یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

عکس, پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

آیا می دانستین قسمتهای رنگی مسواک برای زیبایی نیست و برای این است که شما بدانید چقدر خمیر دندان روی مسواک بگذارید که کافی باشد ؟کاربرد دیگرشان نیز این است که وقتی رنگ شان تغییر کرد و سفید شدند یعنی مسواک عمر خود را کرده و باید آن را عوض کرد.

عکس, پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

آیا می دانستید شکاف‌های کشو‌های فریزر برای این است که شما بتوانید بسته ها را ایستاده روی آن بگذارید و فقط برای این نیست که کار شما در شستن سخت تر شود ؟ در واقع هدف آن‌ها این است که به ما کمک کنند از طریق ایستاده گذاشتن غذا‌های منجمد، در فضا صرفه جویی کنیم.

عکس, پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

تا به حال به سوراخ در قوطی نوشابه دقت کرده اید ؟ اصلا این سوراخ را دیده اید ؟  قوطی‌های نوشابه قطعه‌ای دارند که می‌توانیم با کشیدنش به سادگی در قوطی را باز کنیم. اما شاید افراد کمی بدانند که سوراخ وسط آن به درد این می‌خورد که یک نی از درونش رد کنیم و به این ترتیب نی همان جا بی حرکت ثابت خواهد ماند.

عکس, پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

حاشیه‌های دفتر یادداشت برای چه هستند ؟ فلسفه ی آن را می دانید ؟ آیا می دانید که دیگر نیازی به این حاشیه ها نداریم ؟ در دوران قدیم، مرسوم بود که برای حفظ اطلاعات از گزند جوندگان، فضایی را در لبه‌ی صفحات باقی می‌گذاشتند. موش‌ها حاشیه‌ها را می‌جویدند و نه وسط صفحه را. خط قرمز، این مطلب را گوشزد می‌کرد که فراتر از آن دیگر فضا امن نیست.
امروزه آن سنت باقی مانده و گاهی معلم‌ها برای نوشتن یادداشت یا توضیح از حاشیه‌ها استفاده می‌کنند بدون این که ترس جویده شدن آن‌ها را داشته باشند!

عکس, پنج مطلب جالب که هرگز نمی دانستید

شاید افراد کمی باشند که از معنی اعداد روی برچسب میوه‌ها مطلع باشند. به این برچسب‌ها «کد PLU» می‌گویند. این شماره‌های ۴ یا ۵ رقمی نوع، اندازه و نحوه‌ی پرورش میوه را نشان می‌دهند. مثلا شماره ۴ رقمی نشانه‌ی این است که میوه به طور سنتی پرورش یافته و احتمالا از آفت کش برایش استفاده شده. اگر شماره، ۵ رقمی و رقم اولش ۸ باشد، یعنی این میوه دستکاری ژنتیکی شده و اگر شماره، ۵ رقمی و رقم اولش ۹ باشد یعنی میوه به صورت ارگانیک رشد یافته است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر