device را از قبل فعال کرده باشید و یک اکانت گوگل فعال در گوشی خود داشته باشید.

ریست فکتوری گوشی اندروید بعد از فراموشی رمز عبور

ریست فکتوری کردن گوشی از طریق اندروید ریکاوری مود یکی دیگر از راه های باز کردن قفل گوشی اندروید است. در هنگام فراموشی پسوورد گوشی اندرویدی خود، کافی است دکمه ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا گوشی ریستارت شود، سپس ولوم بالا و پاور را بگیرید تا وارد صفحه اندروید ریکاوری مود شوید. البته دسترسی به ریکاوری مود در گوشی های مختلف ممکن است متفاوت باشد.در صفحه ریکاوری مود گزینه Reset Factory را انتخاب کنید.در این روش نیز تمام اطلاعات روی گوشی شما پاک خواهد شد. برای اینکه در موارد مشابه نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید، سعی کنید اطلاعات گوشی را در حافظه داخلی ذخیره نکنید. اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند، می توانید از فلش مموری استفاده کنید. شما با خرید فلش مموری می توانید یک بک آپ از اطلاعات گوشی خود را همیشه به همراه داشته باشید. اکثر گوشی های امروزی از OTG پشتیبانی می کنند و می توانید به راحتی فلش را به گوشی خود وصل کرده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

بازکردن قفل آیفون بعد از فراموشی رمز گوشی

اگر کاربر آیفون هستید و رمز گوشی خود را فراموش کرده اید، را های مختلفی برای بازکردن قفل گوشی خود خواهید داشت. صاحبان آیفون های جیلبریک شده می توانند با استفاده از نرم افزار های کمکی، قفل گوشی خود را بدون ریست و از بین رفتن اطلاعات باز کنند؛ اما به طور کلی جیلبریک کردن و استفاده از مسیر های غیر رسمی، همیشه خطرات زیادی برای گوشی شما دارد. بنابراین ما در اینجا تنها به معرفی روش هایی می پردازیم که توسط اپل برای کاربران آیفون در نظر گرفته شده است.به طور کلی در صورت فراموشی پسورد آیفون باید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. اگر از آیفون خود قبلا بک آپ گرفته باشید می توانید اطلاعات خود را دوباره بازیابی کنید؛ در غیر این صورت تمام اطلاعات گوشی پاک خواهد شد. برای انجام اینکار شما نیاز به کامپیوتر و نصب برنامه آیتونز دارید.

ریست کردن گوشی آیفون بعد از فراموشی رمز گوشی

آخرین نسخه آیتونز را نصب کرده و آن را در کامپیوتر خود اجرا کنید. حالا دکمه پاور و یکی از دکمه های ولوم بالا یا پایین را بگیرید تا اسلایدر خاموش کردن گوشی نمایش داده شود. بعد از خاموش کردن گوشی، دکمه پاور را نگه دارید و آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. همچنان دکمه پاور را نگه دارید تا وارد ریکاوری مود شوید.با انجام این کار، آیتونز از شما می خواهد که از بین گزینه های Restore یا Update یکی را انتخاب کنید. برای ریست کردن گوشی و برداشته شدن رمز عبور آیفون باید گزینه Restore را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Restore and Update کلیک کنید تا آیفون شما به حالت کارخانه بازگردد.در این روش استفاده از کابل شارژر اصلی برای متصل کردن آیفون به کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. اگر شارژر و کابل آن تقلبی باشند ممکن است آیتونز در شناسایی گوشی دچار مشکل شود یا فرآیند ریستور به درستی انجام نشود. اگر شارژر شما اصل نیست توصیه می کنیم با خرید شارژر آیفون اورجینال و استفاده از کابل اصلی آن، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر