یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

پیدا کردن اطلاعات گوشی کار کرده ای که خریده ایم

عکس, پیدا کردن اطلاعات گوشی کار کرده ای که خریده ایم
در این پست به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بفهمید گوشی دسته دوم و کار کرده اید که خریدید یا قصد خریدن آن را دارید چه سالی ساخته شده و مال کدام کشور است ؟ در یاس فان به شما می گوییم که چگونه با چند ترفند ساده سال ساخت ، کشور سازنده و یک سری اطلاعات دیگر را در خصوص تلفن همراه تان به دست آورید.
معرفی کدهای گوشی و روش های پیدا کردن آنها :شاید برای شما در وهله اول این سوال پیش بیاید که هر کدام از کدهای گوشی چیست و به چه منظور ارائه می شود؟ در ابتدای سخن می خواهیم ابتدا به معرفی کدهای گوشی بپردازیم و سپس در ادامه پاسخ سوال کاربران مبنی بر اینکه سال ساخت گوشی را از کجا بفهمیم را بیان خواهیم کرد.
کد IMEI
کد IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنای لغتی، شناسه تجهیزات بین المللی موبایل است. یک شناسه عددی منحصر به فرد برای هر دستگاه تلفن همراه است که موجب تمایز هر دستگاه از سایر دستگاه ها می شود. یک عدد استاندارد IMEI یک رشته ۱۴ رقمی است و از سال ۲۰۰۴ ، IMEI با فرمت AA-BBBBBB-CCCCCC-D ظاهر می شود. به طور مثال ۸۶۴۸۸۱۰۲۵۸۵۳۰۷۶ سریال ساخت یک دستگاه اندرویدی است. هدف اصلی IMEI ارائه هر دستگاه با شناسایی منحصر به فرد است. در عمل ، IMEI بسیار شبیه به شماره شناسایی وسیله نقلیه است که در صنعت خودرو استفاده می شود. اگرچه بعضی اوقات اشتباه گرفته می شود ، اما شماره IMEI کاملاً از شماره سیم کارت شما جدا است و قابل تغییر نیست. هنگام اتصال به یک شبکه سلولی ، ارائه دهنده هر دو شماره را ضبط می کند تا خدمات خود را فعال کند.
روش های پیدا کردن IMEI
چند روش برای یافتن IMEI دستگاهتان وجود دارد ، برای پیدا کردن این اطلاعات به یکی از دو روش زیر اقدام کنید:
۱. جهانی ترین رویکرد این است که به برنامه شماره گیری دستگاه خود بروید و شماره *#۰۶# را شماره گیری کنید ، در مدت زمان اندکی IMEI روی صفحه نمایش داده می شود.
۲. اگر دستگاه Android یا iOS دارید ، IMEI را می توانید در قسمت تنظیمات نیز پیدا کنید.
در دستگاه iOS مسیر زیر را دنبال کنید :
Settings > General > About
در دستگاه اندرویدی مسیر زیر را دنبال کنید :
Settings > about Phone > Status
کپی کردن IMEI هم به همان سادگی ضربه زدن و نگه داشتن شماره است. اگر نمی توانید به دستگاه خود دسترسی پیدا کنید ، روش های دیگری نیز برای یافتن IMEI شما وجود دارد.
۳. گاهی اوقات شماره IMEI دستگاه تان روی یک برچسب نوشته شده است ، در صورتی که دستگاه شما دارای باتری قابل جابجایی است ، معمولاً IMEI در زیر باتری ذکر شده است. بسیاری از دستگاه ها IMEI را در پشت چاپ می کنند. برخی دیگر ، از جمله آیفون ۶s و بالاتر ، IMEI را روی سینی سیمکارت حک کرده اند.
کد Serial Number
شماره سریال دستگاه شما یک کد منحصر به فرد است که سازنده به تلفن می دهد. یک شماره سریال معمولاً ترکیبی از حرف و اعداد است و طول مشخصی ندارد. شماره سریال معمولاً توسط S/N روی جعبه مشخص می شود. شماره سریال معمولاً توسط سازنده برای ردیابی موجودی دستگاه استفاده می شود و عمدتاً برای مواردی مانند تعمیرات و ادعاهای ضمانت نامه به کار می رود ، از آنجا که معمولاً در قسمت خارج از جعبه چاپ می شود ، می توان نتیجه گرفت که خصوصی بودن آن کاملاً مهم نیست ما توصیه می شود آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.
تفاوت های IMEI و Serial Number
حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین IMEI و Serial Number وجود دارد؟
۱. IMEI یک فرمت استاندارد است در حالی که شماره سریال استاندارد ندارد و به تولید کننده بستگی دارد.
۲. IMEI برای تلفن همراه اجباری و بدون آن تلفن نامعتبر است ولی در مورد شماره سریال اینطور نیست.
۳. برخی از سازندگان از IMEI به عنوان شماره سریال دستگاه خود استفاده می کنند ، زیرا IMEI فقط یک شماره منحصر به فرد است و هیچ تلفن دیگری در این دنیا نمی تواند همان شماره IMEI را داشته باشد.
۴. IMEI می تواند تولید کننده ، تاریخ تولید و کشور مبداء را در اختیار شما قرار دهد اما شماره سریال نمی تواند.
۵. شماره سریال به یک شرکت اجازه می دهد تا یک کالا را شناسایی کند و اطلاعات دیگری در مورد آن ، برای جایگزینی یا به عنوان وسیله ای برای یافتن قطعات سازگار بدست آورد.
روش های پیدا کردن سریال ساخت
۱. اولین و ساده ترین راه برای پیدا کردن serial number ، استفاده از خود جعبه دستگاه است ، بیشتر اوقات اطلاعات مربوط به دستگاه را روی بدنه یا با استفاده از برچسب روی جعبه ارائه شده است که می تواند شامل چندین بارکد ،IMEI و … باشد.
سال ساخت گوشی رو از کجا بفهمیم
۲. این روزها بیشتر دستگاه های اندرویدی با باتری های غیر قابل جابجایی عرضه می شوند. اما اگر دستگاهی با باتری قابل جابجایی دارید ، اغلب می توانید شماره سریال چاپ شده را در زیر باتری پیدا کنید.
۳. راه دیگری که وجود دارد ، این است که می توانید، اطلاعات را از تنظیمات نیز پیدا کنید.
در دستگاه iOS مسیر زیر را دنبال کنید :
Settings > General > About
در دستگاه اندرویدی مسیر زیر را دنبال کنید :
Settings > about Phone > Status
کدهای ساخت یا Manufacturing codes
کدهای ساخت گوشی را برخلاف IMEI و سریال ساخت نمیتوان از روی جعبه یا تنظیمات دستگاه پیدا کرد ، برای این کار می توانید شماره های *#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#* یا *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#* را شماره گیری کرده و منتظر بمانید تا شماره گیر پاسخ دهد و منوی سرویس برای شما باز شود ، اکر این روش برای شما عملی نبود و به هدف خود نرسیدید ، باید کد تولید کننده خاص خود را از طریق گوگل جستجو کنید.
سال ساخت گوشی رو از کجا بفهمیم
پیدا کردن اطلاعات گوشی از طریق نرم افزار و سایت
سوال اصلی مقاله ما این بود که سال ساخت گوشی را از کجا بفهمیم ، در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که یکی دیگر از بهترین روش ها که می تواند همه این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد ، استفاده از نرم افزارهای جانبی یا سایت است که عموما از همه روش های گفته شده در قسمت های قبل در دسترس تر است.
پیدا کردن اطلاعات گوشی سامسونگ از طریق نرم افزار Phone Info
استفاده از این نرم افزار هم مانند سایر اپلیکیشن ها ساده است و به راحتی می توانید از طریق گوگل پلی استور آن را دانلود و نصب کنید ، فقط دقت داشته باشید که این نرم افزار برای تلفن های همراه سامسونگ است و روی سایر دستگاه ها درست عمل نمی کند.
پیدا کردن اطلاعات گوشی سامسونگ از طریق سایت Chipmunk
این سایت ادعا می کند که اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه خود (مدل ، تاریخ تولید و غیره) داشته باشید ، شماره سریال خود را در اینجا وارد کنید. تمام اطلاعاتی که می توانیم از شماره سریال جمع کنیم برای شما نشان داده می شود. ما از تمام محصولات اپل از جمله رایانه ، لپ تاپ ، مانیتور ، چاپگر و باتری پشتیبانی می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر