یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پیتزای مرغ و قارچ با ادویه های مخصوص آن

عکس, پیتزای مرغ و قارچ با ادویه های مخصوص آن

این آموزش برای ۴ نفر است. شما برای این پیتزا به سینه مرغ ، ادویهکاری ، قارچ ، سس گوجه ،فلفل دلمه ای و غیره نیاز دارید. مواد لازم را در زیر مشاهده می کنید.

ادویه کاری به اندازه کافی ……………..پیاز بزرگ ۱ عدد

قارچ ۲۵۰ گرم ……………..سس گوجه فرنگی به اندازه کافی

سینه مرغ ۵۰۰ گرم…………….. فلفل دلمه ای بزرگ ۱ عدد

پنیر پیتزا و خمیر پیتزا به اندازه کافی …………….. نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

ابتدا یا از خمیر آماده استفاده می کنیم یا خمیر پیتزا را آماده می کنیم و می گذاریم تا ور بیاید.سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت زیاد تا زودتر به جوش بیاید و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم .

 زمانی که آب به جوش آمد سینه مرغ و پیاز را با هم داخل آب در حال جوش قرار می دهیم و کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا مرغ به طور کامل پخته شود.

پس از گذشت  نیم ساعت سینه های مرغ کمی نمک به آن اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم و سینه ها را با کفگیر از قابلمه بیرون می آوریم ودر آبکش قرار می دهیم تا خنک شوند. ( آب مرغ را می توانیم نگهداری کنیم و با آن سوپ تهیه کنیم. )

آن وقت سینه ها را روی تخته آشپزخانه ریش ریش می کنیم. فلفل دلمه ای ها را نیز می شوییم و داخل آن ها را خالی می کنیم و نگینی خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم.قارچ ها را نیز با دستمالی نمدار تمیز کرده و سریع آبکش می کنیم

و حلقه حلقه برش می زنیم و با قلم مو آشپزخانه کف تابه ای را چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را در داخل تابه می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را نیز اضافه می کنیمو تفت می دهیم تا قارچ ها سبک شوند و مرغ های ریش شده را نیز می افزاییم و ادویه کاری ، نمک ، فلفل سیاه نیز روی مواد می پاشیم .

با هم مخلوط می کنیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم ولی همچنان به تفت دادن ادامه می دهیم زیرا تابه داغ است و اگر مواد رها شوند امکان دارد مرغ ها سوخاری و سفت شوند و یا قارچ ها سرخ شوند. سپس خمیر پیتزا را با حداکثر ۲ سانتی متر قطر آن روی سینی فر پهن می کنیم و روی آن را با وردنه مرتب و هم سطح می کنیم

و روی خمیر را با سس پیتزا کاملا پوشش می دهیم و مواد داخل تابه را با قاشق روی خمیر می ریزیم تا کاملا از مواد پوشیده شود و در آخر روی مواد کمی آویشن می پاشیم.سینی را داخل فر قرار می دهیم و فر را روشن می کنیم

و روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه پیتزا آماده شود.

زمانی که خمیر پیتزا پخت یعنی ۲۰ دقیقه پس از گذاشتن پیتزا داخل فر،سینی فر را بیرون می آوریم و در آخر پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و مجددا سینی را داخل فر قرار می دهیم.تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر پنیر نیز روی مواد آب شود و پیتزای خیلی خوب و خوش طعمی داشته باشید.پس از پخت ۳۰ دقیقه پیتزا و آب شدن کامل پنیر پیتزا،سینی فر را بیرون می اوریم و پیتزای داغ تازه را با سس قرمز نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر